Jāsaka uzreiz, ka 4motion pilnpiedziņas sistēmas Latvijā nav diez ko izplatītas
vecāku VW vidū - vismaz es pusgada laikā diendienā braukājot pa Rīgu un apkārtni, esmu manījis tikai ~8 pilnpiedziņas VW auto ... laicīga eļļas un filtra maiņa, kopā ar veselo saprātu, ir vienas no svarīgākajām lietām, kas nepieciešamas, lai tavs 4motion tik ātri nenobeigtos.
Pats process ir samērā vienkāršs, pirmo reizi gan noteikti sanāks nedaudz pačakarēties. Vismaz man tā bija, kādēļ radās doma par šāda DIY noderību!Auto: VW Golf 4 TDI 4motion 2001. gada
Tātad, kas nepieciešams:Haldex eļļa (G 052 175 A1) ~20EUR
Haldex filtrs (02D 525 558 A) ~35EUR
Filtra atslēga (T10066) ~30EUR
Drain plug skrūve (02D525729) - vēlama jauna
5mm seškantes atslēga (vēlams lielāka par standarta ''mazo līko'', jo skrūve tik viegli nenāk vaļā)
Silikona pistole (vēlams) un nazītis
Pacēlājs/bedre/improvicācija
Nepieciešmais laiks: 30min
Cik bieži jāmaina: saskaņā ar rekomendācijām, eļļa ik pēc 32 000km, eļļas filtrs ik pēc 65 000km. Vēlams, protams, ātrāk. Praktiski - var krietni ilgāk izvilkt.
Dzīve tas izskatās apmēram šādi, tikai bez 5mm seškantes:* Pirms maiņas it kā esot vēlams pabraukāt kādu laiku, lai eļļa aizmugurē uzsilst un normāli tek laukā. Nezinu, vai tā patiesība, bet man jau bija silts auto. Un eļļa pati par sevi ir ļoti šķidra.
* Paceļam auto vai kā citādi tiekam zem tā, un aizmugurējās ass vidū atrodam Haldex sajūgu.
* Prātīgi atskrūvē
drain plug skrūvi (att. nr1) un ļauj notecēt eļļai (ap 250ml vajadzētu iztecēt), un tikmēr var sameklēt, kur atrodas Haldex filtrs (att. nr2).
* Ja ap filtru ir baigā netīrība, to būtu jāiztīra, lai pēcāk nesastumtu iekšā visādas smiltis utt.
* Tālāk jāņem filtra atslēga (bez kuras būs ļoti grūti) un vajag censties to iedabūt savā vietā. Īstenībā viņa tur galīgi neiet iekšā un ir, šķiet, tikai viens veids, kā to tur iedabūt - tas attēlā zemāk. Būtība - vispirms noliek paralēli auto apakšai, un tad ar pagriezienu un nedaudz viltīga spēka jāpagriež ap savu asi un jāuzbāž filtram.
NB! Tur virs filtra ir 2 smalki vadiņi, tos prātīgi, noraut nevajadzētu.
* Atbrīvo filtru, tad vai nu izņem, vai arī paceļ augstāk atslēgu un tālāk filtru skrūvē vaļā ar pirkstiem - pretējā gadījumā nevarēs izņemt filtru, jo atslēga tur visu nobloķēs. Filtru man sanāca izņemt tikai pa pretējo pusi tai, kur iebāzu atslēgu - bildēs - kreiso. Un arī tad vēl spēks jāpieliek.
* Kad ir nolieta vecā eļļa un izņemts vecais filtrs, būtu jābūt aptuveni šādam skatam:
* Tālāk paņem jauno filtru (nesaberot iekšā nekādus gružus) un pavisam nedaudz ar veco eļļu ieeļļo filtra blīvi, un tad liek savā vietā, beigās pievelkot ar atslēgu.
* Pēc tam ar silikona pistoli no apakšas pa to pašu
drain plug caurumu iepilda jauno eļļu (visu tūbiņu), un beigās ļoti ātri to samaina pret skrūvi (vēlams jaunu, nevis veco), aiztaisot caurumu. Ja iztecēs daudz eļļas, tad var lamāties pa visu garāžu, jo vajadzēs pildīt jaunu. Dārgs prieks, labāk nelaistīt pa zemi.
Beigās salīdzinājumam vecā eļļa un jaunā. Nezinu, kad pēdējo reizi bija mainīta, un vai tik melna viņa paliek uzreiz, vai arī kā tur jābūt vai nav jābūt, bet šādi bija man:
Pēc tam ar VAG-COM var pačekot Haldex eļļas temperatūru, lai sirds mierīga, ka viss kārtībā.
[22-AWD] - [Group 050], kam būtu jābūt robežās 20-40*C.
Video:
https://www.youtube.com/watch?v=ESyKJp1PuuMjautājumi, komentāri, ieteikumi?