Šitā slāpekļa pildīšana riepās ir pilnīgas muļķības. Gaisā jau tā ir 78% slāpekļa un tikai 21% skābekļa. Plus no vidusskolas ķīmijas gāzes stāvokļa vienādojums:
pv=nRT, kur p ir spiediens
v ir tilpums (var +/- pieņemt, ka riepā nemainās)
n ir vielas daudzums molos (tb daļiņu skaits)
R ir Bolcmaņa konstante, kas nemainās
T ir absolūtā temperatūra
No visa šī var secināt, ka spiediens riepā mainās tikai no temperatūras, bet ne no tā kāda gāze ir riepā!
Plus Avogadro likums ~ vienādam daudzumam jebkādas gāzes molekulu vienādā temperatūrā ir vienāds tilpums un otrādi.
Secinājumi - vienīgā iedarbība varētu būt placebo efekts
Plus arī ātrums ar kādu gāze izspiežas cauri riepai ir +/- vienāds (diezgan loģiski ņemot vērā, ka skābekļa atoma rādiuss ir 0.066 angstrēmi, bet slāpekļa 0.070 angstrēmi).
Vienīgais kaut cik loģiskais iemesls slāpekļa pildīšanai riepās būtu tā iedarbība uz pašu gumiju - gumijas degradācija. Taču arī šeit ir zināms, ka riepas mehāniskie bojājumi nobeigs to ātrāk nekā radīsies kaut cik vērā ņemami bojājumi no skābekļa iedarbības. Un drīzāk bojājumi radīsies nevis no skābekļa, bet no ozona piesārņojuma.
P.S. Inženierzinātņu bakalaurs ķīmijas tehnoloģijā