Kā nomainīt 1.9 TDI (ne-PD) smidzinātājus.
Konkrētais ir 1998. gada IV Golfs ar ALH dzinēju.
Stock: 90 Zs un 210 Nm
Sākšu ar to, ka kā manuāli, kā to visu darīt, es izmantoju šo dokumentu :
http://pics.tdiclub.com/pdf/injector_install_howto.pdf Nu ta no sākuma ar
inc konsultācijām tika nolemts iepirkt jaunus smidzinātājus no 2.5 TDI Audi dzinēja (Audi A6 140zs dīzeļa. Motora kods:AEL , tips 502, dīze - 0,216mm)
To arī izdarīju. Veikalā
DISTEHNIKA Rīgā uz Ganību dambja 22
(Tel: 67501096 un 29101604)
Vēl arī nopirku kapara blīves, kas jāliek uz sprauslas to liekot iekšā, tai paredzētajā vietā dzinējā
Smidzinātāji maksāja 18.50 Ls gabalā. Kapara blīves: 0.25 Ls gabalā.
Smidzinātāji:
2007 - 025.Golf.jpg
Tad ņēmu ārā sprauslas tā, kā tas rakstīts iepriekšminētajā instrukcijā.
Tāds ir skats, kad atver haubi:
2007 - 026.Golf.jpg
Tad noņemam nost to plastmasas vāku (jāizņem 3 plastmasas klipši un ar 10. atslēdziņu jānoskrūvē uzgriežņi.
Pēc vāka noņemšanas paveras šāds skats:
2007 - 027.Golf.jpg
Tad noņem 2 klipšus, kas satur kopā degvielas līnijas.
Tad es vēl noņēmu to vakuuma bunduli, lai nemaisās. Tas ir pieskrūvēts ar 2 skrūvēm pie motora galvas.
Tālāk noņemam atplūdes šļauciņu, kas iet no pēdējās sprauslas (labajā pusē) uz sūkni.
Man tās trubiņas, līdzko sāku aiztikt, izjuka.
Tad ar 17. atslēdziņu palaižam vaļā visas 4 degvielas līnijas pie sūkņa un tāpat arī pie sprauslām, kur noskrūvējam pavisam nost tās degvielas trubas.
Tad tās degvielas līnijas var pacelt, lai netraucē darboties.
Atštepselējam nost konektoru, kas nāk no 3. sprauslas (3. sprausla ir vienīgā ar vadu klāt). Tas konektors ir iestiprināts vienā dzelzī - no tā arī viņš jādabū ārā. Jācenšas nesalauzt. Salūzis konektors nozīmē jaunu 3. sprauslas pirkšanu
Pēcāk noraujam kvēlsveču vadus nost, lai netraucē dzīvot
Nu noraujam pie reizes arī tās degvielas atplūdes trubas, kas iet starp sprauslām. Man arī tās visas trubiņas izjuka
Tas ar 13. muciņu atskrūvējam skrūves, kas tur sviras, kas piespiež sprauslas. Noņemam tās sviras.
Nu paskats būs apmēram šāds:
2007 - 028.Golf.jpg
Pēc tam ar 15. atslēdziņu var saņemt sprauslas un uzmanīgi izkustināt tās grozot pa pa labi un pa kreisi. Kad sprauslas izkustinātas, tad tās uz augšu izvelk ārā.
Pirms izkustināšanas un izvilkšanas derētu notīrīt smiltis, kas ir sakrājušās pie sprauslas uz motora, lai tās nesagāžas degkamerā.
Nu jau bez sprauslām:
2007 - 029.Golf.jpg
Pašas sprauslas: (pašā galā ir smidzinātāji)
2007 - 030.Golf.jpg
Tagad darba cēliens beidzas (parasti) un ja ir jāaiztaisa haube, tad neaizmirstam pieliekt atpakaļ degvielas trubas, lai tās ar haubi nesalocītu
Tā nu aizvedu sprauslas un jaunos smidzinātājus, lai nomaina.
Sprauslas ar jaunajiem smidzinātājiem: (smukas, tīras un spīdīgas)
2007 - 031.Golf.jpg
Tad nu pirms sprauslu ielikšanas vajag iztīrīt sprauslu vietas. Mana metode:
Vispirms ar putekļusūcēju izsūcu visu,ko var iesūkt - smilšu daļiņas, sodrēji.
Tad ar pagaru otiņu un dīzeļdegvielu pamazgāju tās vietas, kur nāks tā kapara blīve. Kā arī ar to pašu otiņu notīrīju arī pārējās vietas, kur sprausla saskaras ar dzinēju.
Tā kā es sprauslas biju sanumurējis, tad liku tās atpakaļ tajās pašās vietās, kur tās atradās iepriekš. Sprauslām ir jāiet iekšā brīvi - bez spaidu darbiem
Ievietojot sprauslas, neaizmirstam par kapara blīvīti, kas īsti neturās uz tās sprauslas.
Viens hints (ko arī es izmantoju) ir uzlikt plānu kaut kādas smēres kārtiņu uz kapara blīvītes un tādējādi to pielipināt pie sprauslas. Šitā metode strādā
Tā nu sprauslas ieliku:
2007 - 032.Golf.jpg
Pēcāk visa procedūra reversa izjaukšanas procedūrai.
Degvielas līnijas liekam paša pēdējās un pie sūkņa pievelkam, bet pie sprauslām pievelkam tik cik var ar pliku roku.
Kad šķiļ klāt, tad jāgriež ar starteri tik ilgi, līdz sāk degviela šļakstīties gar tām savienojuma vietām - tādējādi dabūjam ārā gaisu no sistēmas. Tad pievelkam ar atslēdziņu tās degvielas līnijas.
Piešķiļam. Ja rūc, nespļaudās, nešķauda un nerīstās, tad work is done
Up and running:2007 - 033.Golf.jpg
Tad varam pieregulēt degvielas padevi caur VAG-COM.
Tas obligāti jādara siltam dzinējam.
Ieejam Engine grupā.
Login --> 12233
Ejam uz Adaptation. nolasām pirmo grupu. Skatāmies, ko rāda degvielas daudzuma skaitlis (mg/str) vai kaut kā tā. Pēc tā paša manuāļa, jāpieregulē, lai tas degvielas daudzuma cipars būtu starp 3.0 un 5.0 mg/str. Regulē to, mainot nolasīto vērtību pa 100.
Ja atņem 100, tad degvielas padeves daudzums
palielinās. Un samazinās, ja skaita klāt 100. (bet laikam tomēr ir otrādi)
iegūstam kādu gribam, tad SAVE.
Nu un work is done
Kādas izmaiņas gaitā un jaudā:
Manā gadījumā:
Pirms:
2006.09.21_3robs.jpg
Pēc:
2007.02.02_3robs.jpg
Jaunā jauda: 122 Zs un 255 Nm
Mērīts ar VAG-COM.