Uztaisīšu savu topiku arī šeit.
Par cik mašīnu lietoju jau kādus pusgadu un topiks ir arī citā forumā, tad informāciju kopēšu.
Nebrīnās, ka tiek piesaukti nezināmi personāži un teksts reizēm ir neloģisks.
Топик гавно, автор мудак!
Jeb, īsumā par sevi.
Esmu čalis, kas mašīnu neskrūvē. Tāpēc, ja tekstā ir frāze "nomainīju"u.t.t., tad ir ļoti liela iespējamība, ka kāds cits to ir izdarījis manā vietā.
OK, lampiņas nomainu pats, ABS bloku Passātam esmu iemācījies noņemt nost, 4 reizes
Tālāk stāsts par manu Passat'u
Bija uzdevums.
Pārdot tajā laikā esošo auto - Audi A6C4 AEL, kas mani jau morāli bija izsmēlis. Nobraucu ar Audi kādus 6 gadus. Biju paspējis viņu savest gana labā kārtībā, lai jaunais īpašnieks būtu apmiernāts. Pāris dienas pirms pārdošanas pat biju eļļu samainījis (Motul+Mahle, kopsummā uz kādiem 60 eur
)
Un jā jaunais īpašnieks apmierināts.
Bet vecais auto lai paliek blakuslodziņā, šeit liksim jaunu bildi iekšā.
Tēmēju uz B5.5 1.8t Variant, bet esam tur, kur esam.
Tātad, B5 ('98. gads), 1.8 atmosfēra, sedans.
Tālākā informācija pamatā ir kopēta no blakuslodziņa, tā ka varētu būt visādas stilīgas kļūdas tekstā.
Go home, Audi! You have a new owner now!
Jeb citiem vārdiem sakot, Audi ir pārdots, jauns pakaļas pārvietotājs ir vietā.
Puspiliks, ar kāšiem, manuālis
Daudz maz taisns un tvirts. Būs ko darīt..
Galīgi ne tāds, kādu gribēju un meklēju, bet būs dzīvotājs.
Aprīkojums: Pusādas salons, klimatkontrole (strādā), el logi, glāzīšu turētāji, borta kompis. Šķiet, ka arī viss.
Mašīna ir nākusi no Itālijas. Es esmu pirmais īpašnieks Latvijā, pats arī reģistrēju Latvijā.
Jēkabpils CSDD ir nenormāli foršs un atsaucīgs kolektīvs. Ielidojām pie viņiem 16:55 bez visiem papīriem uz rokām, kas vajadzīgi reģistrācijai.
Kopā ar Arts uztaisijām kārtīgu PR menedžmentu un ~17:30 mašīna jau bija piereģistrēta. Lieki piebilst, ka CSDD reģistrācijas nodaļa strādā līdz 17:00.
Pirkstu nomainīju uzreiz, lustru regulēšanu atstāju pirms TA
Braucam tālāk
Sāpīgākais un satraucošākais - neizslēdzas ABS indikators instrumentu panelī. Līdz ar to, ABS arī nestrādā. Loģiski.
Ok, kārtīgiem reiseriem tas patīk, bet ne man. Par cik ikdienā arī sieva brauks ar mašīnu un vizinās meitu, tad galīgi negribas, lai ziemā viņa paliek ar šļūcošiem ratiem krustojumā.
Pēc Kokapstrādes uzņēmuma veiktās diagnostikas - ABS bloks ir atņirdzies. Jālodē & shit. Jebšu, standarta B5 Passat vaina.
Tālāk - īsti nestrādā centrālā atslēga. Vienas durvis reiz pa reizei atslēdzas, vienas neatslēdzas nekad. Tikai manuāli ar roku. Tām pašām arī el. logs nestrādā.
Kokapstrāde atrāva vadu kušķi ļurītavā vaļā - citēšu Wth:" Joptvai, tur tak kāds ar motorzāģi iebraucis". Vienkāršāk sakot - liela daļa vadu pušu, kaut kas lodēts, neizolēts. Respektīvi, viss ir slikti. Pārējām durvīm mikroslēdži atņirgušies. Maksā kapeikas, bet, lai nomainītu, visas durvis jāizjauc pilnībā.
Ir visādas atlīmējušās līstītes salonā, aizmugurējais glāžu turētājs ir beidzies. Visādi sīkumi.
Visādi citādi - ļoti patīk, ka mašīna ir pilnībā uzsilusi jau pēc pāris km. Salons ir ērts, bet nedaudz vēl jāpierod pie pogu novietojuma. Klima strādā ļoti labi.
Ir visādas mazās buktītes, pa kādai švīciņai. Bet salīdzinot ar citiem (lielu daļu) B5, gribētos teikt, ka vizuāli ļoti labi saglabājusies. Ir pa kādam rūsas punktam, bet nekas traks.
Ļoti patīkami pārsteidza Passat skaņu sistēma. Skan tiešām labi. Bet nepatīkami pārsteidza fakts, ka magnetola pēc katras noslāpēšanas atmetas uz standarta iestatījumiem. Pazūd visas ieprogrammētās radio stacijas, viss basu/trebļa regulējums. Īsos gabalus pa Sigūldu ir vienkāršāk braukt klusumā, nevis katru reizi regulēt pa jaunam. Par cik magnetola ir no akmens tēsta, tad to mainīšu nost.
Nākamais - gaismas. Tumsā neredz neko. Ok, pāris metrus priekšā auto redz, bet braukt ir neomulīgi.
Kaut kad atjaukšu lustras vaļā, iztīrīšu un salikšu adekvātas spuldzes. Ja nelīdzēs, new Depo it is!
Mašīnai liktenis ir dzinēja tipa maiņa. Un nē, tas nebūs dīzelis. Bet gan nedīzelis/gāze. Patlaban meklējas gāzes iekārta. Uzstādītājs laikam jau ir salauzsts. Vēl tik jātiek galā ar finansiālo daļu un tad varēs šo jautājumu iekustināt.
Pagaidām izskatās, ka mašīna vairāk braukās pa Siguldu, jo uzradās kolēģis, kas mani piekrita vizināt uz/no darba.
Un jā, sieva iemācijās braukt ar mehānisko kārbu. Vēlreiz. No sākuma baigi pretojās, jo kopš tiesībām (~4+ gadi) bija braukusi tikai ar automātu.
Nomainīts gaisa filtrs un sveces.
Gaisa filtrs Mahle (tāds pat arī bija iekšā) un sveces Denso (uz auto bija Bosch).
Pēc noņemto detaļu ražotājiem gribētos ticēt, ka kāds mašīnai ir sekojis līdzi.
Divas līnijsiksnas, kas virsū ir VW/OOOO, zobene Gates.
Pēc svecēm un filtra liekas, ka mašīna ir palikusi krietni atsaucīgāka un jestrāka. Redzēs, kā uz patēriņu atsauksies.
Tika izraukta pirmā ielietā bāka, kurai tika uzskaitīti km no lampiņas iedegšanās brīža.
40l/420km (9,52l/100km). Borta kompis rāda 9,5l/100km. Tātad, pārsteidzoši precīzi.
Ilgtermiņā patēriņu noteikti var dabūt vēl lejā (viens no pamatuzdevumiem šim auto), jo šie litri tika izbraukti pa mazpilsētu, īsos gabalos un samērā agresīvi.
Dzīsim lejā
Nu jau esmu ticis līdz kādiem 9l/100km. Ziemas sniegos, protams, vairāk.
Tā pat mašīna pamatā braukājas pa mazpilsētu.
Tālāk, par riepām.
Mašīnai pie iegādes bija virsū R17 diski ar kaut kādām 3mm mizām.
Vienu rītu braucot uz darbu (Rīgu) bija pisec pilnīgs - pa lietus risēm nevadāma mašīna normālā ātrumā braucot.
Bija pilnīgā dirsā.
Vienkārši lietus ūdens bija tik daudz, ka riepas ar nespēja izspiest viņu ārā. Ik pa brīdim tahometrs vienk aizgāja redlainā.
Aizbraucu līdz darbam, sasmērēju mašīnu, dabūju kaut kādas mizas 4,5mm ziemas sezonai.
Uzmontēju arī virsū.. Ok, samaksāju čaļiem, lai uzmontē.
Tagad Passat būs eleganti ziemas diski - metālnieki, R16. Un uz katra diska elegants uzraksts ar marķieri: "Audi"
Vēl bija izpūtējā caurums kaut kur iemeties. Ir agresīva skaņa un dūkoņa. Galīgi ne tāda, kā šim dzinējam vajadzētu būt.
Hvz.. vai nu izpūtējs, vai arī eļļa jānomaina
Samainīju arī spuldzes priekšā lustrās.
Tuvie - Osram NB
Migla - Osram kaut kādas dzeltenās.
Tālie laikam vienā spuldzē ar miglām. Vēl līdz galam neesmu izpētijis.
Gaisma uzreiz ir daudz labāka. Nesalīdzināmi ar to, kā bija ar tām spuldzēm, kas viņā bija slaiktas pērkot mašīnu.
Arī vakar naktī braucot mājās tālie spīdēja gandrīz tik pat tālu, kā C4 ar jaunām lustrām.
Vēl pilnai laimei augstumi jāsaregulē (TA - 2nieks). Un pilnai pārlaimei jāmēģina sagrupēties un uzpulēt lustras.
Un vēl jāatceras aizbraukt iziet atkārtoto, kas varētu arī nesanākt, ja tiešām izpūtējā caurums
Tā, neliels izklāsts par pagājušās piektdienas piedzīvojmiem.
24.10. beidzās atkārtotās paŗbaudes derīguma termiņš.
Plāns skaidrs - jāstutē uz Antenas ielu.
Pirms tam gan jāsaregulē lustras.
Tad nu pēc īsās aptaujas Spama topikā apzvanīju abus ieteiktos kantorus. Viens varēja tik pašā vakarā, kas man nebija aktuāli. Latakko, savukārt, bija gatavi mani pieņemt uzreiz. Tomēr sarunāju uz 16:00. Par cik brauciens no darba līdz Latakko ir precīzi 950m, tad sarēķinot ceļu, lampu regulēšanu (~15-20min), ceļu uz Antenas ielu, tad pie CSDD man vajadzēja būt vēlākais ~17:00.
Ok, tagad par TA iešanu
Ceļš no darba līdz Latakko - viss forši. Latakko ieteica blakuslodziņa spama topikā. Bija arī gana tuvu man darbam, nieka 950m
Lampu regulēšana - iedzinu mašīnu boksā un pats aiztinos jaunās riepas pētīt un tēlot nenormālu mega klientu. Pa ~30 min visiem riepu modeļiem biju jau specifikācijas un cenas no galvas iemācijies. Kaut kur ap 17tiem atnāca "meistars" un pateica "es tur ņihuja nevaru saregulēt, kaut kas salūzis".
Ok, varētu tā arī būt, par cik mašīna priekš manis nezināma un pie lustru regulēšanas neesmu līdis. "meistars" teica, ka esot izdarījis tik, cik varējis. Bet tā pat hujova esot. Kas man likās dīvaini - naudu par pakalpojumu neņēma, jo neesot tak saregulējis.
Nu ok, 5dienā 17tos vakarā neko tā pat uz vietas neizdomāsi.
Stutēju uz Antenas ielu. Stolbovs jau nepacietīgi trinās no darba mājās, pats arī neomā, jo būs vēl viena slimības lapa.
Tieku līdz Antenas ielai, samaksāju, iestājos rindā. Ievēroju vienu Porsche Cayenne, kam vienai riepai protektors atšķirās no pārējām. Iemetu e.csdd.lv un nobreīnijos, ka 3 gadus vecai mašīnai ar 30 k nobraukumu ir 2x2 - par nenoregulētu lampu un izplūdušu staru tai pat lampai. Bļin, kādus sūdus Porsche ražo.
Ok, atpakaļ pie tēmas.
Izstāvu rindu, iebraucu iekšā, izstāstu inspektoram kas pa sāpi un problēmu. A inspektors man saka, ka vairs vēl vienas 30 dienas nedodot. Fcyk, viss ir slikti, plāni jāatceļ, līdz pusnaktij kariete jādabū mājās, savādāk vēl pa ķirbi pārvērtīsies atpakaļ. Vai arī otrādi - no ķirbja par karieti.
Inspektors piedāvāja mašīnu aizdzīt tur pat uz servisu saregulēt gaismas, bet likās, ka nebūs jēga. Ja kau Latakko pa stundu netika galā..
Beigās vārds pa vārdam, pienāk vēl viens inspektors. Piedzen lustru regulējamo aparātu un saka man - regulē. Vismaz pamēģini.
Rezultāts - ~3 min. laikā lampa noregulēta un skate uz gadu.
Regulēšana bija čakarīga, ļoto, ļoti lēnu lampa regulējās uz augšu, bet regulējās!
Tiem, kam slinkums lasīt visu penteri, te būs īsais kopsavilkums:
1. Latakko nemāk regulēt gaismas.
2. TA inspektori ir nenormāli sakarīgi džeki. Ne tikai šajā reizē. Esmu kaut kādas padsmit reizes (zinu, maz) paviesojies dažādās TA pārbaudes vietās - nekad, tiešām NEKAD nav bijušas problēmas ar inspektora attieksmi. NEKAD neesmu nepatiesi apsūdzēts mašīnas nolaišanā un nojāšanā. Tā ka visi tie, kas 24/7 ķērc, ka tur strādā lohi un burta kalpi - ieveraties atvilknē un iekāpjat miskastē!
Un jā, pēc šī Latakko apmeklējuma ieslēdzu viņiem principu - never again, ja vien jaunas riepas pa sviestmaizi nemetīs pakaļ.
Un vēlreiz jā, aiz letes viņi ņirgājas pa saviem klientiem. Etot dļinnij tapor, etot cyka u.t.t.
Kas vēl sadarīts mašīnai.
Sačakarēta vadītāja durvju slēdzene.
Durvis man slēgājās tikai ar atslēgu, tālvadība nestrādāja.
Atslēga iesprūda, logi atvērās vaļā. Otra atslēga bija otrā pilsētas galā. Stāvēju kā pamuļķis pagalma vidū ar roku uz atslēgas, kas iesprūdusi durvīs. Un vaļā logiem. Un, protams, lija lietus
Kaut ko salauzu, bet atslēgu ārā dabūju. Izdzinu patēva Voyager ārā no garāžas, iedzinu tur Passātu. Lai vismaz lapsas nepiedirš salonu.
Samedīju atmetamo atslēgu swapa kompletu. Durvju slēdzenes, aizdedzes slēdzeni un grabažnieka slēdzeni. Sāpigākais, ka cimdu nodalījuma slēdzene donorauto nebija. Savukārt, mana strādā lieliski, kas ir retums šiem Passat.
Ok, poh yolo, tā pat cimdu nodalījumu neslēgšu ciet.
Samedīju Mdz, iedzinu Wth telpās un sākās slēdzeņu maiņa.
Protams, pie reizes tika sagādāti mikroslēdži slēdzenēm. Kā saka, visu vienā reizē. Un viena reize izvērtās par kādām 3 reizēm, ja pareizi atceros.
Lai vai kā, durvis nav vienkārša padarīšana. Uzbūve/izjaukšana/salikšana ir vienkārši anāla. Mdz sīkāk mācēs nokomentēt.
Finālā viss bija labi, līdz šai ziemai.
Mīnusos atslēdzu, paņēmu cimdus, aizvēru durvis. Bet, durvis nefiksējās. Leca atpakaļ. Ok, iesalušas.
Aizvēru ciet, lai izskatās aizslēgtas un aizbraucu uz darbu ar kolēģi.
Pa dienu sazvanīju patēvu, sarunāju, ka piebrauks un sapūtīs visādas ķīmijas iekšā. Tā, lai sieva vismaz kaut kur pa dienu var aizbraukt.
Sapūta, bet jēga nebija nekāda.
Izvēdināja ķīmiju, padzēra vēl tēju un izdomāja akurāti pasildīt ar lodlampu. Pa gabalu, protams.
Zvaigznes sastājās, lapsas mežā nopisās un slēdzene aizdegās.
Rezultātā tiku pie brutāli norauta durvju apšuvuma un pilnām durvīm ar ugunsdzēšamo pulveri.
Un, protams, sadegušas slēdzenes.
Apmēram šādas:
Par cik zinu čaļus, kas durvis jau ir iemācījušies (Mdz, Wth), aizsēju durvis ar striķi (tagad zinu kā ir braukt ar kabri ziemā
) un braucu uz KaU.
Kārtējie nakts darbi, daudz mātes valodas, bēdu un prieka asaras un drvis saliktas.
Tik tāds sīkums - no ārpuses atvērt nevar (trosīte no kloķa izkrita) un no iekšas nav apšuvuma (salauzts).
Vismaz bez striķa mājās varēju aizbraukt, kas jau bija ļoti labi.
Pateicoties Mdz ir atrastas durvis komplektā. Pat krāsas tonis sakrīt.
Kaut kad būs jāaizbrauc pakaļ tām un jāpārmet visas durvis. Tā laikam būs vienkāršāk, nekā kārtējo reizi viņas ķidāt ārā.
Vienīgā bilde, kas atradās no durvju jaukšanas (pirmā piegājiena)
Braucam tālāk.
Izrādās, Passātiem ir vāja vieta - ABS bloki, kas mēdz beigties.
Protams, manam arī viņš bija beidzies. To gan jau sapratu pie iegādes.
Bet es nekad, NEKAD nespēju iedomāties, ka tik populāram auto viņu būs tik grūti atrast.
Visi ABS bloki beidzas ar kodu 111 un ar vai bez viena/divu burtu kombinācijām.
Un variācijas ir dahrena. Tā vien šķiet, ka VW/AUDI ārlietu ministri viņus ir pa labi un pa kreisi domājuši.
Un, protams, es kārtējo reizi biju vinnējis loterijā. Jo man vajadzīgie burti vai nu nekur nebija, vai bija tikko pārdoti, vai arī pa kosmosu (70 eur laikam bija lētākais, ko sanāca atrast, dārgākais 180 eur).
Teiksiet - viņus var salodēt? Jā zinu. Tas arī tika darīts. Laikam divas reizes. Pirmā reize deva rezultātu uz pārsimts metriem vai pāris km, neatceros. Otrā reize principā bija tikai noņemt/uzlikt atpakaļ. Pārāk smalki lodējumi, lai KaU telpās un atmosfērā viņu salodētu.
Pasīvi, bet aktīvi meklēju, līdz viens labs cilvēks no blakuslodziņa man pie tāda palīdzēja tikt. Un jā, pat ar vajadzīgo kodu un par pieņemamu cenu.
Pie sadegušo durvju operācijas uzlikām el. daļu no iegādātā bloka.
Kamēr mašīna bija KaU telpās pagirezu aizdedzi (neiedarbinot), likās, ka viss ir labi. Vismaz kaut kas labs tajā dienā būs noticis.
Bet kā jums šķiet, kas notika, kad mašīna izbrauca no KaU? Protams, panelī diskotēka un ABSa nav.
Vēl mēģinās skatīties kas ar kodējumu, vai tas nav nojucis. Ja ar kodējumu viss būs labi, tad ņemšu viņu nost 5. reizi un centīšos kādu pierunāt viņu salodēt.
Bet to pie durvju swapa
Daudzi forumā prasa, kas ir KaU.
Tie ir čaļi, kas neļaus bez durvīm braukt mājās.
Kopš pēdējās durvju epopejas (lasīt augstāk par sadegušo slēdzeni) braukāju ar šādām rat-look durvīm
Atvērt var tikai no iekšpuses - droši
Kas mani nesen patīkami pārsteidza Passat'am - mazais Odometrs, ko var manuāli nonullēt māk skaitīt arī vairāk par 999.9 km
Par cik es esmu cilvēks, kuram patīk Excel un kalkulators, katrai uzpildei rēķinu vidējo patēriņu, ko eleganti piefiksēju uz veciem čekiem. Savukārt čekus reizēm savadu Excelī un ieķeru pa pāris sirmiem matiem vairāk.
Bieži vien sanāk uzpildi veikt nedaudz pirms degvielas lampas iedegšanās, tāpēc summēju klāt nākamo čeku. Un te man ļoti labi noderēs tas, ka pedometrs māk skaitīt tālāk par mani.
P.S. Jā, zinu, ka man bremžu lampas deg. Par AIR-BAG arī zinu.
215 000
Samainīta eļļa, eļļas filtrs (dooh), degvielas filtrs un salona gaisa filtrs
216 000
Varu ielikt nelielu atskaiti par to, kas Passātam atkal noticis.
Kaut kad tika mainīta pusass, jeb vienādu leņķisko ātrumu šarnīrs. Tajā reizē tika piefiksēts, ka divas sviras iet uz galu. Putekļugumijas beigtas, tātad, drīz būs beigušās.
Un jā, beidzās.
Vadītāja pusē abas augšējās (daudzsviru alumīnija piekare).
Iebraucu bodē, nodurtu seju prasīju "pašas lētākās". Par abām samaksāju 27 tugrikus.
Ja nopietni, tad jā, tiešām, pašas lētākās paņēmu.
Kāpēc? Tāpēc, ka kaut kad tuvākajā laikā mainīšu pilnīgi visu komplektu nost... uz vēl lētākām
Pie reizes iepirku dzinēja pārsega amīti. Jā, paspēju jau kādas 5x ar krītošu pārsegu pa jebašņiku atrauties.
Braucam tālāk. Nomaiņa paredzēta un sarunāta bija Salaspilī. Kā parasti, pa ceļam iebraucu Marsels Auto, ja nu ko foršu ieraugu.
Šoreiz fortūna nostājās manā pusē un tiku pie tumšā durvju apsūvuma, ko man pat piekrita pārdot bez visa pārējā salona.
Apšuvums tumšs, bet auduma, nevis ādas, kāds man vajadzīgs. Paskatoties pāris postus uz augšu, laikam labāk jebkāds apšuvums, nekā logu pogu bloks ar savilcējiem pievilkts.
Pie reizes sanāca izdīkt nesaplīsušu torpēdas restīti. Pa piečuku. Kas ir vienkārši limonāde. Limonāde tāpēc, ka visiem tās restītes ir šķības un salauztas.
Kaut kad ielikšu bildi ar durvju apšuvumu, dzinēja pārsegu, kas atvērts izstādes režīmā. Varbūt arī salona bildi uztaisīšu, to kaut kā vienmēr piemirstu.
Kā parasti, paldies visiem, kas piedalijās un palīdzēja.
Jā, šo mazo darbiņu noslēgumā aizbraucām pieliet sejas, piepirst KaU un salauzt Greenone mašīnu
Tas tev nav pimpīšus uz kvatras zīmēt.