Hello, guys!
Pastāstīšu kā Octaviai uzbāzt kruīzu.
Sanāca paņemties un domāju - nenoskopošos, pastāstīšu arī citiem. Auto ir foruma biedram
Edzja. 1.9TDI PD BJB motors. Tā kā esmu jau arī iepriekš uzlabojis viņa auto nedaudz citā veidā, tad uzticēja man "tūninga" darbus arī šim etapam.
Konkrētais eksemplārs 2005.gada marts.
Vajadzīgs uzstādīšanai: Kruīza slēdzis (1K0953513G) un viens vads. Pēc 2005.gada rudens vairs arī tas viens vads nav vajadzīgs.
1. iedzenam garāžā
1.1. atkorķējam alu
1.1.1. atvienojam akumulatora (-) klemmi.
2. ņemam nost airbag. sture pagriezta pa 90 gradiem un ar spoguliti skatamies. vares redzet tadu ka klipsi.
3. uzgriežam stūri un riepas taisni un skrūvējam vaļā.
4. atzīmējam stūres pozīciju un ņemam nost stūri.
Piezīme: uzliekot stūri nepareizi par vienu robiņu nestrādā ABS, ASR. Instrumentu panelī iedegās ziemassvētki un sākās nebeidzams čakars ar kodējumu un Login kodu meklēšanu.
5. brutāli atraujam uz augšu virsējo plastmasu.
6. parādās skrūves T15, kuras atskrūvējam.
7. apakšā vēl viena paslēpusies.
8. ņemam nost Stūres kontroles moduli. 1K0 953 549F. Iepriekš arī ieteiktu pieslēgt VCDS un pārbaudīt vai vispār atbalsta kruīzu šis modulis. šeit:
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/Steering_Wheel_Control_Module_Versions var apskatīt saderību.
atskrūvē sākumā mazu T8 skrūvīti. bildē apvilkta. Tālāk tiek izmantots spectūlis 2.5mm drāts. bāžam iekšā ap 30mm, griežot uz riņķi. tādējādi piespiežot mēlīti tas modulis atknipsēsies no stūres.
9. tālāk varēs noņemt to riņķi. galvenais viņu negrozīt apkārt. tas, ka pakustās pāris mm nav nekas.
10. nu jau varēs noņemt pašu slēdzi nost.
Aiz tā stūres vadības moduļa ir divi štekeri. kreisās puses štekerī ir jāskatās vai pienāk viens melns/balts vads. tas ir 20 vadu štekeris un 13.vads ir tas īpašais, kas iet tālāk uz vadības bloku. ja viņa nav, tad rēķinamies uz pāris stundu čakaru.
Lai noņemtu pašu štekeri ir jāpavelk sarkans "lock pin" un tad piespiežot "mēlīti" viņu var atbrīvot no vadības moduļa. iespējams grūti to iztēloties, bet darot un redzot to viss būs skaidrs.
JA vada nav, tad jāskatās kompis, kurš atrodas motortelpa pa vidu zem logutīrītājiem. jāņem, protams, logu slotiņas nost. Kompi izvilkt arī nav diez ko viegli.
lielajā štekerī (ir divi štekeri kompim - īsāks, garāks) 20.vads melns/balts. Ja vads ir (manā gadījumā bija pie kompja, bet ne līdz štekerim), tad jārauj zem kājām nost plastmasa. Pie pašas motortelpas sienas būs 4 savienojuma štekeri, kuri savieno/atvieno vajadzībās gadījumā motortelpu no salona. Zilajā štekerī 4.vads. Tātad tur vienojamies klāt uz aizvelkam to nelaimīgo vadu līdz stūrei. no motortelpas šiem štekeriem var piekļūt klāt tikai Deivids Koperfilds. jānoņem logu tīrītāju motoriņš un tad tur ir lūciņa pa kuru teorētiski tiek klāt tiem štekeriem. Tikai viena motoriņa skrūve bija kaut kur zem loga. atskrūvēt var ar kaut ko maģisku.
Tā nu sanāca pačakarēties ar to vienu vadu diezgan ilgi, jo tam štekerim ar vienu roku kaut kā knapi var piekļūt klāt no salona. (neatkārtojiet mājās).
Aizvilku to vadu. pie stūres vadības moduļa štekera pievienoju ņemot no TDI EDC15 kompja štekera vienu "adatiņu".
(mētājās man pāris vadiņi no 1.9TDI instalācijām visādās neiespējamās vietās
.)
11. Kad vads aizvilkts liekam visu atpakaļ apgrieztā secībā.
12. slēdzām klāt VCDS. ejam Engine - Coding II - 11463 un enter!
13. pēc tam tajā pašā Engine - Measuring blocks - 6.grupa. Varam pakruķīt pogas un pārbaudīt vai viss šancē. Protams skuju tev. nekas tur nešancēs kamēr Steering column module nebūs piekodēts.
14. VCDS - 16 - Steering wheel - Coding. Tur uzmetīsies dialoga logs un būs jāizmaina kodējums uz - equipped with CCS - cruise control system.
15. Test drive.
Uz beigām nesanāca visu sīkumos safočēt, jo nebija tik daudz laika. Tas viens sūda vads pamatīgu besi uzdzina.
Domāju, ka neko būtisku vairāk neaizmirsu.
Edzjam jauna ekstra. Visi laimīgi un apmierināti.
Auto elektronika, TDI. Jauta PM.
Nestandarta auto elektronikas darbi.
Chiptuning, imobilaizeri
Serviss Lapsu iela 6. www.kaross-chip.lv
26265465