Sveiki!
Pēdējā laikā lasu par savu Leonu angļu interneta resursu seatcupra.net, kur viņiem ir diezgan populāra filtra kastes ieplūdes modifikācija no standarta 1.8t 150-180Zs uz
VW Golf R32 ieplūdes cauruli. Topikā pieejami arī partnumuri, ja kādam arī interesē šāds mods. Šajā pat forumā ir arī atsauksmes, ka r32 ieplūde arī neesot pietiekama pie augstiem apgriezieniem, pats parēķināju, ka detaļas man izmaksātu ap Ls40, kas man ir nedaudz par dārgu dēļ šaubīga rezultāta.
Par augstāk minēto aizdomājos, stāvot Varakļānu saimniecības preču veikalā un grozot rokās WC poda pārejas gofru, kas gan izskatījās nedaudz par lielu. Vaicāju pārdevējam pēc kāda cita risinājuma, viņš man iznesa 100mm alumīnija ventilācijas gofru (pēdējo), ko arī savācu, atstādams Ls 2, - .
Varakļānu novada Stirnienes pagasta tūnings varēja sākties.
Bildēs var redzēt, kā zem akumulatora un filtra kastes izskatās oriģinālā ieplūdes caurulīte, viņu gandrīz nevar redzēt.
Noņemam aku un filtra kastes vāku ar filtru, tad arī apakšējo daļu. Seatcupra.net iesaka arī "izskūt" filtra kasti, bet nevēlējos graizīt oriģinālo detaļu dēļ 0,05Zs.
Papriecājamies par alu caurules iespaidīgo izmēru, salīdzinot ar standarta ieplūdes pipsi.
Aplūkojam vēlreiz ieplūdes pipsi un redzam, cik tas ir šaurs.
Pie reizes ieliekam vadu kanālā gāzes sprauslu vadības vadus, kurus gāzesvīriem bija grūti tur ievietot.
Ieliekam alumīnija trubu filtra kastes apakšējā daļā. Truba viegli lokās un to var iespiest un ieveidot tā, lai truba labi iekļautos kastē, kuras caurums ir nedaudz mazāks. Protams, ka labāk būtu bijis griezt filtra kasti, lai būtu tieši 100mm caurums, tomēr nebiju īsti pārliecināts par šo modu, tādēļ atstāju sev atpakaļceļu - neviena oem detaļa netika sabojāta, vēl joprojām iespējams salikt visu atpakaļ, kā bija. Ārpusē filtra kastei truba tika noblīvēta ar melno mastiku. Trubu piegriezu, lai tā sāktos tieši pie akumulatora aiz kreisās lampas spārna pašā augšā. uz brīdi man pazibēja ideja, ka varētu trubu pielocīt pie priekšējās restes, lai vairāk aukstā gaisa, taču atcerējos plūdus Saldū un Rīgā pēc negaisa un šo domu fiksi atmetu, novietojot trubu tik augstu spārnā, cik vien bija iespējams. Alu trubas pluss ir, ka to var locīt un staipīt pēc sirds patikas un tā saglabā piešķirto formu.
Truba gandrīz perfekti guļ spārnā, vieta tur kā radīta.
Pašu trubas galu gan pakāru savilcējā, kuru pievilku pie motora pārsega atvēršanas troses. Pēc tam visu saliekam atpakaļ, un mods izskatās... ne pārāk glamūrīgi. Autoeksotikā tomēr nepiedalīšos
Uzreiz pielaižot auto, novēroju dobjāku izplūdes skaņu, izdzēru alu un liku auto mierā. Otrā dienā novēroju, ka auto kļuvis atsaucīgāks uz gāzes pedāli, nedaudz jāpiedomā pie uzsākšanas, raustījos kā iesācējs brīžiem. Jūtami uzlabojies cēliens, kad turbo sāk kārtīgi pūst (apm 2.8rpm). Kopumā rezultāts pārsniedza gaidīto. Biju jau gatavs šo modu noklusēt un raut nost pie izdevības, taču tagad to nedarīšu
Vēl kāds pluss manā skatījumā - nesabojāju oem detaļas. Ja nu kas, varu visu samest atpakaļ, kā bija.
Paldies par uzmanību un ceru, ka topiks bija kaut nedaudz noderīgs.