Pirmām kārtām jāsaka ka darīju šo pirmo reizi, tā kā padoms īpaši neiespringt bet pieiet ar pacietību - jo ir izdarāms. Pie reizes ja ir velme un līdzekļi varam mainīt bremžu diskus
Nepieciešamie instrumenti:
11mm, 13mm, 15mm, atslēgas
8 seškante ar normālu tirkšķi
trauks (bremžu šķidruma uztveršanai)
caurspīdīga caurule atgaisošanai
speciālās stangas sprostriņķu izņemšanai
vēl kkas...
Kā jau noprotam, auto uzceļam, nodrošinam un ripuli nost. Domājams šeit padomu nevajaga
Tālāk jau paveras izvēles iespējas. Viens variants ir noņemt tikai suportu, atstājot klāt pakavu(vismaz es viņu tā dēvēju), otrs, noņemt ar visu. Es darīju otro variantu jo man apakšējās vadīklas bija noķīlējušas un ja vien nav iespēja tikt uz pacēlāja vai tml. tad diezgan apnicīgi ir locīties apkārt lai tīrītu vadīklu vietas.
Noņemt suportu var salīdzinoši vienkārši ja tur nav iemitinājies tāds draņķis kad ar kuvaldu jādauza. Atskrūvejam vadīklas izmantojot 15 un 13 atslēgas. Ar āmurīti viegli paklapējot uz aizmugures pusi, tai lietai jānāk lēnām nost no klučiem.
Vadīklas ar gumijām.
Švaki redzams, bet tur kur pirksti, tur ruslans uzmeties un apgrauzis virsmu, kā rezultātā vadīkla ķerās.
Noņēmu arī pakavu, jo nevarēju tā forš tikt klāt lai iztīrītu viņu kamēr pie auto klāt. Tur ir 2 skrūves,ar 8mm iekšējo seškanti - skrūvējam prātīgi vaļā, pirms tam ar kādu wd 40 jo var būt ierūsējušas, iecepušās utt.
Lielais palīgs..
Tad kad, tas izdarīts skrūvējam vaļā bremžu šļauku un ņemam nost suportu. Kāpēc tagad tikai? Tāpēc lai mazāk iztecētu bremžu šķidrums. Es gan mēģināju ar špičku aizsprust, bet varbūt ir vēl kāds labāks paņēmiens, piemēram korķis kāds. Tā, suports nost, noskrūvējam uzgriezni 11mm, iegaumējam kā izskatās pirms jaukšanas
Noņemam ķegu un rocenes troses turētāju.
Skrūvējam ārā cilindru.
Zem tā redzam ka ir augšējais sprostriņķis, kuru ārā dabūt diezgan viegli. Bet apakšējo bez kārtīgiem štrumentiem ir mokas, toties izdarāma lieta. Man bija "Mega" štruments tāds soso.. tākā pirmais variants
augšējais sprostriņķis
Kad tas izdarīts, mums rokās cilindram iekšas (šādā secībā!) ko pēc tam grūti atcerēties.
Cilindra iekšpuses daļas
Kad tās iekšas ārā, mums paveras šāds skats (nu vismaz manā gadījumā).
cilindrs pirms tīrīšanas
pēc (es nopucēju ar ar ūdeņnieku smilšpapīru)
Netīrā suporta iekšpuse ar apakšējo sprostriņķi (šito dabūt laukā ir čakars).
Kad sprostriņķis beidzot abūts ārā
paveras šāds skats.
Tagad to visu mantu tā kārtīgi iztīram, izpūšam ar gaisu. Varbūt ir kāda speciāla ķīmija, man nebija es iztīrīju ar 95. pa 0.98 litrā
Saliekam jaunās manžetes (lai vieglāk iet vietās var ieziest ar bremžu šķidrumu). BET TURAM VISU MAKSIMĀLI STERILI, draņķi salasīsiet tāpat pēc laika. Vispirms apakšējo apaļo O ring, jo ir dzirdēts ka šo izlaiž tad pēc tam puņķojas tā vieta. Tad cilindram gala manžeti, apakšējais mehānisms, apakšējais sprostgredzens, augšējā manžete suportam, cilindrs ar gofru.
Tad ieziežam manžetes ar bremžu šķidrumu, uzspiežam un skrūvējam iekšā cilindru suportā. Es izmantoju pašu gatavoto, bet var opirkt attiecīgos veikalos vai internetā jau +-20ls
Skrūvējam līdz gofra pilnībā nostājusies vietā. Tas aparātiņš nepieciešams tādēļ ka cilindrs ir reizē jāpiespiež un jāgriež. Aizmuguējo suportu uzbūves īpatnība, dēļ rocenes.
Uzliekam gala manžeti, atbalsta kāju, rocenes ķegu, pievēršam uzmanību tās stāvolim, attiecībā pret suportu.
Nu lūk te nu viņš ir. Iztīrīts, ar jaunām manžetēm. Jāliek virsū, jāatgaiso sistēma, un jālaiž ielās
Es vēl saliku jaunas vadīklas,jauno smēri un manžetes.
Nu lūk, te nu viņš ir