Sveiki, raports par sajūga maiņu VW Jetta 1.8 MK2 `87
Kārba 020 ar 5 robiem.
Nepieciešamais laiks: 6 līdz 10 stundas atkarībā no instrumentu pieejamības.
Nepieciešamie instrumenti:
*Muciņu komplekts ar pagarinātājiem
*Ja ir iespējams speciālais VW toolis - viltīgs torx ar daudz nūtīm - pusasu skrūvēm
*8 muciņa, vai apaļā atslēdziņa spararata noņemšanai arī ar daudz nūtīm. Skrūves izskatās šādi:
*Seškantīši supportu noņemšanai
*Seškantis stienis vai atslēga 17 eļļas caurumu atskrūvēšanai
*Āmurs
*Gara truba ko uzmaukt kā pagarinātāju
Detaļas:
Sajūga komplekts - man bija Sach, kurā bija disks, kurvis, izspiedējplāksne un kurvja lielās skrūves.
Kārbas blīvslēgs un motora blīvslēgs
Izspiedējgultnis (kārbas otram galam)
Kopskasts iesākumā:
Ko ta īsti daram?!
Atbrīvojam darbavietu no visiem liekajiem loriņiem:
Izplešanās trauks pārceļo kautkur uz kreiso pusi neko neraujot nost
Atvienojam vadus ja liekas ka traucēs, piem. atpakaļgājiena kontakti
Spidometra trosīte pie kārbas ar vienu skrūvi... uzmanīgi ar blīvi, man bija izjukusi, vēlams izgriezt jaunu.
Akumulators tiek līdz pasākuma beigām ielikts stūrītī.
Sagatavojamies kārbas noņemšanai:
Izlejam kārbas eļļu pa apakšējo skrūvi.
Motoram apakšā balstus, vai no augšas trosi, lai šams nepaliek karājoties dzeses trubās, kā man vienu brīdi sanāca
Skrūvējam nost kārbas balsta dzelžus, starteri, priekšējās paduškas balstus (vieglāk būs bez eļļas filtra, maz vietas)
Pusasis - bez instrumentiem būs grūti
Pie pusasu skrūvēm knapi var tikt klāt un ar tikai pagriežot noteiktā pozīcijā.
Kreiso īso pussasi noskrūvēju un atsēju pret amortizatoru, neskrūvējot ārā no gultņa
Labo, garo pusasi dabūju skrūvēt ārā no gultņa, nav vietas kā savādāk viņu dabūt malā...
Kārbas skrūves... pa perimetru pāris mazās skrūves un 3 lielās - 2 augšā un 1 lejā.
Kārbu nost no motora, grozam, kamēr iekrīt klēpī. Viens var noturēt un panest, bet drošības labad to veikt divatā.
Skrūvējam nost spararatu ar viltīgo atslēgu.
Izņemam spiedējplāksni...
un...
Bēdīgs skats uz dzīvi:
Eļļa un netīrumi.
Lielās kurvja skrūves atlaist var ja kāds no malas pietur ar atslēgu pie motora šķivoka otrā pusē.
Noņemam aizsargplāksni lielo un vuala, tiekam pie motora blīvslēga.
Ar skrūvgriezi izbakstam ārā to blīvslēgu un liekam jauno iekšā - uzmanīgi līdz malām un vienādi, jo var sašķiebties, kas rezultējas ar motora eļāls noplūdi
Teorētiski jāizskatās apmēram šādi pēc plāksnes notīrīšanas un atpakaļ pieskrūvēšanas:
Tad jaunais kurvis (jāpievelk ar jūtām un ja iespējams ar dinamometrisko atslēgu + derētu skrūvju līme:
Un izspiedējplāksne:
Visbeidzot spararats:
Skrūvējot spararatu vajag iecentrēt sajūga disku, tā lai ir pa vidu.
Kamēr kārba nost:
Nomainam blīvslēgu - nedrīkst iespiest pārāk dziļi, tur ir eļļas atplūdes kanāls.
Nomainam izspiedējgultni:
Atlupinam vaļā zaļo kārbas galu, noņemam sajūga svirai ierobežotājus un jāpaveras apmēram šādam skatam:
Noliecot sajūga sviru uz leju, tiekam pie vecā izspiedējgultņa:
un ieliekam jauno.
Kāras zaļo vāku ieziežam ar hermētiķi un liekam atpakaļ.
Krāmējam visu atpakaļ, gandrīz apgrieztā secībā...
Neaizmirstam svaigu eļļu 2L.
Kur pieļāvu kļūdas:
Par maz motora balstu - vienā brīdī viss karājās dzeses trubās.
Nebija speciālā torx priekš pusasu skrūvēm - rezultātā ieberziens uz 4h pielāgojot, slīpējot un dauzot seškanšus iekšā nūtīs.
Gandrīz sajāju eļļas filtru ņemot nost priekšējās paduškas/startera dzelžus.
Daudz info un bildes par šo tēmu ir atrodamas
http://brokevw.com/