Cik palasiits ntos forumos tad shii kaite (mikrosleedzhu galu atdoshana) ir diezgan izplatiita VW iespeejams arii Audi vai Seat paraadiiba. Peec datordiagnostikas veikshanas tika uzieta kljuuda - 00928 - Locking Module for Central Locking; Front Driver Side (F220) 27-00 - Implausible Signal / Signal Intermittent.
Bojaataa mikrosleedzha nomainja veido labu cenas alternatiivu attiecībaa pret visa durvju sleedzenes mehaanisma mainju. Negribu taisiit antireklaamu, bet VW centraa man nosauktais cipars 95ls par jaunu durvju sleedzenes mehaanismu bija pie shiem apstaakljiem par daudz. Iespeejams shrotaa ir iespeeja tikt klaat kam leetaakam samazinot chakaru, bet cik ilgi tas kalpos kursh tev pateiks? Protams arii jaunam nav 100% garantijas, toties miiljaa sirdsmiera labaa, ja reiz DIY tad kaartiigi.
Galvenais shtrumenti un rokas pareizaa vietaa! Kaa tad tas izskataas?
SIMPTOMI - atverot durvis salona apgaismojums iedegas normaali. Aizveram durvis, nospiezham aizsleegshanas pogu - mashiina aizsleedzas, bet pagriezienu indikatori, kas parasti signalizee 1x nomirgojot ka auto aizsleedzies izpaliek! Skaade varbuut ne taa lielaa tachu kompim kljuuda iekshaa.
Vai arii (vismaz manam auto), reizeem atverot durvis salona apgaismojums neiedegas... peec briizha iedegas. Atveertu vadiitaaja durvju staavoklii auto var aizsleegt a signalizaacija nje bum bum. Peec briizha auto saak gaudot kaa traks
IEMESLS - vadiitaaja durvju mikrosleedzis dod nepareizu / daljeeju vai tml. stulbu signaalu, kaa arii kontakti pie sleedzenes mikrosheemas atdrupushi..
RISINAAJUMS - mainam nost to briinumu / salodeejam kontaktus.
ATENTIONE ! - sheit nu jaasaka ka pasaakums nav no patiikamajiem jo tikt liidz tam sleedzim ir chakars pa rubli. Jaanonjem abshivka, sleedzenes serde, durvju plate, logu paceelaaja mehaanisms, pats logs, un tikai tad pats sleedzenes mehaanisms ar tai piederosho klibo mikrosleedzi.
Vispirms jau vajag mikrosleedzi ko mainīisim. Internetaa vai nu jebajaa vai ELFA, Argus un kur tik veel nau iegaadaajamies pashu mikrosleedzi. Man par cik uz riigu tik biezhi nesanaak braukt, pasuutiiju vieteejaa elektronikas un pribambasu veikalaa no Argus kataloga. Tiem gan ir dazhaadi veidi. Peec internetaa atrastaas specifikaacijas vaig 1,5A 250V mikrosleedzi, man tuvaakais bija 3A 250V. No faatera sapratu ka shamais biki lielaakas jaudas tur. Lai nu taa buutu, bet shito variantu es varu ieteikt.jo pats to paarbaudiiju un izmantoju.
No shtrumentiem – krustinja un parastais skruuvgriezis, 10 mucinja, kniipenes, ieksheejaa zvaigznes jeb Torx atsleedzina TX20, un seshkantu atsleegas. Veel liimpistole, lodaamurs (pietiekami mazs lai tiktu klaat sleedzim), lodalva, kaada maza metaala viile un testeris. Es izmantoju savu zobaarsta liidziigo verkji kam mainaamas ripas uc. pribambasi. Otro reizi jau izraadaas tieshaam noderiiga lieta.
NU TAD SAAKAM !!
Taatad: nonjemam durvju abshivku (cerams nav jaapskaidro). Ja nu tomeer 3 zvaigznes skruuves abshivkas apakshaa, 1 stuurii pie piikstulja, 3 aiz durvju roktura el. logu paceelaaju sleedzhiem. Lai nonjemtu sleedzhu plati jaatbriivo taads kaa sprosts. Roktura iekshpusee ir plastmass kas jaaizkjeksee virzienaa uz durvju abshivku. Mazu plakano garaam un praatiigi atbiidam nost. Pati sleedzhu plate naak nost virzienaa vertikaali uz augshu - taa ir tikai uzsprausta. Plakano apakshaa starp polstereejumu un plati un praatiigi uz augshu nonjemt - atvienojam shtekeri. Sheit nu ir reize kad varam izjaukt to sleedzhu plati un iztiiriit peec sirds patikas, njemtot veeraa cik biezhi to daram. Tagad redzam 3 pasleeptaas krustinja skruuves.
Paareejaa abshivka uzsprausta ar korkjiem. Virzienaa no durviim uz seviim paraut abshivku nost. Uzmaniigi veel pievienoti vadi taa kaa neaizrauties ! Jaatvieno durvju apgaismojuma, centralkas indikatora, audio savienojoshos shtekerus, kaa arii jaaizaakjee ieksheejaa durvju ataisiishanas roktura trosiiti, un tad uz augshu no sliedes iznjemt aaraa.
Kad veiksmiigaa kaartaa esam nonjeemushi abshivku kjeramies pie plates.
Zem melnajiem lielajiem gumijas korkjiem atrodas loga pacelshanas mehaanisms. Stikls ir fikseets ar 2 desmitnieka skruuveem. Lai pie vinjaam tiktu uzsprauzham sleedzhu plati atpakalj, iesleedzam aizdedzi un nolaizham logu (ap 10cm) tik taalu liidz ieraugam kronshteinus un skruuves. Ja kaite labajaa pusee, tad vnk no vadiitaaja puses durviim nolaizham stiklu.
atbriivojam nedaudz skruuves un praatiigi iznjemam logu. Shai vietaa svariigi atgaadinaat, ka skruuves uzglabaajam vienuviet, piem. durvju kabatinjaa. Stiklu novietojam droshaa vietaa citaadi var iznaakt daargs prieks.
Atbriivojam durvju sleedzenes serdi. Zem mazaa melnaa korkjiisha atrodas zvaigznes skruuve. SVARIIGI - skruuvi izskruuveejam aaraa tik taalu liidz juutam vieglu pretestiibu. Iznjemam serdeni virzienaa prom no durviim.
Varam saelljot notiiriit utt.
UZMANIIBU - lai nonjemtu rokturi jaaizkabina rokturii esoshaa atveershanas trose (iisa)! Pirms to daram atziimeejam kuraa poziicijaa taa atrodas, lai veelaak izsleegtu iespeeju, ka durvis nevar aizveert...
Ja ir veeleeshanaas nopuceejam beidzot to vietu, kur pie mazgaashanas un puleeshanas parasti ilgi nekaveejamies. Iznjemam rokturi.
Taalaak atskruuveejam pashu plati kas fikseeta ar 10x desmitnieka skruuveem, atstaajam augsheejo skruuvi pa vidam iekshaa. Atskruuveejam 2 melnaas zvaigznes skruuves kas tur sleedzenes mehaanismu.
Shajaa vietaa ir labi ja veel kaads naak paliigaa jo visa plate turas uz muusu 1 skruuvi. Atlipinam nost plati (kko miikstu apakshaa un ar palielu plakano heebeleejam nost - var buut piekaltusi), daram to praatiigi jo apaksheejaa stuurii bliive var buut kirdik. Tad nu izskruuveejam palikusho skruuvi. 1 pietur plati kameer no plates aizmugures atbriivojam kabeljus fikseejoshaas tapas. Viegli ar plakanknaibleem saspiezhot ies. Varam arii atvienot shtekeri no sleedzenes mehaanisma - var buut iekaltis taa kaa ar juutaam!
sleedzenes mehaanisms, skavas kas tur logu
Tagad platei kopaa ar sleedzenes mehaanismu vajadzeetu buut nost.
Nonjemam mehaanismu izspiezhot 2 melnaas tapas no stiprinaajuma mehaanisma vidus, un tagad jau tas galvenais mums rokaas.
Plati apskatam vai nav kaads truukums utt. Es vismaz nedaudz saelljoju, notiiriiju un salaboju logu paceelaaja kronshteina plastmasas turekli. Bija sadaliijies 2 daljaas, taa atskruuveekot loga stiprinaajumus caur tiem korkjiem man kkas nobira, tagad zinu kas.
Tika iepirkts plastmasinjsh kas staigaa pa sliedi - bl.. daargi 6.30ls pa komplektu t.i. 2x plastmasinjiem.
un jaunais
Te nu ir taas "galvassaapes"... mikrosleedzis ar pienaakoshajiem 2 vadiem. Stiprinaats piekauseejot ar 2 plastmasas pumpinjaam. Taas mums jaanosliipee.
Te pa virsu uzlikts / piemeeriits jaunais mikrosleedzis.
Kad atbriivojam veco mikrosleedzi (nosliipeejot 2 kauseejuma pumpas), nokniebjam vadus pie mikrosleedzha, taa, lai paliek maksimaali daudz vada garuma. Sheit ir iespeeja pielodeet pagarinaajumu katram vadam. Es shoreiz to iespeeju neizmantoju, lai izsleegtu veel kaadu nekontaktu.. taadeelj naacaas pamociities lai pozicioneetu mikrosleedzi vietaa. Lieki piebilst, ka vietas tur maz !!
Ievietojam mikrosleedzi - pozicioneejam - nofikseejam ar super moment
Prieksh taa lieliski noderees nosliipeetie caurumi.
Domaajot par salikshanu, dzeram kafiju un skatamies kaa "ACE" izbesiijusies par to, ko var tik ilgi kraameeties - vnk gulj
Neesmu guru terminos, bet ideja taada, ka sleedzis nostraadaa briidii, kad poga nospiesta. Resp. durvju sleegmehaanisms atveerts. Nu jaa - itkaa logjiski teiksiet, bet vecais mikrosleedzis tieshi sheit man taisiija briinumus. Man jau mieru nelika, paargaaju paari vecajam mikrosleedzim ar testeri. Shim tad veel vienkaarshi 2 vadi un testeejam. Vrodji viss shancee. Bik sashkjobiijaas duusha, ja nu tas tomeer nebija pie vainas...?Peec nelielas kafijas pauzes, noleemu ka jaaturpina un jaalodee jaunais vietaa. Pirms lodeejam klaat uzmaucam mazo termocauruli uz vadiem. Pielodeejam mikrosleedzi shaadaa seciibaa. Viens kontakts paliek tukshs. Atkariibaa no mikrosleedzha veida / markas utt. Kursh tas buus izmeeram ar testera piikstuli.
Paarbaudam vai nav aukstais lodeejums. Te droshiibas peec ilgi ar lodaamura karstumu neaizrauties, mikrosleedzis ne pa velti ir mikro neba mega sleedzis. Ja nu lodaamurs ir taads dampis kaa man.
Uzmaucam termocauruli, ar to pashu lodaamuru sasildam termocauruli virzienaa no vada uz sleedzi, lai labi piekljaujas.
Tagad nu naak atbildiigais briidis, mikrosleedzha funkcioneeshanas paarbaudiishana. To veicam shaadi. Sleedzenes mehaanismu pieskruuveejam atpakalj durviis, piesleedzam. Ja viss shancee kaa naakas - priecaajamies, ja nee mekleejam vainu. Man shii vaina sleepaas arii veel durvju sleedzenes mehaanisma korpusaa esoshaas mikrosheemas lodeejumos. Paldies androns par padomu arii tos apskatiit! Taa arii izdariiju, lai gan pasha mehaanisma un sleedzenes izjaukshanas padariishana nav no patiikamajaam liidz tiekam pie sheemas! Jaatdala mehaanisms no plastmasas korpusa, spriegotaajatsperes, laikam kaadas 7 mazas zvaigznes skruuviites, pie kam 1 tik maza ka man nebija tik mazas zvaigznes uzgalja. Nemaz nerunaajot par to ka jaucot arii visi iekshaa esoshie zobratinji uc. pribambasi var aiziet pa gaisu...
vecie lodeejumi neizskatiijaas slikti, tomeer ar lupu iechekojot - jau savaadaak. Luuzums jeb aukstais lodeejums, sauciet kaa gribat - ir tik tiko aciim saredzams! Protams iesaku apskatiit visus lodeejuma punktus, tachu manam un cik noveerots lielai daljai tie ir 3 kontakti kas tuvaak motorinjam. Konstrukcijas, montaazhas, vibraacijas vai cita kljuume taisa mums pigorus. Praatiigi paarlodeejam tos kontaktus, nesa... mikrosheemu!
Taadas nu ir iekshas.
Ja tomeer tagad viss darbojas, nonjemam mehaanismu, ar liimpistoli nofikseejam mikrosleedzi savaa beigu poziicijaa. Nosedzam kaartiigi, lai kaadi aareejie laika apstaaklji to peec iespeejas mazaak vareetu ietekmeet. Protams neaizliiimeet pashu pogu.
Sheit atgaadinu, ka liekot atpakalj mehaanismu jaaiesprauzh atpakalj tapas - pirms pieskruuveejam plati! Bet citaadi ja jau reiz durvij labi tiekam klaat varam izliimeet arii vibroizolaaciju. Man bik pietruukaas
Salikshana notiek apgrieztaa seciibaa. Pieliekam platei mehaanismu, savienojam vadus, nofikseejam plati, mehaanismu, veelreiz paarbaudam funkcijas. Atlika man nedaudz aizgriezties, kad "tautas kontrole" bija auto iekshaa
UZMANIIBU - Liekot atpakalj rokturi tas jaaizkabina aiz stiprinaajuma, kas to pievelk klaat durviim, es to uzreiz nepamaniiju un saliekot sanaaca ka rokturis visu laiku staav nedaudz paveerts!! Kljuuda labota - serdenes fikseejoshais mehaanisms - foto kaa zeltains sprostrinjkjis jaapagriezh atpakalj tik taalu lai vareetu aizaakjeet rokturi. Pie reizes taa padariishana izjaukta un sasmeereeta.
NU KO TAUTIESHI VARU APSVEIKT ESAT IETAUPIIJUSHI - NE MAZUMS PIKJI !