VWmotion.lv • Apskatīt tēmu - 1.9 TDI (ne-PD) smidzinātāju maiņa.

Dari pats

1.9 TDI (ne-PD) smidzinātāju maiņa.

Sadaļa, kurā publicēt aprakstus par pašu paveiktiem darbiem
Reklāma
 

1.9 TDI (ne-PD) smidzinātāju maiņa.

Atbildēt androns » 2007/Feb/02, 18:03

Kā nomainīt 1.9 TDI (ne-PD) smidzinātājus.

Konkrētais ir 1998. gada IV Golfs ar ALH dzinēju.
Stock: 90 Zs un 210 Nm

Sākšu ar to, ka kā manuāli, kā to visu darīt, es izmantoju šo dokumentu : http://pics.tdiclub.com/pdf/injector_install_howto.pdf
:ok:

Nu ta no sākuma ar inc konsultācijām tika nolemts iepirkt jaunus smidzinātājus no 2.5 TDI Audi dzinēja (Audi A6 140zs dīzeļa. Motora kods:AEL , tips 502, dīze - 0,216mm)
To arī izdarīju. Veikalā DISTEHNIKA Rīgā uz Ganību dambja 22
(Tel: 67501096 un 29101604)
Vēl arī nopirku kapara blīves, kas jāliek uz sprauslas to liekot iekšā, tai paredzētajā vietā dzinējā :)
Smidzinātāji maksāja 18.50 Ls gabalā. Kapara blīves: 0.25 Ls gabalā.
Smidzinātāji:
2007 - 025.Golf.jpg


Tad ņēmu ārā sprauslas tā, kā tas rakstīts iepriekšminētajā instrukcijā.
Tāds ir skats, kad atver haubi:
2007 - 026.Golf.jpg


Tad noņemam nost to plastmasas vāku (jāizņem 3 plastmasas klipši un ar 10. atslēdziņu jānoskrūvē uzgriežņi.

Pēc vāka noņemšanas paveras šāds skats:
2007 - 027.Golf.jpg


Tad noņem 2 klipšus, kas satur kopā degvielas līnijas.
Tad es vēl noņēmu to vakuuma bunduli, lai nemaisās. Tas ir pieskrūvēts ar 2 skrūvēm pie motora galvas.
Tālāk noņemam atplūdes šļauciņu, kas iet no pēdējās sprauslas (labajā pusē) uz sūkni.
Man tās trubiņas, līdzko sāku aiztikt, izjuka.
Tad ar 17. atslēdziņu palaižam vaļā visas 4 degvielas līnijas pie sūkņa un tāpat arī pie sprauslām, kur noskrūvējam pavisam nost tās degvielas trubas.
Tad tās degvielas līnijas var pacelt, lai netraucē darboties.
Atštepselējam nost konektoru, kas nāk no 3. sprauslas (3. sprausla ir vienīgā ar vadu klāt). Tas konektors ir iestiprināts vienā dzelzī - no tā arī viņš jādabū ārā. Jācenšas nesalauzt. Salūzis konektors nozīmē jaunu 3. sprauslas pirkšanu :)
Pēcāk noraujam kvēlsveču vadus nost, lai netraucē dzīvot :)
Nu noraujam pie reizes arī tās degvielas atplūdes trubas, kas iet starp sprauslām. Man arī tās visas trubiņas izjuka :)
Tas ar 13. muciņu atskrūvējam skrūves, kas tur sviras, kas piespiež sprauslas. Noņemam tās sviras.

Nu paskats būs apmēram šāds:
2007 - 028.Golf.jpg


Pēc tam ar 15. atslēdziņu var saņemt sprauslas un uzmanīgi izkustināt tās grozot pa pa labi un pa kreisi. Kad sprauslas izkustinātas, tad tās uz augšu izvelk ārā.
Pirms izkustināšanas un izvilkšanas derētu notīrīt smiltis, kas ir sakrājušās pie sprauslas uz motora, lai tās nesagāžas degkamerā.

Nu jau bez sprauslām:
2007 - 029.Golf.jpg


Pašas sprauslas: (pašā galā ir smidzinātāji)
2007 - 030.Golf.jpg


Tagad darba cēliens beidzas (parasti) un ja ir jāaiztaisa haube, tad neaizmirstam pieliekt atpakaļ degvielas trubas, lai tās ar haubi nesalocītu :!:

Tā nu aizvedu sprauslas un jaunos smidzinātājus, lai nomaina.

Sprauslas ar jaunajiem smidzinātājiem: (smukas, tīras un spīdīgas)
2007 - 031.Golf.jpg


Tad nu pirms sprauslu ielikšanas vajag iztīrīt sprauslu vietas. Mana metode:
Vispirms ar putekļusūcēju izsūcu visu,ko var iesūkt - smilšu daļiņas, sodrēji.
Tad ar pagaru otiņu un dīzeļdegvielu pamazgāju tās vietas, kur nāks tā kapara blīve. Kā arī ar to pašu otiņu notīrīju arī pārējās vietas, kur sprausla saskaras ar dzinēju.
Tā kā es sprauslas biju sanumurējis, tad liku tās atpakaļ tajās pašās vietās, kur tās atradās iepriekš. Sprauslām ir jāiet iekšā brīvi - bez spaidu darbiem 8)
Ievietojot sprauslas, neaizmirstam par kapara blīvīti, kas īsti neturās uz tās sprauslas.
Viens hints (ko arī es izmantoju) ir uzlikt plānu kaut kādas smēres kārtiņu uz kapara blīvītes un tādējādi to pielipināt pie sprauslas. Šitā metode strādā :ok:

Tā nu sprauslas ieliku:
2007 - 032.Golf.jpg


Pēcāk visa procedūra reversa izjaukšanas procedūrai.
Degvielas līnijas liekam paša pēdējās un pie sūkņa pievelkam, bet pie sprauslām pievelkam tik cik var ar pliku roku.
Kad šķiļ klāt, tad jāgriež ar starteri tik ilgi, līdz sāk degviela šļakstīties gar tām savienojuma vietām - tādējādi dabūjam ārā gaisu no sistēmas. Tad pievelkam ar atslēdziņu tās degvielas līnijas.
Piešķiļam. Ja rūc, nespļaudās, nešķauda un nerīstās, tad work is done :)

Up and running:
2007 - 033.Golf.jpg


Tad varam pieregulēt degvielas padevi caur VAG-COM.
Tas obligāti jādara siltam dzinējam.
Ieejam Engine grupā.
Login --> 12233
Ejam uz Adaptation. nolasām pirmo grupu. Skatāmies, ko rāda degvielas daudzuma skaitlis (mg/str) vai kaut kā tā. Pēc tā paša manuāļa, jāpieregulē, lai tas degvielas daudzuma cipars būtu starp 3.0 un 5.0 mg/str. Regulē to, mainot nolasīto vērtību pa 100.
Ja atņem 100, tad degvielas padeves daudzums palielinās. Un samazinās, ja skaita klāt 100. (bet laikam tomēr ir otrādi) :)
iegūstam kādu gribam, tad SAVE.

Nu un work is done :)

Kādas izmaiņas gaitā un jaudā:
Manā gadījumā:
Pirms:
2006.09.21_3robs.jpg


Pēc:
2007.02.02_3robs.jpg


Jaunā jauda: 122 Zs un 255 Nm

Mērīts ar VAG-COM.
Pēdējo reizi labojis androns - 2007/Jūl/06, 8:36, labots 2 reizes.
Lietotāja avatars
androns
 
Atbildes: 10933
Pievienojies: 2004/Jan/26, 15:19
Atrašanās vieta: Rīga
Braucu ar: Tosteri
Dzinējs: 2.0

Atbildēt Kaneeps » 2007/Feb/02, 18:59

gribi teikt ka sprauslas deva 32zs??? :roll:
nja.. bus jaiekraj naudina!!! :twisted:
Lietotāja avatars
Kaneeps
 
Atbildes: 1533
Pievienojies: 2006/Mai/27, 11:06
Braucu ar: Passat B6
Dzinējs: 2.0 TDI BMP

Re: 1.9 TDI smidzinātāju maiņa.

Atbildēt AHU » 2007/Feb/02, 20:44

Un reāli arī var just jaudas pieaugumu ar pedāli grīdā?
AHU
 
Atbildes: 18
Pievienojies: 2006/Dec/21, 23:47
Atrašanās vieta: A9

Atbildēt Haris » 2007/Feb/02, 22:37

un kaads ineteresanti tagad ir pateerinjsh... gadijumaa nepieauga?
Lietotāja avatars
Haris
 
Atbildes: 299
Pievienojies: 2006/Mar/31, 10:15

Atbildēt sicc » 2007/Feb/02, 22:42

Kaneeps rakstīja:gribi teikt ka sprauslas deva 32zs??? :roll:
nja.. bus jaiekraj naudina!!! :twisted:

jei bogu neticu,brauc uz stendu :lol:
Lietotāja avatars
sicc
 
Atbildes: 4146
Pievienojies: 2005/Dec/04, 23:27
Atrašanās vieta: Rīga
Braucu ar: E36

Atbildēt vaireens » 2007/Feb/02, 23:34

ganrīz kā nočipots :lol:
Lietotāja avatars
vaireens
 
Atbildes: 221
Pievienojies: 2006/Apr/05, 13:21
Atrašanās vieta: Rīga,purvciems

Atbildēt Leroy » 2007/Feb/02, 23:49

varbuut es kaut ko jaucu tajos grafikos bet man izskataas ka grieze un maziem abgrizieniem ir diezgan samazinaajusies :?: bet lielaa grieze taccu ir tiessi tas kas diizeli padara tika interesantu :!: pie 1,8k bija 190Nm bet tagad ap 100Nm, pie 2k bija 200 Nm bet tagad 160Nm ... protam var jau vaalet uz lieliem, bet vai tas paildzinaas ssii dzineeja dziivi?!
Lietotāja avatars
Leroy
 
Atbildes: 546
Pievienojies: 2006/Feb/03, 9:56
Atrašanās vieta: Rīga,Sarkandaugava

Atbildēt Jonix » 2007/Feb/03, 0:05

Izskatās OK, par griezes momentu - tā pat jau tas ir liels, bet uz štrāses visam vajadzētu būt ok!!

Man vairāk interesē daegvielas patēriņa izmaiņas...
Chiptuning
DPF serviss
Autoserviss
Diagnostika
IMMO off

www.Remap.lv
+371 2-9861-891
Lietotāja avatars
Jonix
 
Atbildes: 1928
Pievienojies: 2006/Okt/05, 21:46
Atrašanās vieta: audi-style.lv
Braucu ar: A4 TDI

Atbildēt Haris » 2007/Feb/03, 1:09

Leroy rakstīja:varbuut es kaut ko jaucu tajos grafikos bet man izskataas ka grieze un maziem abgrizieniem ir diezgan samazinaajusies :?: bet lielaa grieze taccu ir tiessi tas kas diizeli padara tika interesantu :!: pie 1,8k bija 190Nm bet tagad ap 100Nm, pie 2k bija 200 Nm bet tagad 160Nm ... protam var jau vaalet uz lieliem, bet vai tas paildzinaas ssii dzineeja dziivi?!


nuja ka griezes moments ir svariigs un nekur vish nav zudis!

pasties cik strauji vinjam pieaug - jaunajam pie 2100rpm ir bish zem 200Nm bet pie 2200rpm jau bish zem 220Nm!!!

vecajam no 2000rpm liidz 2200rpm njuutonmetri nemaz nepieaug!
Lietotāja avatars
Haris
 
Atbildes: 299
Pievienojies: 2006/Mar/31, 10:15

Atbildēt robchix » 2007/Feb/03, 1:14

Man jau ari papeetot tas griezes moments liekas taa ne visai. Pie tam diagrammas nav korektas, vecaa saakas ar 1600 apgriezieniem, jaunaa ar 2000.
Vecajaa diagrammaa tas griezes moments izskataas garaaks, tobish maksimaalais moments ir vienmeeriigaaks plashaakaa diapazonaa no 1800 liidz 3000, jaunajaa vinjam ir izteikts piikjis 2000 apgriezienu diapazonaa, peec tam saakas kritums. Taa kaa laikam vairaak ieguust benziinieka raksturu. Jauda varbuut ir, bet nav taa stiepiena, kad ar 5 robu var vilkt visiem garaam bez aatrumu paarsleegshanas.
Kaut gan taapat neticu, ka tikai ar sprauslu nomainju var ieguut tik daudz zirgu klaat.
robchix
 
Atbildes: 267
Pievienojies: 2005/Jan/17, 20:02
Atrašanās vieta: Rīga, Viestura prospekts

Atbildēt audifun » 2007/Feb/03, 1:31

Ja ņem vērā,ka esošie smidzinātāji nebija jauni.... :roll:
audifun
 
Atbildes: 114
Pievienojies: 2006/Jūn/16, 14:25
Atrašanās vieta: Ventspils

Atbildēt robchix » 2007/Feb/03, 1:39

audifun rakstīja:Ja ņem vērā,ka esošie smidzinātāji nebija jauni.... :roll:

Tad jo vairaak pirmajai diagrammai nevar ticeet, jo tur paraadaas godiigi 90 zs.........
robchix
 
Atbildes: 267
Pievienojies: 2005/Jan/17, 20:02
Atrašanās vieta: Rīga, Viestura prospekts

Atbildēt Jonix » 2007/Feb/03, 11:32

[quote="robchix"][/quote]šinī momentā gan tev nav taisnība - griezes moments otrā gadījumā (pēc 2100RPM) ir LIELĀKS, kā pirms tam.
Vienīgā problēma, kas šeit rodas, ir tas, kā pie zemiem rpm mazāks griezes moments atsaucas uz degvielas patēriņu... Visādāk savādāk, dīzelis nekad pie zemiem apgriezieniem nav bijis dinamsiks - grieze jā, bet ne dinamika, pie tam, uzsākot braukt uz slidena ceļa, tā grieze ir pat nedaduz par lielu.
Chiptuning
DPF serviss
Autoserviss
Diagnostika
IMMO off

www.Remap.lv
+371 2-9861-891
Lietotāja avatars
Jonix
 
Atbildes: 1928
Pievienojies: 2006/Okt/05, 21:46
Atrašanās vieta: audi-style.lv
Braucu ar: A4 TDI

Atbildēt androns » 2007/Feb/03, 12:41

1.kārt - uz ceļiem mašīna ir kļuvusi jūtami labāka :!: :!: :!:
2.kārt - degvielas patēriņu vēl neesmu nekādi ne mērījis, ne rēķinājis - pašlai art jaunajiem smidzinātājkiem esmu nobraucis kādus 150 km varbūt :)
3.kārt - nekad neesmu apgalvojis, ka VAG-COM kādreiz varētu tikt pielīdzināts normālam jaudas stendam.
Bet - tā kā pirmajā grafikā ar stok mašīnu es esmu ieguvis +/- stock jaudu (90 Zs un 210 Nm), tad man nav pamata neticēt grafikam.
Varu izstāstīt kā top šis grafiks. Ar VAG-COMu ielogojam 5. un 6. grupu no dzinēja measure blokiem. (tur kur ir ātrums un motora rpm) un visur pa vidu ir laiks (sekundēs).
Pēc tam log failu var analizēt.
Var analizēt pats - rēķināt fizikas formulas - kāds darbs un spēks ir vajadzīgs, lai konkrētus kilogramus paātrinātu no tik km/h līdz tik km/h tik un tik ilgā laikā ...
Mna to visu izdara KPower.
Vienīgais, kas man jāizdara ir jāieraksta auto masa ... kuru apmēram ierakstu. Tip pašmasa + vēl rībeklis + visādi krāmi :)


P.S. - man jau īstenībā poh ... kam jūs ticat, vai kam neticat ... es jaudas pieaugumu jūtu, mani tas apmierina ... tā ka - tie kas netic - PN :mrgreen:

BTW - normāls tests būtu ar Kanjeepu uzskrieties, jo kad skrējāmies ar stock, tad gāja blakus visu laiku (nu pilsētā līdz kādi 120 km/h sanāca, jo tad sākās traffic :) )
Lietotāja avatars
androns
 
Atbildes: 10933
Pievienojies: 2004/Jan/26, 15:19
Atrašanās vieta: Rīga
Braucu ar: Tosteri
Dzinējs: 2.0

Atbildēt robchix » 2007/Feb/03, 12:42

Es nesaku ka moments ir mazaaks, kuraa vietaa tu to redzi? Es saku ka ir pazudis griezes momenta plashais diapazons. Tieshi tas ir tas pluss diizelim, ka braucot optimaalajos apgriezienos var 5 robaa iespiest pedaali griidaa un ar vienmeeriigu paaatrinaajumu saakot ar 1800 apgriezieniem liidz 3000 aiziet visiem garaam neraustot aatruma klokji.
Jauda ir pacelta, protams, griezes moments ir pieaudzis, bet ljoti shauraa diapazonaa, un shajaa gadiijumaa sasniedzot maksimaalo momentu, lai turpinaatu paaatrinaajumu pieaugoshi, ir jaasleedzas uz leju.
Kopumaa varbuut shaadaa veidaa paceljot jaudu tas kompenseejas, tas ir jaaizbauda dziivee, nevis uz diagrammaam.
IMHO
robchix
 
Atbildes: 267
Pievienojies: 2005/Jan/17, 20:02
Atrašanās vieta: Rīga, Viestura prospekts

Nākošais

Atgriezties uz Dari pats

Kas ir Pieslēdzies

Lietotāji, kuri atrodas šajā forumā: Nav reģistrētu lietotāju un 1 viesis