Te būs mans nelielais ieguldījums vispārējo zināšanu bāzē.
Ja topiks izrādīsies nepareizā vietā ceru, ka cienījamie moderatori to pārvietos pēc piederības.
Tātad problēma:pēc dažu gadu ekspluatācijas manam 1.8T motoram nokāvās sajūgs.
Izjaucot tika secināts ka kurvis un arī disks ir metami miskastē. Tāpat atklājās vispārzināma patiesība ka 1.8T motoriem nāk divmasu spararats.
Skatā šāds
Ta kā par šīs konstrukcijas tālāku dzīvotspēju pārliecības nebija, tika nolemts to mainīt.
Bet, kā izrādas,tad šāds spararats jauns maksā no 400-600Ls.Tā kā šī iespēja tika atmesta momentā.
Kā altenatīva tika izskatīts variants ar VR6 spararatu
Bet atklājās ka nesaskan skrūvju caurumu daudzums un izvietojums. Jo 1.8T kloķvārpstas gals izskatās šādi
Tālāku meklējumu un mērījumu rezultatā atklājās ka der spararats no Mk3 2.0 16v Golfa, bet tā kā šādu auto nav ļoti daudz kā patīkams risinājums nāca šis.
šis ir no sērijas lietots, bet labs
kā jau redzams virsū no 2.0 8v 2E motora. Protams labākam skatam tika pariets pāri ar drāšu ripu, lai noberztu rūsu. Un jā startera zobu vainags nāk lūk šadi pa vieglo nost. Viņš būtība turās uz tām trijām tapiņām kas ir uz spararata un pieskrūvējā ar sajūga kurvi.
Pie tam uz tām tapiņām viņš ir uzliekams tikai vienā pozīcijā.Te vecais (pa kreisi) un ``jaunais`` blakus
Kā redzams ir neliela starpība zoratu vainaga augstumā. ``Jaunais`` ir par 2mm augstāks (tas ja skatās šādi), bet šī starpība izlīdzinās šeit
``Jaunais`` spararats itkā iesēžas uz kloķvārpstas par apm 2mm dziļak nekā vecais. Līdz ar to startera zobu vainags ir pareizaja vietā
Un te jau ``jaunais`` uz kloķvārpstas. Kā redzam viss der un atbilst
.Jā arī spararats ir uzliekams uz kļoķvarpstas tikai vienā pozīcijā (to var redzēt ja uzmanīgi paskatās uz skrūvju novietojumu). Jaunais 2E spararats uz kloķvāpstas uzsēžas ļoti stingri:)
Un nekur nekas neķerās
Jā, skrūves lietoju vecās. Tās der un ir gana labas. Skrūvējas ar zvaigznīti uz 12 (skat. attēlu)
Tālāk par sajūgu. Samērot disku uz primārās vārpstas izrādījās ka der VR6 sajūga komplekts
Tāds arī tika iegādāts iekš ApeMotors.Te dažas bildes ar veco un jauno sajūgu.
Pirms virsū likšanas vēlreiz piemēram VR6 sajūga disku uz primārās vārpstas....
Viss der
Tad liekam virsū,
noteikti centrējam, jo ir nianse. Ja oriģinalajā divmasu spararatā 228mm disks dereja perfekti un varētu arī necentrēt..
Tad ``jaunajā`` 2E spararatā paliek sķirba starp disku (arī VR6 ir 228mm disks) un spararata malu.
Tātad 2E spararatā principā ver ielikt arī vēl lielāku sajūga disku
Tālāk liekam virsū kārbu, parliecinamies ka zobu vainags ir starterim sasniedzams...
un pricipā viss. Veicam pēdējos salikšanas darbus un braucam ielās.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Par izmaksām:
Tas ko ieliku es
Spararats - 30Ls (lietots, no VW 2E motora,pirkts Volksauto/Markus šrotā)
Sajūga komplekts -78Ls(jauns, no Golf Mk3 VR6 95.gada, pirkts ApeMotors)
Kopā -108LsOriģinalās detaļas
Spararats -400 līdz 600Ls (jauns, jebkurā VW/Audi centrā)
Sajūga komplekts - ap 160-170Ls (jauns, jebkurā VW/Audi centrā)
oriģinālo detaļu cenas ir priekš Audi A3 2001 1.8T
Kopā -560 līdz apm770 LsP.S.
Domāju ka līdzīgu shēmu var pielietot arī 1.9TDI dīzeļmotoriem, kuriem pēc čipošanas sajūgs kļūst par vārgo ķēdes posmu
Ārzemju interneta lapas par šo tēmu apgalvo ka VR6 sajūgs spējot turēt līdz pat 400Nm lielu griezes momentu.Ja vien viņu varētu uzlikt uz dīzeļa kārbas, domāju, daudzi kļūtu ievērojami priecīgaki.
P.P.S.
Laikam nākamais eksperiments būs javeic ar 1.9TDI
PIELIKUMS Ajms. Par skrūvēm.
VR6 sajūgu nemaz nevar skrūvēt ar tām pašām skrūvēm ar ko 1.8T kurvis stiprinās pie divmasu spararata jo:
*skrūvju izmērs ir cits
*skrūvju skaits ir cits (VR6 ir 6 skrūves, 1.8T ir 12 skrūves kurvim)
#VR6 SAJŪGA KURVIM VAJAG SKRŪVES NO 2E SPARARATA!!!!!!!!! 6 GABALAS (VW detaļas numurs: N10101001 )
#SPARARATA STIPRINĀŠANAI PIE KLOĶVĀRPSTAS VAR LIETOT TĀS PAŠAS SKRŪVES AR KO IR BIJIS PIESKRŪVĒTS DIVMASU SPARARATS.