VWmotion.lv • Apskatīt tēmu - VR6 sajūgs 1.8T motoram

Dari pats

VR6 sajūgs 1.8T motoram

Sadaļa, kurā publicēt aprakstus par pašu paveiktiem darbiem
Reklāma
 

Atbildēt Lauris » 2009/Jan/20, 16:33

Kraasotajs rakstīja:
Lauris rakstīja:
Kraasotajs rakstīja:
Lauris rakstīja:Tad ir jautājums - ko darīt ar čipotu TDI?
Stock izpildījumā tam ir 219mm sajūga disks, DMS. Toties 1Z motoram ir 228mm sajūga disks un VMS.
Kā vispār tie konstruktori dabon šito gatavu? Varēja taču atstāt arī jaunākiem tādu pašu konstrukciju :roll:

110zs tdi ir arī 228mm sajūgs ar divmasuštruntu -vismaz tādu es noņēmu no 97g 110G4


Interesanti...bet man to divmasuštruntu tok nevajag :x
Manam pēc VIN koda pateica, ka ir 219mm

tam auto bija orģināls āķis un mošk tas ,ko maina
un 2l 16v G3 ir tāds pats spararats ,kā 1Z


:lol:
zinu, par 16v g3, bet mani uztrauc vai tā sistēma spēs turēt griezi un sajūgs neslīdēs :?
Ēku, elektroietaišu termogrāfiskā pārbaude!
Lietotāja avatars
Lauris
 
Atbildes: 6272
Pievienojies: 2004/Mar/22, 12:39
Atrašanās vieta: Pierīga
Braucu ar: VW Sharan 7N
Dzinējs: CFFB

Atbildēt ajms » 2009/Jan/20, 18:32

a kaapeec jaabuut divmasu spararatam?????????cik es saprotu no konstrukcijas viedokla,,,tur fisska ir citur ,,nevis cik tura griezes ,,,(arii),,,sajuugs ta ir bez atsperaam...un taa vietaa ir uztaisiits ssis divmasu spararats,,,
priekss lielaakiem Nm ir domaati speciaali sajuugi,,i diski,i kurvi,,,standarta sajuugi arii ir domaati standarta griezeem,,,
un pat diametrs dazzreiz nav noteicossais,,,ja saliidzina vnkaarssaa valodaa sakot...tad vw golfam 190mm sporta disks ir vnk buudiigaaks,,un daudz nearko neatskiraas no 210mm,,,atskiraas kurvi un spararati,,,


ja palielina jaudas un greizes ,,praktiski prasaas vismaz sporta diski,,,divmasu spararatiem disk(domaaju ka sporta diski bez atspereem der tur,,,neesmu iedzilinaajies) nav saapiigi daargi,,,ar atsperaam diski jau gan ir sameeraa daargi,,,
AJmotorsports-Auto remonts un apkope(VAG,BMW uc).Jaunas auto rezerves daļas.Jaunas Riepas,diski.
VCDS,AutoCom diagnostika.
Autosports(šoseja,drifts)-risinājumi,konsultācijas,treneris,īre.
t.29217130 (P.O.T.C.P.: 10:00-19:00) ajms2@inbox.lv https://www.facebook.com/ajmotorsports.lv/
Lietotāja avatars
ajms
VWmotion atbalstītājs
 
Atbildes: 15307
Pievienojies: 2004/Feb/08, 17:22
Atrašanās vieta: Riga-Dārziņi-AJmotorsports
Braucu ar: VW Polo 6R ,BMW E60
Dzinējs: 1.6cr, 2,2g/b

Atbildēt 16vLietotājs » 2009/Jan/20, 21:04

Paturpināšu šeit lasītās domas.
Divmasu spararatam ar pārvadāmā griezes momenta lielumu principā nav nekāda sakara.
Šī konstrukcija ieviesta lai mazinātu iepejamos transmisijas triecienus motoram un otrādi, kā arī protams palielinātu khm ``sajūgošanas`` komfortu.
Jā starp citu, no darba specifikas, arī DSG ir divmasu spararats :twisted:
Par Ajma pieminēto ``resnāko`` :) sajūgu. Sajūga diska diametram arī nav īpaši liela nozīme (protams saprāta robežās). Jo nav jau svarīgi vai ir 228, 240,210mm sajūga disks. Svarīgs ir diska berzes virsmas saķeres laukums ar spararatu un kurvi. Kā arī piespiedējspēks ko nodrošina kurvis.
Paši ziniet ka nokarsējot sajūgu tā saucamās sajūga ķepas termiski atlaižas un vairs nespēj ar pietiekamu spēku piespiest disku. Rezultātā disks slīd pa ja nav nodilis.
Tāpēc ir pieejami sajūga ``tūninga`` kurvji, kuru konstrukcija nodrošina lielāku diska piespiešanas spēju un līdz ar to arī lielaka griezes momenta pārvadi. Lieljaudas tehnikai tāpēc lieto divu un vairāk disku sajūgus, lai palielinātu saķeres laukumu. Jo nevar taču traktoram iebūvēt disku ar diametru 1metrs.
Daudzi teiks, jā bet kur tad paliek sporta ``krusta`` tipa sajūga diski, tiem taču ir pavisam mazs saķeres laukums un nav amortizējošo atsperu vispār.
Atsperu iztrūkums sportā ir vajadzīgs tāpēc, lai saasinātu sajūga pedāļa reakciju un lai nebūtu liekas amortizešanas tur, kur tā būtībā nav nepieciešama.Pie tam šadi sajūga diski tiek lietoti komplektā ar speciāliem, stingrākiem, sajūga kurvjiem. Protams atšķirās arī berzes virsmas materiāls sajūga diskam. Tas ir ``lipīgāks``. ``Krusta``tipa sajūga diski arī labāk dzesējas, kas nav maznozīmīgi, ja auto tiek lietots sacensību režīmā.
Un vēl par tēmu.
:arrow: Krāsotājs. Oriģinalā āķa esamība nekādi nevar iespaidot sajūga izmēru.
Par spararatu skrūvju attālumiem domāju VW grupas iekšienē var atšķirties skrūvju skaits,bet ne diametrs pa kuru tās saurbtas.
Tātad ja Jums ir VW 10 skrūvju spararats, tad varam likt citu VW 10 skrūvju spararatu no cita motora. Tas pats ar 6 skrūvju spararatiem.Šis ir minējums ne apgalvojums.
Starpība var būt spararatu biezumā/ zobu vainaga novietojumā un veidā kā pieskrūvejas kurvis pie spararata (divmasu spararatam piemēram kurvis skrūvējas ar 12 skrūvem, bet VR6 kurvi tur tikai 6 skrūves).
Pec iepriekšējiem postiem spriežot, dīzelistiem ir jāmeklē cietais (vienmasas)spararats no 1Z motora un jāpiekombinē attiecīgs kurvis un disks.

P.S.
:arrow: Jazzer V10 Tuaregam ir 750 NM grieze :lol:
Lietotāja avatars
16vLietotājs
 
Atbildes: 1364
Pievienojies: 2006/Aug/18, 23:07
Atrašanās vieta: Rīga, Pārdaugava, Iļģuciems
Braucu ar: KTM & HDi
Dzinējs: ir ekonomisks :D

Atbildēt Storms » 2009/Jan/20, 21:51

16vLietotājs rakstīja::arrow: Krāsotājs. Oriģinalā āķa esamība nekādi nevar iespaidot sajūga izmēru.

Var gan. Auto ar oriģinālo āķi jau no zavoda ir paredzēts lietot pie lielākām slodzēm. Tur vēl bija daži sīkumi kas atšķīrās autiņam ar oriģinālo āķi no autiņa bez tāda.
Grāmatvedība, nodokļu optimizācija un konsultācijas. IT risināumi. Forex. storms[at]mansmaks.lv
Lietotāja avatars
Storms
 
Atbildes: 12858
Pievienojies: 2004/Mai/15, 13:23
Atrašanās vieta: Rīga
Braucu ar: VW Passat B3
Dzinējs: 2E

Atbildēt 16vLietotājs » 2009/Jan/20, 22:12

Un pārējie ir apdalīti?
Iemet lūdzu kādu info linku. Dikti neticās.
Lietotāja avatars
16vLietotājs
 
Atbildes: 1364
Pievienojies: 2006/Aug/18, 23:07
Atrašanās vieta: Rīga, Pārdaugava, Iļģuciems
Braucu ar: KTM & HDi
Dzinējs: ir ekonomisks :D

Atbildēt Storms » 2009/Jan/20, 22:14

16vLietotājs rakstīja:Un pārējie ir apdalīti?
Iemet lūdzu kādu info linku. Dikti neticās.

Nau tolkom nekas rakstīts. Ir atšķirības dažu detaļu kodos un viss. Inetas pasātam ir oriģinālais farkops. Neesu gan vēl sajūgu cēlis ārā, bet uzvedas viņš savādāk kā manējais (identisks motors/kārba).
Grāmatvedība, nodokļu optimizācija un konsultācijas. IT risināumi. Forex. storms[at]mansmaks.lv
Lietotāja avatars
Storms
 
Atbildes: 12858
Pievienojies: 2004/Mai/15, 13:23
Atrašanās vieta: Rīga
Braucu ar: VW Passat B3
Dzinējs: 2E

Atbildēt ajms » 2009/Jan/21, 0:28

16v :arrow: nujaa,,viss taisniiba,,tev gan ir iekssarakstiit :D
es taa po kolhzoznomu,,,priekss tautas :P

man sportaa staav stock kurvis(man pietiek) un disks(krusts)ar atspereem,,,manaam jaudaam vw ap 140Zs tas ir ok,,sosejaa praktiski nenobraucams ar normaalu kaaju,,,man ir viens kopss 99.gada,,,un neko ar aci nevar pateikt,,nomainiitas uzlikas,,,tu nepateici par uzlikaam sporta,,,vinas ir vnk valodaa keramiskaas,,,aatraak sakker un neizsliid,,,un arii nenorausi,,,kaapec nelieku cieto,,,esmu redzeejis aprautus vidus ap 140-160 jaudaam,,,varbuut sakritiiba,,bet neesmu poligons,,,vairs nee,,,un skatos no savas un pieredzeejussu pieredzes,,,

veel lielaakaam jaudaam ap 160Zs stock kurvis pret sporta disku jau neder,,izeediis kurvi aatri vien,,,pretii vajag sporta,,,(man uz 16V 157 zs taa bija,,,)

veel,,stock jau nav domaats uz ielas taa raut ,,domaats ir braukt normaalaa rezziimaa,,sapraatiigaa,,,tad nekas stock nevar notikt,,,200zs jau arii ir ielaS,,,TUR,,KAMEER NORMAALI BRAUC,,,
TAA KAA JAASKATAAS, KO GRIB UN KAA BRAUKT...
AJmotorsports-Auto remonts un apkope(VAG,BMW uc).Jaunas auto rezerves daļas.Jaunas Riepas,diski.
VCDS,AutoCom diagnostika.
Autosports(šoseja,drifts)-risinājumi,konsultācijas,treneris,īre.
t.29217130 (P.O.T.C.P.: 10:00-19:00) ajms2@inbox.lv https://www.facebook.com/ajmotorsports.lv/
Lietotāja avatars
ajms
VWmotion atbalstītājs
 
Atbildes: 15307
Pievienojies: 2004/Feb/08, 17:22
Atrašanās vieta: Riga-Dārziņi-AJmotorsports
Braucu ar: VW Polo 6R ,BMW E60
Dzinējs: 1.6cr, 2,2g/b

Atbildēt 16vLietotājs » 2009/Jan/21, 20:42

ajms rakstīja:16v :arrow: nujaa,,viss taisniiba,,tev gan ir iekšā sarakstīt :D
es taa po kolhzoznomu,,,priekss tautas :P

Remontējoties,saskaroties ar dažādām tehniskām problemām, galu galā būvējot kaut ko kas nav gluži standarts, man gribētos vairāk šadus aprakstus par dažādām tēmām. Pie tam normali, mūsu valodā.
Tāpēc to ko pats zinu (vai domāju ka zinu :) ) labprāt ņemu un uzrakstu. Gan jau kādam noderēs. :offt:
Lietotāja avatars
16vLietotājs
 
Atbildes: 1364
Pievienojies: 2006/Aug/18, 23:07
Atrašanās vieta: Rīga, Pārdaugava, Iļģuciems
Braucu ar: KTM & HDi
Dzinējs: ir ekonomisks :D

Atbildēt imants » 2009/Jan/21, 21:07

Kāds ir vr6 diskam šlicēm diametrs?
Lietotāja avatars
imants
 
Atbildes: 1013
Pievienojies: 2004/Sep/11, 19:53
Braucu ar: Audi A6 Avant
Dzinējs: Turbodīzels

Atbildēt GintsK » 2009/Jan/21, 21:08

ajms rakstīja:a kaapeec jaabuut divmasu spararatam?????????..........,
Divnasu spararats ir komfortam. Otrs variants ir taisiit ljoooti smagu spararatu, bet divmasnieks vibraacijas pie maziem rpm nodzeesh, un ieskrienas aatraak.
Lietotāja avatars
GintsK
Guru
 
Atbildes: 2152
Pievienojies: 2004/Dec/25, 22:22
Atrašanās vieta: Āgenskalns

Atbildēt GintsK » 2009/Jan/21, 21:18

Lialaakam sajuuga diskam ir veel viens miinuss - lielaaks inerces moments => sinhronizators neljauj tik aatri paarsleegties.
Lietotāja avatars
GintsK
Guru
 
Atbildes: 2152
Pievienojies: 2004/Dec/25, 22:22
Atrašanās vieta: Āgenskalns

Atbildēt ajms » 2009/Jan/21, 21:42

16vLietotājs rakstīja:
ajms rakstīja:16v :arrow: nujaa,,viss taisniiba,,tev gan ir iekšā sarakstīt :D
es taa po kolhzoznomu,,,priekss tautas :P

Remontējoties,saskaroties ar dažādām tehniskām problemām, galu galā būvējot kaut ko kas nav gluži standarts, man gribētos vairāk šadus aprakstus par dažādām tēmām. Pie tam normali, mūsu valodā.
Tāpēc to ko pats zinu (vai domāju ka zinu :) ) labprāt ņemu un uzrakstu. Gan jau kādam noderēs. :offt:[/quote

Es biju domaajis ka TAS ir tiessi LABI taadi apraksti,,,man diemzzeel tiessaam nav laika,,,ja tas buutu 1x meenesii vareetu,,bet man ir konveijers,,,lai gan sad tad briinumus pafotografeeju,,,un arii padalos,,,

veel par spararatu,,taa ir par to komfortu kaa Gints K raksta,,,tamdeelj taadu buuveeja,,lai tipa miikstaak,,sleedzaas,,,
ir kaads ieveerojis???mk 1, 2 190mm spararats ir smagaaks par lielo 210mm spararatu
tas nav taapat vien izgudrots,,,un zinu ka vinjus atvieglinot ir lielas auzas,,taakaa to nevajag dariit,,ja kaads to grib,,,
AJmotorsports-Auto remonts un apkope(VAG,BMW uc).Jaunas auto rezerves daļas.Jaunas Riepas,diski.
VCDS,AutoCom diagnostika.
Autosports(šoseja,drifts)-risinājumi,konsultācijas,treneris,īre.
t.29217130 (P.O.T.C.P.: 10:00-19:00) ajms2@inbox.lv https://www.facebook.com/ajmotorsports.lv/
Lietotāja avatars
ajms
VWmotion atbalstītājs
 
Atbildes: 15307
Pievienojies: 2004/Feb/08, 17:22
Atrašanās vieta: Riga-Dārziņi-AJmotorsports
Braucu ar: VW Polo 6R ,BMW E60
Dzinējs: 1.6cr, 2,2g/b

Atbildēt 16vLietotājs » 2009/Jan/22, 19:39

imants rakstīja:Kāds ir vr6 diskam šlicēm diametrs?

apmēram 21,5mm. Apmēram, jo mēriju disku nevis vārpstu.
Lietotāja avatars
16vLietotājs
 
Atbildes: 1364
Pievienojies: 2006/Aug/18, 23:07
Atrašanās vieta: Rīga, Pārdaugava, Iļģuciems
Braucu ar: KTM & HDi
Dzinējs: ir ekonomisks :D

Atbildēt ArmandsS » 2009/Jan/30, 16:13

Lauris rakstīja:Varbūt kādam ir informācija par skrūvju attālumiem spararatam abiem modeļiem? Tb, vai var uzlikt sajūga komplektu no 1Z(passat b4) uz AHF, ASV(Mk4, Audi A3)?

uz AFN der 1Z spararats ar VR6 sajūgu un kurvi ,vismaz pa boksu bez bremzēm pabraucot viss ir OK ,tb domāju ,ka uz pārējiem TDI nePD ar der
ja slīdēs tad liksim pastiprināto komplektu no Sachs
Lietotāja avatars
ArmandsS
 
Atbildes: 4197
Pievienojies: 2005/Mar/28, 13:36
Atrašanās vieta: ventspils
Braucu ar: AE115 awd@Pajero jdm
Dzinējs: 7a-fe@4m40

Atbildēt 16vLietotājs » 2009/Feb/01, 15:15

Kraasotajs rakstīja: uz AFN der 1Z spararats ar VR6 sajūgu un kurvi ,vismaz pa boksu bez bremzēm pabraucot viss ir OK ,tb domāju ,ka uz pārējiem TDI nePD ar der
ja slīdēs tad liksim pastiprināto komplektu no Sachs

Vai 1Z spararatam arī 6 skrūves ar ko viņš stiprinās pie kloķenes?
Un cik daudz brīvas vietas spararatā Tev palika, kad uzliki VR6 disku?
Es no visām ETKĀ`m sapratu ka 1Z ir 240mm disks, bet VR6 ir tikai 228mm.
Lietotāja avatars
16vLietotājs
 
Atbildes: 1364
Pievienojies: 2006/Aug/18, 23:07
Atrašanās vieta: Rīga, Pārdaugava, Iļģuciems
Braucu ar: KTM & HDi
Dzinējs: ir ekonomisks :D

IepriekšējaisNākošais

Atgriezties uz Dari pats

cron

Kas ir Pieslēdzies

Lietotāji, kuri atrodas šajā forumā: Nav reģistrētu lietotāju un 0 viesi