VWmotion.lv • Apskatīt tēmu - MAF atvienošana

Dzinēja tūnings

MAF atvienošana

Diskusijas par dzinēja jaudas un darbības uzlabošanu
Reklāma
 

MAF atvienošana

Atbildēt Ernc » 2012/Nov/04, 1:40

Lasu forumus un radās jautājums - dīzelisti te atvienojot MAF'u. Cik nu man zināms maf=mas airflow meter - gaisa masas mērītājs. Tad nu jautājums - kā tas dzinējs tālāk darbojas. Viņš tiek saregulēts/programmēts lai viņš zinātu cik noteiktos rpm ir daudz gaisa vai kā utt?
Lietotāja avatars
Ernc
 
Atbildes: 137
Pievienojies: 2008/Okt/28, 11:14
Atrašanās vieta: Rīga
Braucu ar: Volvo
Dzinējs: D5

Re: MAF atvienošana

Atbildēt Jonix » 2012/Nov/04, 1:47

Ar atslēgtu MAF dzinējs darbojas ļoti labi.
MAF pamatā ir domāts ekoloģijai - Lai vadības bloks zinātu cik daudz izplūdes gāzes ielaist ieplūdē.

Atslēdzot MAF gaisa masu vadības bloks vienkāršoti aprēķina pēc turbīnas spiediena (MAP) un gaisa temperatūras ieplūdē (IAT), samērā vienkārša un efektīva kalkulācija.

Vairāki auto ražotāji šādu aprēķinu izmanto jau standartā. Pats pirmais TDI dzinējs bez EGR tā darbojās, arī daļa 1.9tdi PD dzinēji tā darbojas, daļa 2.0tdi, kā arī gandrīz visi MB dīzeļi, jo īpaši komerctransports. MAF šajos gadījumos tiek izmantots tikai un vienīgi EGR vajadzībām.

Daļai VW grupas auto, kuriem visi nepieciešamie uzstādījumi jau ir integrēti, atliek tikai tos ieslēgt čipā. Daļai jāaprēķina un programma atbilstoši jāpārveido, bet daļa jau standartā izmanto turbīnas spiedienu, lai gan vadītājs pat par to nenojauš.

Pareizi atslēdzot MAF nekad nav problēmas ar tehnosko apskati, kā arī var aizmirst par šī elementa maiņu. Tā ir pat ieteicama procedūra, ja tiek atslēgts EGR. Pareizi atslēdzot MAF un pieregulējot programmu priekš konkrētā auto īpašībām gaitā nav jūtama atšķirība starp jaunu MAF

Galvenā MAF problēma - tas ātri nolietojas. MAP nolietojas retāk un tā mērījumi ir daudz precīzāki.

Pie manis visbiežāk MAF tiek atslēgts 2.5tdi V6, jo pirmajiem dzinējiem, dēļ nepareiza vadu slēguma oriģinālais nekalpo ilgāk par 1 gadu, savukārt jauns maksā 60-80Ls.
Chiptuning
DPF serviss
Autoserviss
Diagnostika
IMMO off

www.Remap.lv
+371 2-9861-891
Lietotāja avatars
Jonix
 
Atbildes: 1928
Pievienojies: 2006/Okt/05, 21:46
Atrašanās vieta: audi-style.lv
Braucu ar: A4 TDI

Re: MAF atvienošana

Atbildēt androns » 2012/Nov/04, 19:09

Tātad beigtu MAF pār pārbaudīt vnk noraujot štepseli ?
mašīnai tad vajadzētu +/- sakarīgi iet ?

Sanāca izruat puslitru ūdens caur MAFu ... :hvz: vai tagad MAFs gļučī, vai kaut kas cits :?

Golf 4 AHF
Lietotāja avatars
androns
 
Atbildes: 10933
Pievienojies: 2004/Jan/26, 15:19
Atrašanās vieta: Rīga
Braucu ar: Tosteri
Dzinējs: 2.0

Re: MAF atvienošana

Atbildēt Jonix » 2012/Nov/04, 19:46

Nē, MAF var atslēgt tikai pārprogrammējot vadības bloku. (domāts pārslēgt uz aprēķinu pēc turbīnas spiediena).

Atvienots MAF = avārijas režīms, kur, atkarībā no programmas, ir iestatīta standarta gaisa masa 450-550.

Pārbaudīt var ar VCDS un tikai braucot.
Chiptuning
DPF serviss
Autoserviss
Diagnostika
IMMO off

www.Remap.lv
+371 2-9861-891
Lietotāja avatars
Jonix
 
Atbildes: 1928
Pievienojies: 2006/Okt/05, 21:46
Atrašanās vieta: audi-style.lv
Braucu ar: A4 TDI

Re: MAF atvienošana

Atbildēt Kaross » 2012/Nov/05, 0:29

androns rakstīja:Tātad beigtu MAF pār pārbaudīt vnk noraujot štepseli ?
mašīnai tad vajadzētu +/- sakarīgi iet ?

Sanāca izruat puslitru ūdens caur MAFu ... :hvz: vai tagad MAFs gļučī, vai kaut kas cits :?

Golf 4 AHF



3. 8. 11. grupa VCDS gaitā ar pedāli grīdā, 3.ātrums no 1400-4000rpm un uzreiz būs skaidrs vai gaisa mērītājs ir vainīgs. ar ūdeni varēji traumēt mērītāju.
Pēdējo reizi labojis Kaross - 2012/Nov/05, 0:46, labots 1 reizi.
Auto elektronika, TDI. Jauta PM.
Nestandarta auto elektronikas darbi.
Chiptuning, imobilaizeri
Serviss Lapsu iela 6. www.kaross-chip.lv
26265465
Lietotāja avatars
Kaross
 
Atbildes: 1307
Pievienojies: 2009/Apr/21, 23:23
Atrašanās vieta: Rīga
Braucu ar: TDI Quattro
Dzinējs: 2.5TDI

Re: MAF atvienošana

Atbildēt Kaross » 2012/Nov/05, 0:44

MAF - mēra gaisa masu (grami)

MAP - mēra gaisa spiedienu (bar, mbar)
IAT - gaisa temperatūra (C)

Vidusskolas fizika.
Ideālās gāzes stāvokļa vienādojums.
Tātad kā tas notiek, ja atslēdzam MAF jeb gaisa masas mērītāju?

p*V = m/M*R*T

p - spiediens - izmēram ar MAPu
V - tilpums, standarta sistēmām +/- vienāds vienam konkrētam dzinējam
m - gaisa masa (nezināmais mums)
M - gaisa molmasa
R - universālā gāzu konstante = 8,314 J/(mol*K)
T - temperatūra Kelvinos no IAT sensora


m = p*V*M/R*T

Izmantojot to pašu gaisa spiedienu un temperatūru varam diezga precīzi noteikt gaisa masu kolektorā. ;)

Attiecīgi dažādiem nestandarta projektiem sanāk nedaudz ilgāk pieregulēt dzinēju, bet standarta auto tas ir izdarāms ļoti ātri. pārprogrammējam kompi, pārbaudām rezultātu un ready to go bez MAFa.
Auto elektronika, TDI. Jauta PM.
Nestandarta auto elektronikas darbi.
Chiptuning, imobilaizeri
Serviss Lapsu iela 6. www.kaross-chip.lv
26265465
Lietotāja avatars
Kaross
 
Atbildes: 1307
Pievienojies: 2009/Apr/21, 23:23
Atrašanās vieta: Rīga
Braucu ar: TDI Quattro
Dzinējs: 2.5TDI

Re: MAF atvienošana

Atbildēt Ernc » 2012/Nov/07, 1:09

Tad jau spiediena/temperatūras mērīšanas sistēma būtībā ir daudz jaukāka :D
Ok, skatos, ka tas tiek darīts dīzeļiem pārsvarā. Interesē vai kāds to mācētu sadarīt manam volvo s40 t4 (1,9 turbo benzīns). Man kā reiz MAF ir miris/pusmiris. Jauns maksā ~ Ls54 visticamāk, ka ķīnietis, pierburg, ja nemaldos, ~ Ls 200? Šobrīd uzsūtīju ķīnieti pa Ls 15, redzēs kā būs.
Lietotāja avatars
Ernc
 
Atbildes: 137
Pievienojies: 2008/Okt/28, 11:14
Atrašanās vieta: Rīga
Braucu ar: Volvo
Dzinējs: D5

Re: MAF atvienošana

Atbildēt Kaross » 2012/Nov/19, 12:41

Tavam Volvo to neviens nemācētu, jo tāda sistēmu tur nav neviens paredzējis.
Motronic vadības blokiem ko tādu izdarīt ir 100x grūtāk kā dīzelim.
Pirmkārt tavam dzinējam/vadības blokam nemaz nav MAP sensora uz kā šo sistēmu varētu balstīt. no plikas gaisa temperatūras nekas nenotiks.
otrkārt - vienkāršāk un lētāk ir uzlikt VEMS, MS.
Auto elektronika, TDI. Jauta PM.
Nestandarta auto elektronikas darbi.
Chiptuning, imobilaizeri
Serviss Lapsu iela 6. www.kaross-chip.lv
26265465
Lietotāja avatars
Kaross
 
Atbildes: 1307
Pievienojies: 2009/Apr/21, 23:23
Atrašanās vieta: Rīga
Braucu ar: TDI Quattro
Dzinējs: 2.5TDI

Re: MAF atvienošana

Atbildēt Ernc » 2012/Nov/23, 12:29

Tiešām nav? Es kaut kā tā uz ātro pagooglējot it kā skatos, ka esot, bet iespējams, ka tas tikai vēlākiem modeļiem. Cik es esmu dzirdējis un lasījis, tad galvenā problēma manam auto ir tāda, ka maz kas mākot kaut ko izdarīt ar to Siemens ECU :D
Lietotāja avatars
Ernc
 
Atbildes: 137
Pievienojies: 2008/Okt/28, 11:14
Atrašanās vieta: Rīga
Braucu ar: Volvo
Dzinējs: D5


Atgriezties uz Dzinēja tūnings

cron

Kas ir Pieslēdzies

Lietotāji, kuri atrodas šajā forumā: Nav reģistrētu lietotāju un 2 viesi