Nu tā.. par cik Ugisons man tik ilgi borēja smadznes
, ka redz vecā stūre manam golfam nekam neder un pats jau sāku nosliekties uz to ka tā arī ir, tad pie izdevības tika iegādāta 3 spieķu ādas stūre no SmallDeree. Taisnības labad jāsaka ka man pašam šāda stūre jau kādu laiku bija iekrituse acīs, tā teikt lai nav kā lielai daļai citiem golfiem. Par cik man nebija iepriekšēja pieredze stūres maiņā, tad man tas prasīja ap 40min. jo bija jānoņem 2 airbagi, no esošās un no jaunās stūres, kurai tas bija uzspiests virsū.
ŠTRUMENTI:
Extra žīdene XZN SPLINE 12
Tirkšķis lielais ar pagarinājumu
Mazs plakanais skrūvgrieznis
10mm atslēga
Spogulis (no beibes vai savs)
1 mazā paciņa labu nervu Redzam airbaga štekeri, kas atvienojams taisni uz augšu, ja pieņemam ka airbags stāv ar logo uz leju.
Atsperes mehānisms kas jāatspiež lai atbrīvotu airbagu 3 spieķu stūrei.
Pietiek muldēt un jāķeras klāt.
Otrā pusē ir divi mazi caurumi, caur kuriem jāievieto mazs plakanais skrūvgrieznis.
ar to atķibināsiet atsperes mehānismu kas tur airbaga korpusa atskabargas.. šitādas.
Atspere slēgtā stāvoklī
atbrīvotā stāvoklī, ko panāksiet kad ar skrūvgriezni čakarēsities..
Tagad ja tas izdarīts varam ķerties klāt pie vecās stūres noņemšanas, BET
VISPIRMS!!!!! Atvienojam auto akumulatora (
-) klemmi ar 10mm atslēgu.
Dažādos interneta resursos ir atšķirīgi interpretējumi par to, kuru vai pat abas atvienot. Bet nu galvenais uzdevums ir tā teikt atslēgt strāvas padevi, lai viens otrs AIRBAG pufiņš neizdomā izlīst laukā...
Kad tas izdarīts nospiežam bremžu pedāli lai iztērētu vēl elektrosistēmā (iespējams) palikušo strāvu. Es bonusā atstāju vēl iekšā degot gaismiņas. Atbloķējam stūres augstuma regulējamo sviru un pavelkam stūri uz sevīm un uz leju, lai vairāk vieta darbam.
Ievietojam atslēgu un pagriežam pozīcijā, lai atbloķējas stūre. Pagriežam to 90 grādu leņķī uz kreiso, vai labo pusi pēc izvēles, tāpat būs jāpagriež arī otra puse, jo tur atrodas otrs piekļuves caurums airbaga atbrīvošanai no paša stūres korpusa.
Pagriežam 90 pa grādiem
Ar spoguli saskatām caurumu, kur knapi redzam atsperes galu.
Ar mazo skrūvgriezni atkabinam airbaga turētāja atsperi vienā pusē. Kad tas izdarīts airbags panāks uz āru, bet tikai nedaudz. Drošības apsvērumu dēļ es nezinot darīju tieši tāpat kā Ugisons un respektējot airbagu noliecies uz sāniem kabināju to vaļā
Neko nost vēl neraut!
Pagriežam stūri tāpat uz otru pusi un atkabinam arī otru atsperi.
Ja tas veiksmīgi izdarīts airbags pats atnāks nost, bet vēl pievienoti vadi tākā uzmanīgi.
Redzam skrūve ar ko nostiprināta pati stūre.
Štekeris pie airbag, kas jāatvieno taisni novelkot nost. Es piepalīdzēju ar mazu plakano skrūvgriezni.
Šādi ir tie knibuļi 4 spieķu stūrei 2 gab. aiz kura aizāķējas atsperes..
4 spieķu stūres airbags rokās..
Skats uz vecās stūres korpusu, gadījumā ja mainam airbagu tad tagad var pieslēgt airbagu. Skrūvējam vaļā.
Skrūve ar Loctite vai tml. smāķi no fabrikas.
Švaki redzams, bet tur ir augšpusē atzīme.
Ņemam nost stūri.
Šo disku jāatstāj horizontālā pozīcijā!
Vecā un jaunā stūre salīdzinājumam..
Skats uz dzīvi ja nav pie kā pieturēties
Piemēram jauno stūri, ievērojam atzīmes, citādi vilks pa labi vai kreisi, man sanāca atšķirīga atzīme par 1-2 zobiem attiecībā pret jaunās stūres atzīmi. Ieskrūvējam atpakaļ skrūvi ar kādu loctite vai tml. Piespraužam airbaga štekeri. Pret vidu vienādi uzspiežam atpakaļ airbagu.
Ja viss būs pareizi izdarīts, tad visas lampiņas nodzisīs kā nākas, pīpināmais darbosies un būsiet tikuši pie jaunas stūres
OLD vs. NEW
BEFORE
AFTER
Labākais ja rezultāts pašu apmierina