16vLietotājs rakstīja:Nu nekas ubersarežģīts jau nav:
- noņem zobeni (``metkas, noteikti atrodam ``metkas``. Ja nav uztaisi pats)
-noņem vārstu vāku
-noņem sadaleni
-izravē kompensatorus (ar magnētu vai lielām plaķenēm)
-izskrūvē sveces
-iebaž pa sveces caurumu cilindrā skrūvgriezi, tad aiz kloķvārpstas gala grozot noliek virzuli augšējā miera stāvoklī (to kad ir šis stavoklis redz pēc jau minētā skrūvgrieža)
* virzulis augsējā miera stavoklī parasti neļauj vārstiem iekrist iekšā un vārsti pret to atbalstās.
* šaja momentā sak kļūt nepieciešams specinstruments ar kuru atspiež vārstu atsperes, lai varētu izņemt t.s. ``suharus``(aizmirsu kā latviski pareizi sauc
divdaļīgs-konusiņš-kas-notur-vietā-vārsta-atsperes-augšējo-balstu ) kas atrodas vārsta kāta augsdaļā un ir divi katram vārstam
Var protams izlīdzeties arī ar parastu fizisku speku un ar kaut kādu dajebkadu štrumu nospiest tos augšejos atsperu atbalstus tāpat.
-tātad atspiezam vārstu atsperes un ar magnētu izņemam ``suharus``( noteikti saliekam kastītē lai nepazūd)
-noņemam atsperu augšejo atbalstu un pec tam arī atsperes, ķļūst redzami leģendārie blīvslēgi
-noņemam blīvslegus (reizēm tas nav nemaz tik vienkarši), būtu vēlamas vismaz plaķenes ar garajiem galiem.
- liekot virsū jauno blīvslegu to noteikti iesmērējam ar motoreļļu
- uzmauc blīvslegu uz vārsta kāta un ar garu 10 vai 11 muciņu uzsit uz vārsta vadīklas
- sakrāmē atpakaļ atsperes un atbalstus (neatceros vai VW motoriem atšķirās ieplūdes un izplūdes varstu atsperes, bet nu labak gan nesajaukt)
-saliek atpakaļ ``suharus``, ar magnētu vai magnetizētu skrūvgriezi. ``Suhari`` jasaliek ļoti rūpīgi un jāseko, lai tie iegultos vārsta kāta gropēs. Šis posms prasa lielu uzmanību jo detaļas relatīvi sīkas un nepareizas salikšanas gadījumā spēj ustaisīt lielu ``šaizi``.
- uzkrāmē hidrokompensatoru un viss blīvslēga maiņa pabeigta
-atkārto šādu pašu operāciju pārējiem cilindriem un vārstiem
- un kā tagad ir moderni rakstīt: salikšanas operāciju veic pretēji izaukšanai.
- pievelkot sadales vārpstu der atcerēties ka nevajag pievilkt vispirms vienu galu un tad otru, visus vārpstas vāciņus pievelkam +/- reizē un ar prātu, viņiem arī patīk lūzt ja nepareizi velk.
Protams vārstu vāka blīve jauna. Nepaslinkojam un nomainam arī sadalenes blīvslegu(us).
Un ja nav mainīta zobsiksna tad pie vienām sapēm arī to.
Kā ari neaizmirstam palielīties šeit, ka viss ir forši izdevies.
P.S. ja ir kaut kādas lietas ko var izdarīt savādāk/labak/ ātrāk, laipni lūgti papildinat/labot.