Šī būs kā maza dienasgrāmata,atskaite pašam priekš sevis par paveikto un vēl darāmo.
Sakarā ar to, ka manam konstruktoram sāka savākties diezgan daudz dažādu sīkumu un knifu, ko vajadzētu labot,pielabot vai uzlabot, bet nevar to paveikt,jo vajag braukt ikdienā uz darbu, kā arī vnk gribējās svaigāku dibenvizināmo,kuru nevajadzētu skrūvēt katru dienu, vai arī braucot domāt, par to, kas atkal var notikt vecam auto, tāpēc palēnām radās doma, veco atstāt paskrūvēšanai un gāzšanai, bet ikdienā pārvietoties ar kko labāku. Palēnām apskatot vietējo piedāvājumu, ierobežotā budžeta dēļ, kautkā nejauši nonācu pie domas par b5 pasātu, laikam, jo jau 3 b3 ir bijuši, viens b5 anglis donors, tāpēc izlēmu ka varētu pamēģināt pavizināties ar tādu. Skatījos dažādus variantus, bet tomēr bija arī savi kritēriji -pieņemama cena, var būt ar defektu;sedans,;1.8t vai kāds no lielajiem motoriem,max pilna komplektācija.
Tā vienu dienu uzdūros ss.lv sludinājumam par šo skaistuli,kurš bija ar labu gadu, sedans,sudrabs, labu komplektāciju, nereāli mazu nobraukumu un normālu cenu motora defekta dēļ.
BET automāts, bet parunājot ar kolēģiem, kā arī ikdienā bakstoties pa sastrēgumiem,izdomāju ka varētu pamēģināt pabraukt ar automātu, jo ir apnikusi štepselēšanās.
Aizbraucu,apskatīju,iepatikās, nakamjā dienā braucu pārrakstīt un savākt.
Te nu viņs ir!
Vācu amerikānis, tagad nujau ar angļa sirdi!
Tātad: 2000g, sedans, sudrabs,1.8 20vt Tiptronic automāts, velūrs,kondicionieris,lūka,elektriskie logi, bākas un bagāžnieka atvēršana jau durvīs,tā kā kā b5.5, borta kompis, un nestrādājoš motors
Pirku no sievietes, kurai dēls šo māšinu 2006gadā iestiepa no štatiem, mazliet dauzītu, visu saveda kārtība un atdeva mātei braukāt, kura gadā,pa rīgas centru nenobrauca vairāk par 10t km, tāpēc uz paneļa ir 162t km un daudz sīku skrāpējumu pa bamperiem
Tante auto vēsturi neslēpa,visu izstātīja, parādīja visādus čekus utt, ka pat noticēju,
vēlāk caur moller auto sanāca pārbaudīt nobraukumu štatos,līdz auto sasišanai- viss sakrita.
Izložņāju no visiem galiem, protams, labi meklējot var atrast kur un kas bijis,ja zin vēsturi, bet tā viss sataisīts godam, un turās, pa šiem gadiem nekaādi defekti nav izlīduši.
Cena bija lejā,jo bij noklapējis motors, tante bij braukusi, viņai laiku pa laikam te iedegusies,te pazudusi ēlļas lampiņa, izbraukāja visādus servisus un diagnostikas, bet tur tik mainija spiediena devēju un laida tālāk braukt, līdz vienā reizē motors noslāpa, un nevarēja pielaist. tā nu galīgi izmisusi izlēma pārdot.
Kād skatījos, tad redzēju, ka motors ir vecā tipa un tādu nebūs grūti atrast, tāpēc izlēmu ka jāmēģina! Domāts darīts, nākamā vakarā auto jau darbnīcās.
Protams miera nav, un gribās zināt cik lielu kaķi maisā esmu nopircis, tāpēc darba dienas beigās, auto iekšā un sākas preparēšanas process.
sākumā neiet tik raiti,jo vēl nebij nācies tādu jaukt, bet vēlāk jau fiksi viss notiek.
Kāds mirklis un motors laukā!
Un protams seko pirmais stienis!
Pārbaudot turbīnas auksto galu, ievēroju ka ir lufte, bet cerēju ka varēs vēl kādu laiku braukt, bet kad noņēmu turbīnu, smagi aplauzos, tāpat kā to bija izdarījusi turbīnas ass!
Tad arī tapa skaidrs, kāpēc noklapēja motors,un kāpēc nebij eļļas spiediena, jo viss viņs palika kūlerī un trubās,no kurām lija eļļa vnk nejēgā!
Ok, turbīnu metam stūrī kā eksponātu, jaucu motoru vaļā, noķidāju visu lieko, griežu uz glavas un dzirdu kkas iekā noklaudz, atjaucu karteri, protams, stienis, bet tād sko jau gaidīju - aprauta,uzcepta, brutāli iznīcināta šāle un bloks!
Neko darīt, biju rēķinājies tikai uz bloku, vai motoru, be tnu tagad būs gan bloks, gan turbo, bēdīgs visu novācu un dodos mājās, lai paķertu stieni numur 3 un 4!
Jo automātam ir savādāks kloķvārpstas gals, līdz ar to manuāla kloķvārpsta-motors neder, un automātu ir ļoti maz, un visi pēc ziemas ir izpirkti!
Tādejādi, pagāja kāds laiciņs, kamēr izzvanīju visus Latvijas šrotus un beigās atradu automāta motoru no a6, angļa, ar atkal neticami mazu nobraukumu
Pārdevu diskus, un kaudzi ar visādiem citiem loriņiem kas bija paredzēti b3, un devos šoppingā uz Siguldas pusi, no sākuma ieķēru motoru, kuru speciāl izcēla no nesen ievesta a6, un nobraukums tiešām reāls, balstoties uz visa auto stāvokli, plus vēl daudz jaunu lietu virsū- ūdenssūknis, zobsiksna,spriegotājs un Turbo
No sākuma atvedu motoru mājās, izjaucu pa reizinātājiem un biju laimīgāks, jo dilums ļooooti minimāls, un tādas šāles pat kauns būtu aiztikt, bet ja jau izjaukts, tad vairs neko, tik mieru nedeva pilnīgi jauna Turbo, pa 110ls.
Pēc pāris dienām saņēmu avansu, un devos pakāl tai, līdzi ieķerto N75 un vēl dažus loriņus.
Tā arī mēneša vidū pirkumi beidzās, sākās ilgs tīrīšanas un pucēšanas proces.
Tika samazgāts, satirīts bloks, galva, saslīpēti vārsti, samainītas gumijiņas.
Pēctam blokam tika iegādātas šāles, satīrīti virzuļi un salikta apakša:
Un tad arī panesās- jaunas blīves, blīvslēgi,siksna, rullīši un citas izvirtības.
Kad viss sapirkts, sākās nervus kutinošais kopā likšanas process, jo vienreiz bija nelaba pieredze ar nolūzušu galavas skrūvi kolēģa auto, tāpēc šim sapirku visu jaunu!
Bet liekot kopā, velkot 4galavs skrūvi ar pirmajiem 90 grādiem, KNIKŠ un mugura slapja, izrādās,salūza spectūls-atslēga galvas skrūvju vilkšanai, pusstunda, atlikusī daļa no skrūves izurķēta, bet tā kā ir 7ienas vakars, viss process ir beidzies! Nestrādājiet Svētdienās!
Kad dabūta jauna atslēga, ar vēlslapjāku muguru savilktas skrūves, un tādjau pārējais ir sīkumi!
Tā kā viss tika darīts pa zolīdo un gribās, lai ir uz ilgu laiku, tātad tiek mainīts viss,ko vajag un nevajag mainīt, un tā arī izdomāju ka jānomaina kārbas blīvslēgs, uz ieejošo asi kārbā, no hidroakumulatora.
Izrāvu ārā un stienis Nr 5! Izrādās ka tas ir specifisks blīvslēgs, dabūjams kā oriģināldetaļa tikai, BAP piedāvā pēc 2nedēļām, bet man vajag pēc 2 dienām, jo ir 3iena un nogale ir ieplānota Motora iecelšanai! Kā arī vecajam auto jau ir beigusies skate, tā ka spiediens ir no visām pusēm!
Caur Moller tiek dabūts īstais kods un uzsūtīts, drebošu sirdi sagaidīts zvans 5ienas pēcpusdienā, ka blīvslēgs ir ieradies!
Paldies par operatīvo darbību!
Aizcilpoju pakaļ un ātri atpakaļ, jo tā ir vienīgā lieta,kas bremzē visu pasākumu!
Un 5ienas vakars var sākties!
Ievedu pasātu darbnīcās, jo iestumt vairāk nevarēja, bremžu diski nejēgā aprūsējuši!
Sakārtoju visu, iesitu blīvslēgu un sāku motora ievadīšanas procesu!
Dabūju vietā, sazīmēju skrūvēs, un pieķēru, jo daudz laika prasa atcerēties un atrast īstās lietas, ja tas viss tika darīts pirms 3 mēnešiem
Kamēr ar visiem sīkumiem, pusnakts jau klāt, turpināju nākamjā dienā.
Viss samazgāts, satīrīts un pielikts rūpīgi atpakaļ!
Uzkrāmēts radiators un Pirmais rūciens! Rūc!
Uzsita zilu dūmu, patarkšķēja,paklabēja, bet uzsila un apklusa visi liekie trokšņi!
Uzreiz tika izlaista eļļa un noskrūvēts filtrs, saliets viss svaigs!
Uzliekot kondicioniera sūknim siksnu, sapratu,ka jāmaina spiregotājgultnis, jo tas ir skaļāks par visu, be tnu auto sāka atdzīvoties,daudz sīkumu savests kārtībā- visādi turētāji vadiem, saskrūvēts saplēstais bamperis utt utt,
Salieti visi šķidrumi, samainīta eļļa kārbā, un pirmais testdraivs ap darbnīcām! Mute melna un smaida!
Protams bremzes vēl piestrādājās, pats vēl mācos braukt, tāpēc 1ienos nakti dodos uz tuvējo benzīntanku uztankoties, bet jau patīk!
Kamēr visu novācu, sakārtoju, 2nakti, dodos uz statoilu, jo vajag numura palikni, lai var pieskrūvēt numuru, un tad pa taisno uz Rīgu, mazo piebraukšanas apli, un tā 5os no rīta ar smaidu uz lūpām varēju mierīgi aizmigt pēc 3mēnešiem!
Protams ir daudz visādu sīku knifu un mazu defektu kas laika gaitā jaizķersta un jāsakārto, bet to laika gaitā, nevar visu vienā diena!
Kopumā, epopeja gara, bet daudzkas jauns uzzināts par 20vt motoriem, un gala rezultātā tikts pie pagaidām sakarīga auto, ar kuru patīk pārvietoties!
Tuvākā laika vai gada plānā:
-savest kārtībā bremzes un ritošo
-lielumu elektrības pigoru sakārtot
-sēdinājums un diski
-reste bez zīmes
-sakārtot vizuālo
-maģis kurš ķer visas frekvences
-varbūt čipošana vai kkadas citas izvirtības
P.S.- visi procesi tika iemūžināti ar vecu solenoīdu, labas bildes būs vēlāk!