Pēdējo 3 nedēļu laikā, sākot ar sagatavošanos braucienam un beidzot ar seku likvidēšanu pēc brauciena:
- Pēc
8. lpp. minētajām izdarbēm tomēr nelika mierā motortelpas skaņa. It kā tomēr vēl kāds gultnis taisītos mirt, bet tāda skaņa bija jau pēdējo gadu IMHO, aiz kam nospļāvos un nemeklēju vainu.
- vakarā pirms brauciena konstatēts ka viens rats laiž gaisu. No rīta stundu pirms starta viesojos riepu servisā.
Pie vainas ventilis.
- Nobraucot no prāmja Vācijā uztaisīju "check engine" un kontatēju ka pusasis ir vaļā gan. Laikam jau 16vLietotājam tur par to līmi taisnība bija gan. Pofik, vietējā autorizētajā VW servisā pa 25 EUR pusasis tika pievilktas un nočekotas.
- Pa ceļam trobelītis no izpūtēja sāk kļūt uzmācīgāks...
- Emdenē pie VW dīlera iepirktas jaunas oriģinālās sveces. Beidzot viltotos NGK no RAISER nomainīju pret oriģinālajiem NGK. 35 EUR.
- Pēc pa bāni sirsnīgi atvilktiem ~400 km vienā stiepienā (~150km/h, ~4000rpm) no motortelpas nu jau točno miruša gultņa skaņa kļūst bīstami kaitinoša.
- Wolfsburgā vienā brīdī izpūtēja skaņa sāk vedināt uz domu ka izpūtējs ir atdalījies... Vidējam bundulim, kurš 1990.gada pavasarī Emdenē ticis pieskrūvēts, nolūza izejošā truba. Žēl ka tas nenotika 2 dienas iepriekš - tas tiktu arī noņemts Emdenē.
Shit happens - jau mēnesi atpakaļ domāju ka būtu laiks šo mainīt, tik nevarēju izdomāt ko likt vietā - vietējo kaku pa 30Ls, vai oriģinālo pa 160Ls. Wolfsburgā vecākajā VW servisā - Autohaus Wolfsburg, pa 303.75 EUR tika uzlikts jauns oriģinālais. 226.70 EUR bundulis, 14.16 EUR jauni hamuti un 62.89 EUR darbs. Darbs aizņēma 30 minūtes (Mēs ar Dzinchu aiz pārsteiguma gandrīz aizrijāmies ar Shell sviestamizēm kuras knapi bijām paspējuši apēst). Es līdz galam noticēju, ka viss nomainīts, tikai tad kad pabāzu zem autiņa fotoaparātu lai nobildētu bunduli un apskatītos vai točno stāv jauns. Mūsu servisos būtu pusotru stundu čakarējušies un ņerkstējuši par ierūsējušām skrūvēm, vecu auto un pārāk šaurām apenēm kuras spiež uz smadzenēm.
- Neskatoties uz jauno bunduli agrāk bijusī uzmācīgā izpūtēja skaņa bija palikusi. Pofig, gāžam...
- Pa ceļam uz Drēsdeni uzgāja gaisā stūres pastiprinātāja sūknis. Super, beidzot uzzināju kas tas par ffakin gaudojošo gultni. Tagad stūre jāgroza piepūstiem vaigiem un tikai kad autiņš kustās (šādos brīžos platās riepas tiek pieminētas mātes vārdiem...). Troksnis tagad no motortelpas ir nevis uzmācīgi ņerkstošs bet jau kārtīga žļerkstoņa (tas tak ātrumu nemazina!
). Pofik, gāžam tālāk. Uz bāņa stūre uzvedas perfekti, sūdīgāk ir tikai grozoties uz ļoti maziem ātrumiem.
- Pa ceļam no Berlīnes uz Sasnicu (prāmi) žļerkstoņa motortelpā apklust. Patīkami. Pastiprinātāja sūkņa ass ar visu skriemeli izmaukusies ārā noraujot siksnu. Aleluja! Viss pārējais strādā. Pedal to the metal!
Pēc brauciena servisā:
- Ar stūres pastiprinātāju viss skaidrs. Čuguna sūkņa atlieku vietā ielikts jauns alumīnija sūknis no B4 pasāta. Motortelpā patīkams klusums, tik motora maiga ņurdoņa. Stūre grozās tik pat viegli kā jaunam auto - ar 1 pirkstu uz vietas stāvot. Platajām riepām vairs nav ne vainas.
- Izpūtējs... hah... poļu aluminizētais nolādētais sūda katalizatora aizvietotājs sairis pa šuvēm, caur kurām arī pūta ārā un taisīja troksni. Ieliku taisnu trubu, nau bunduļa - nau problēmu.
Tagad pielaistam autiņam brīvgaitā var dzirdēt ka salonā nopiržas muša.
Esmu veiksmīgi ticis vaļā no 2 piepēm, kuras pirms tam tā arī nebija izdevies lokalizēt lai novērstu. Acīmredzot periodiska iepiržšana droselē veicina piepju izdzīšanu un būtiski uzlabo auto tehnisko stāvokli un komfortu.
Secinājumi: Es ar lielāko prieku brauktu remontēties tikai uz Vācijas VW servisiem. Attieksme, darba ātrums un kvalitāte ir vienkārši super! Pie mums šādu attieksmi var sagaidīt tikai biezajam iepērkoties veikalā MC2. Vācijā ar smaidu sejā un labas dienas vēlējumiem tevi sagaida pat publiskās atejas apkopēja!
Servisēšanās cenas: Materiāli viennozīmīgi tikai oriģinālie. Tur džinkstēšana par lētāku tikšanu krastā (piemēram nolūzušās trubas piemetināšanu atpakaļ, vai oriģinālā bunduļa vietā ielikt kautkonebūt maksimāli lētu) vienkārši neeksistē. Viņu smadzeņu uzbūve neparedz santīmu p... Toties oriģinālās detaļas ir tieši tādā pašā cenā kā pie mums pie VW dīleriem. Manuprāt arī darba izmaksas ir tieši tādas pašas (2x augstākas nekā mūsu '"universālajos" servisos ar ģjaģu Feģju), tik par attieksmi gan šaubos. Pie mums pat visnoplukušākais serviss šķoba degunus ieraugot 90. gada mašīnu. Savukārt TUR netiek šķirots ne mašīnas vecums, ne klienta naudasmaka biezums.