VWmotion.lv • Apskatīt tēmu - VW Jetta/Golf MK2 sajūga maiņa 020

Dari pats

VW Jetta/Golf MK2 sajūga maiņa 020

Sadaļa, kurā publicēt aprakstus par pašu paveiktiem darbiem
Reklāma
 

VW Jetta/Golf MK2 sajūga maiņa 020

Atbildēt ExPex » 2010/Jūl/10, 23:41

Sveiki, raports par sajūga maiņu VW Jetta 1.8 MK2 `87
Kārba 020 ar 5 robiem.
Nepieciešamais laiks: 6 līdz 10 stundas atkarībā no instrumentu pieejamības.

Nepieciešamie instrumenti:
*Muciņu komplekts ar pagarinātājiem
*Ja ir iespējams speciālais VW toolis - viltīgs torx ar daudz nūtīm - pusasu skrūvēmAttēls

*8 muciņa, vai apaļā atslēdziņa spararata noņemšanai arī ar daudz nūtīm. Skrūves izskatās šādi:
Attēls
*Seškantīši supportu noņemšanaiAttēls
*Seškantis stienis vai atslēga 17 eļļas caurumu atskrūvēšanai
*Āmurs
*Gara truba ko uzmaukt kā pagarinātāju

Detaļas:
Sajūga komplekts - man bija Sach, kurā bija disks, kurvis, izspiedējplāksne un kurvja lielās skrūves.
Kārbas blīvslēgs un motora blīvslēgs
Izspiedējgultnis (kārbas otram galam)

Kopskasts iesākumā:
Attēls

Ko ta īsti daram?!
Atbrīvojam darbavietu no visiem liekajiem loriņiem:
Izplešanās trauks pārceļo kautkur uz kreiso pusi neko neraujot nost
Atvienojam vadus ja liekas ka traucēs, piem. atpakaļgājiena kontakti
Spidometra trosīte pie kārbas ar vienu skrūvi... uzmanīgi ar blīvi, man bija izjukusi, vēlams izgriezt jaunu.
Akumulators tiek līdz pasākuma beigām ielikts stūrītī.

Sagatavojamies kārbas noņemšanai:
Izlejam kārbas eļļu pa apakšējo skrūvi.
Motoram apakšā balstus, vai no augšas trosi, lai šams nepaliek karājoties dzeses trubās, kā man vienu brīdi sanāca :D
Skrūvējam nost kārbas balsta dzelžus, starteri, priekšējās paduškas balstus (vieglāk būs bez eļļas filtra, maz vietas)
Attēls

Pusasis - bez instrumentiem būs grūti
Pie pusasu skrūvēm knapi var tikt klāt un ar tikai pagriežot noteiktā pozīcijā.
Kreiso īso pussasi noskrūvēju un atsēju pret amortizatoru, neskrūvējot ārā no gultņa :)
Attēls
Labo, garo pusasi dabūju skrūvēt ārā no gultņa, nav vietas kā savādāk viņu dabūt malā...

Kārbas skrūves... pa perimetru pāris mazās skrūves un 3 lielās - 2 augšā un 1 lejā.

Kārbu nost no motora, grozam, kamēr iekrīt klēpī. Viens var noturēt un panest, bet drošības labad to veikt divatā.

Skrūvējam nost spararatu ar viltīgo atslēgu.
Izņemam spiedējplāksni...
un...
Bēdīgs skats uz dzīvi:
Attēls
Eļļa un netīrumi.

Lielās kurvja skrūves atlaist var ja kāds no malas pietur ar atslēgu pie motora šķivoka otrā pusē.
Noņemam aizsargplāksni lielo un vuala, tiekam pie motora blīvslēga.
Ar skrūvgriezi izbakstam ārā to blīvslēgu un liekam jauno iekšā - uzmanīgi līdz malām un vienādi, jo var sašķiebties, kas rezultējas ar motora eļāls noplūdi ;)
Teorētiski jāizskatās apmēram šādi pēc plāksnes notīrīšanas un atpakaļ pieskrūvēšanas:
Attēls
Tad jaunais kurvis (jāpievelk ar jūtām un ja iespējams ar dinamometrisko atslēgu + derētu skrūvju līme:
Attēls
Un izspiedējplāksne:
Attēls
Visbeidzot spararats:
Attēls
Skrūvējot spararatu vajag iecentrēt sajūga disku, tā lai ir pa vidu.

Kamēr kārba nost:
Nomainam blīvslēgu - nedrīkst iespiest pārāk dziļi, tur ir eļļas atplūdes kanāls.
Nomainam izspiedējgultni:
Atlupinam vaļā zaļo kārbas galu, noņemam sajūga svirai ierobežotājus un jāpaveras apmēram šādam skatam:
Attēls
Noliecot sajūga sviru uz leju, tiekam pie vecā izspiedējgultņa:
Attēls
Attēls
un ieliekam jauno.
Kāras zaļo vāku ieziežam ar hermētiķi un liekam atpakaļ.

Krāmējam visu atpakaļ, gandrīz apgrieztā secībā...
Neaizmirstam svaigu eļļu 2L.

Kur pieļāvu kļūdas:
Par maz motora balstu - vienā brīdī viss karājās dzeses trubās.
Nebija speciālā torx priekš pusasu skrūvēm - rezultātā ieberziens uz 4h pielāgojot, slīpējot un dauzot seškanšus iekšā nūtīs.
Gandrīz sajāju eļļas filtru ņemot nost priekšējās paduškas/startera dzelžus.

Daudz info un bildes par šo tēmu ir atrodamas http://brokevw.com/
Pēdējo reizi labojis ExPex - 2010/Jūl/15, 7:57, labots 1 reizi.
Lietotāja avatars
ExPex
 
Atbildes: 605
Pievienojies: 2008/Sep/11, 9:04
Braucu ar: Foci mk1
Dzinējs: 1.6 zetec-s

Atbildēt turyk » 2010/Jūl/11, 1:35

nav slikti, bet manupraat, ja kaads nolems pats sito operaaciju veikt peec shii buuus ljoti smagi:

nav piemineets mazais aizsargs (starp kaarbu un motoru, kas pie iisaas pusass)

seshkantis-zvaigzniite- tevis piemineetais vw toolis, nu nezin cik vinjsh speciaals M8V (ja nemaldos vinja numurs bija)

kaarbu taapat vien pagrozot nedabuusi nost, it sevishkji ja ir resnaas pusasis-granaatas

kaarbas padushka?

kaapeec suporti un diski(bremzhu) jaanjem nost, ja ir ventileejamie diski ljoti eerti var noklemeet-nokjiileet pusasis lai taas atskruuveet :idea:

necenshos maaciit - pasham veel jaamaacaas daudzkas, piekasiijos, jo pats sho operaaciju veicu pirms 3 gadiem. ar gandriiz 0 zinaashanaam
turyk
 
Atbildes: 217
Pievienojies: 2007/Jūn/05, 22:40
Atrašanās vieta: jurmala

Atbildēt ExPex » 2010/Jūl/11, 10:37

Tas mazais aizsargs ietilpst pie mazo skrūvīšu apskrūvēšanas.

Kārbas paduška paliek kur bijusi(pusrāmī), tiek noņemti dzelži kas nāk pie viņas klāt - ar tiem kopā nekas neizdosies ;)

Hmm crap, nu jā suportus ņēmu nost lai apvirpotu bremžu diskus :D wops.
Un jā, lai atskrūvētu garo pusasi no gultņa - bremzes ir obligāti nepieciešamas ;) Savādāk nekā nenoturēsi.

Bet par to nost ņemšanu, nez, apskrūvējot visus iepriekš minētos pribambasus - reduktoru ar pusasu galiem uz augšu un kārba iekrīt klēpī. Var jau būt, ka man skaitās mazie pusasu gali :oops:

Tas ir labi, ka ir ar ko padalīties ;) tam šī sadaļa ir domāta - komentāri welkomēti!
Šī operācija man kā reizi bija no 0 :)

Šis vairāk ieskatam entuziastiem kam patīk skrūvēt... cilvēks kam nepatīk skrūvēt šādam pasākumam neķersies klāt... un savukārt cilvēks, kam patīk skrūvēt ir apveltīts ar skrūvēšanas loģiku :)
Lietotāja avatars
ExPex
 
Atbildes: 605
Pievienojies: 2008/Sep/11, 9:04
Braucu ar: Foci mk1
Dzinējs: 1.6 zetec-s

Atbildēt Lakkijs » 2010/Jūl/12, 10:48

Ja shamais buutu bijis laikaa, kad man bija mk2 tad buutu tikai apsveicami - sliideeja sajuugs!! Tagad viena aatrumkaarba staav, buutu ko kjidaat, a mashina nomainiita :D
Lietotāja avatars
Lakkijs
 
Atbildes: 2906
Pievienojies: 2006/Feb/27, 19:14
Atrašanās vieta: Talsi
Braucu ar: VW Bolf Highline
Dzinējs: 2.0

Atbildēt VRsick » 2010/Jūl/15, 7:09

Sajūgu iecentrēt labi var piemeklējot attiecīga diametra un garuma skrūvi, un tajā vietā kur iet caur diskam uztinot izolācijas lentu, lai gan nav jau BMW, Golfam var ar pirktu arī iecentrēt :lol: pirms gāzt eļļu no kārbas ārā vajadzētu iekustināt ieliešanas skrūvi, ir dzirdēti nelabi varianti... ja sajūgs ir 190mm, var arī drosi pirkt 210mm komplektu un klāt vēl spararatu, es savam mk2 uzliku no mk3 2.0 8v, pārdesmit lati (maksimums) vairāk un tiec pie nopietnāka sajūga :wink:
Lietotāja avatars
VRsick
 
Atbildes: 264
Pievienojies: 2009/Jūn/10, 12:07
Atrašanās vieta: Norvēģija
Braucu ar: visu kas kustas

Atbildēt ExPex » 2010/Jūl/15, 7:46

Ak jā, eļļu var ieliet arī caur spidometra caurumu ;)
020 kārbām visām ir 2L iekšā...
Teorētiski kad ir līmenis ir jāsāk līt ārā pa ieliešanas caurumu, bet praktiski sanāk ka tā kārba ir nedaudz slīpa un sāk līt ārā ātrāk.

Vēl ir vecā tipa kārbas, kurām ieliešanas caurums ir par pāris mm zemāk... manis dotajā saitē ir šitie joki aprakstīti...

Un sajūga disku manuprāt nevar ne ar štiru ne ar ko citu iecentrēt, jo otrā pusē viņam nāk tā izspiedējplāksne...
Jāvadās pēc dzelzs daļas attāluma līdz spararata malām, visās pusēs lai ir +/- vienādi...
Lietotāja avatars
ExPex
 
Atbildes: 605
Pievienojies: 2008/Sep/11, 9:04
Braucu ar: Foci mk1
Dzinējs: 1.6 zetec-s

Atbildēt Lakkijs » 2010/Jūl/15, 16:24

vot a kaa mk4 to dara, kur lej iekshaa?? kaa liimeni nosaka??? :oops:
Lietotāja avatars
Lakkijs
 
Atbildes: 2906
Pievienojies: 2006/Feb/27, 19:14
Atrašanās vieta: Talsi
Braucu ar: VW Bolf Highline
Dzinējs: 2.0

Atbildēt JG » 2010/Jūl/25, 12:54

ar to motora bliwslegu ar ir bish swadak, newajag tur ar skruvgriezi nko baxtit, panem nost to dzelzsgabalu kas ir pie motora bloka pieskruvets, unt tad war noskruwet atseviski tiesi blivslega korpusu, un to visu normali iznemt iztirit unj nomainit, newis ar skruvgriezi njemties
JG
 
Atbildes: 21
Pievienojies: 2007/Jan/31, 21:18


Atgriezties uz Dari pats

cron

Kas ir Pieslēdzies

Lietotāji, kuri atrodas šajā forumā: Nav reģistrētu lietotāju un 10 viesi