Nu, ko! Sen nekas nav rakstīts. Bet nu tagad atkal ir ko rakstīt, jo lasīt, ka riepās ir iepumpēts vasaras gaiss taču nav tik interesanti kā krāsainās bildēs vērot. Un redzēt, ka, atkal, bez pamatīgas pārbūves kaut kas tiek paveikts.
Bet nu par visu pēc kārtas. Un sāksim ar atskatu, par to, kas šajā laikā bija noticis. Visu, bez šaubām, neatceros, bet ko atcerēšos pieminēšu.
Tā kā autiņam skate bija maija beigās, tad man bija pietiekami daudz laika, lai padarītu vēl visādas muļķības. Viena no tām bija praksē pārliecināties, ka no Audi B4 dīzeļa pedāļu bloks neder!!! Kāpēc to vēlējos ielikt, ir ļoti cietais akseleratora pedālis dēļ savādāka tā novietojuma.
Tad nu tika pedāļu bloks iegādās, patērēts daudz enerģijas un laika. Turklāt izmežģīts viss, ko vien var izmežģīt, lai konstatētu, ka tomēr neder. Bet nu, tagad zinu, uz ziniet arī jūs, ka šāds
upgreids nesanāks. Izskatās līdzīgi, bet leņķi kādos tie ievietoti ir dažādu un bez pamatīgas iejaukšanās konstrukcijā, nekas labs nebūs.
Galu galā es uzlaboju esošo potenciometra atrašanās stāvokli apliekot to ar kājām gaisā, tādējādi izmainot leņķi kādā atradās akseleratora svira. Tagad pedālis ir pareizajā cietībā.
Tā ka, ja kādam ir nepieciešams B4 TDI pedāļu bloks, bez potenciometra, tad droši var vērsties pie manis 10Ls!
Bija arī ziema, un labprāt, kad bija laiks braucu baudīt ziemas priekus.
Pirmā reize bija brauciens uz Līgatnes pusi, uz kaut kādu mistisku trasi. Pa ceļam uz to vienreiz ierakos Lorupes gravā. 15 gadīgas ziemas riepas arī ar ļōōti daudz protektora nepalīdz arī pilnpiedziņai. :hihi:
un tad vēl vienu reizi, nu jau bezcerīgi, pašā pasākuma notikšanas vietā, kur es biju viens pats lauka vidū un līdz traktoram bija tālu un dziļi. Labi, ka es nebiju vienīgais, kas atsaucās uz šo nenotikušo pasākumu un ieradās laicīgi, lai man, tomēr, nebūtu jābrien pakaļ traktoram.
Mans glābējs: turklāt ar priekšpiedziņu. :drinks:
Bet te es, jau gan izvilkts, gan arī izbraukājies pa sniegu plašumiem. Viss apkārt bija tik balts, ka dažkārt nevarēja saprast, kur jābrauc.
Pa vidu visam cīnījos ar nežēlīgu eļļas noplūdi, kas beigu beigās izrādījās līki uzlikta vārstu vāka blīve. Stulbās gumijas bīves, kuras tik vienkārši uzlikt līki, jo aiz zobenes vāka tu vispār neko neredzi. Bet nu neko. Pašlaik vismaz no turienes vairs netek.
Un tad nāca pirmais Audi-Style pasākums. Labi izlēkājāmies! Man patika! Tikai atbraucot mājās tika konstatēts, ka pusrāmis vairs turas uz divām nevis četrām skrūvēm. :crazy: Labi, ka tā..
Maija beigās pienāca skate, kura ar pirmo piegājienu tika gan izieta, gan auto pārreģistrēts par dīzeļdegvielas strebošu. Ilgi pētīja un skatījās, bet nu pēc zvana uz Miera ielu deva
dobro.
Tad lūk kopš tā laika vairāk vai mazāk vizinos. Daudz neesmu nobraucis, bet degvielas esmu ielējis tieši divas reizes mazāk nekā man bija ar to tizlo 2.2L KV. Tā ar nesaprotu, par ko tur fanot... Tizls līdz nemaņai tas dzinējs. Sajūtas ar to braucot, kā skatīties uz sievieti bez pupiem.
Bija jau doma, ka jāmet miers šim auto, jo baudas nekādas nebija, bet ar AEL ielikšanu braukšanas prieks ir atgriezies!
Kur mēs palikām? Pie patēriņa. Ar pēdējo bāku tika nobraukti 900Km. Pasātam bākas ietilpība ir 65L. Vidējais patēriņš sarēķinot to pēc pēdējās uzpildes bija 6.77L. Nu galīgi nav peļami ņemot vērā to, ka es nemēģinu piedalīties eko braukšanas paraugdemonstrējumos. Lielākā tiesa tiek nobraukts pa Rīgu. Virsū stāv benzīna kārba. Un turba nepietiekami daudz pūš. It kā
wastegate laiž garām. Pie šī pēdējā fakta mēs tūlīt atgriezīsimies ar ļoti interesantu atklājumu. :hihi:
Tad nu lūk ņemot vērā pēdējos divus minētos punktus, kurus vēlējos tā kā salabot, pašlaik, esmu ķēries pie kārtējā mega pārbūves posma.
Dabūta beigta VNT20 turba, lai var visu ko vajag salāgot un tad iedot turbo servisā, lai saliek tieši tā kā man nepieciešams.
Bildēs pa labi VNT 20, pa kreisi AEL oriģinālā. HVZ kāda tā ir.
Jau neapbruņotu aci redzams, ka seks būs. Nezinu kurš ir visiem iestāstījis, ka viss tur
plug&play, bet manās acīs izskatās, ka būs seks bez vazelīna. Izplūdes flanči, līdzīgi un tas ir viss. Skrūvju attālums nesakrīt par pāris mm, bet izskatās, ka var pieborēt. Bet lielākais, kas mani satrauc ir tas, ka karstās daļas flanča ieejas kanāla formas nu galīgi nav ne līdzīgas, un nav arī nekādu izredžu tās kaut vai puslīdz normāli salāgot.. Bet ja nu citi tā brauc, tad būs man iespēju robežās tur kaut kas jāpavīlē un jābrauc arī...
No priekšpuses arī nav spīdoši, bet nav tik traki. Saspiestā gaisa snīpi galu galā var ar pārmetināt pēc ieskatiem. To ar darīsim.
No pēc puses ar nav tā kā vēlētos. VNT20 turbām ir tāds flancis kā AEL, bet tikai pēc pārejas, kas tiek pieskrūvēta klāt pie šīs mazākā izejas flanča. Pastāstiet, lūdzu, cienījamie Audi inženieri, kāpēc tā bija jādara??? Vietas A6 zem haubes ir atliku likām... Laikam jau bez šāda manevra viņi vienkārši nevarēja tikt pie prēmijas, jo nebūtu neko
izgudrojuši no jauna.
Nu neko, kaut kā jau mēs tiksim galā arī ar šo problēmu.
Lūk arī iegādātā kārba no VW Passat 2001. Kārbas kods FTF. Galvenais pārnesums 37/9.
Kārba tika iegādāta pa 200Ls. Līdzi vēl iedeva kulises uzparikti. Teica, ka noderēs.
Jau laicīgi jautāju zinātājiem, kā man ar mehānisko spidometru dabūt to strādāt, ja šai kārbai ir elektriskais ātruma lasītājs. Šķiet, ka VAL ir saskāries ar šo jautājumu. Droši vari padalīties šeit, lai citiem arī tiek. Man variants ar elektriskā spidometra ielikšanu, laikam īsti nederēs...
Visā šajā padarīšanā, laikam man būs jāveic vēl viena operācija, lai gan tās neesamība man nav traucējusi lietot auto pēdējos trīs gadus. Stāsts ir par galveno pārnesumu. Pasātam atšķirībā no Typ85 galvenais pārnesums ir 45/11 nevis 37/9. Šos pēdējos trīs gadus pārvietojos ar kārbu no 200tā 10vtq, kur arī šis pārnesums ir 37/9. Un nekas slikts nav noticies.. Bet lai vai kā esmu nolēmis šo lietu mainīt, jo esošais reduktors ir ar lielu lufti, turklāt man šķūnītī mētājas divi 90nieku reduktori. Korpusi savādāki, tā ka pārliksim vai nu iekšas vai arī vienkārši nozāģēsim ausis.
Bet nu pie lietas!
Auto iekšā uz pacēlāja. Un varam sākt jaukt laukā!
Nelielai atkāpei lieliskais IC pārplūdes trauks
Mangaļi.
Un tad, kad šķidrumi bija nolieti un tikām līdz gaisa filtra kastes noņemšanai atklājās interesantas lietas, kas varētu būt saistītas ar nepietiekamo spiediena daudzumu. :vava: Nepateikšu kādā veidā tik daudz papīrs tika sasūkts iekšā, bet kā redzams, tas tur ir un noteikti traucēja gaisa plūsmai.
Bet nu tā kā jau bija diezgan pajaukts, jaunā turba jau pasūtīta, iedvesma arī bija, tad daudz nedomādams turpināju jaukšanas darbus.
Turbai flancī izurbām lielākus skrūvju caurumus un sākās lielā mērīšana, kas turpinājās divas dienas.
Paldies dievam vismaz IC nebūs jāpārtaisa. Neliela 5mm sprauga starp to un turbīnu, tomēr, bija. :pohas:
Vēl viena priecīga lieta bija tā, ka VNT regulatora sēnei vieta arī atradās. Tiesa gan vajadzēja par kādiem 12mm saīsināt tās kronšteinu. Kā arī šo to apgraizīt un pielīdzināt.
Pamatīgas pārmaiņas piedzīvos arī aukstā puse. Tā kā vēlējos saglabāt iepriekšējo ieplūdes konfigurāciju, tad tāds kroplis vien sanāks. Bet mēģinās visiem spēkiem gaisa plūsmu uzlabot. Kā saka, māksla prasa upurus.
Manu superīgo karstumaizsargu no alumīnija ar bija jāmodificē, tā kā VNT turbīnas karstā daļa ir ievērojami lielāka nekā AEL. Bet izdoma strādā un ātri vien modificēts variants bija gatavs. Vēl tik nedaudz pametināsim, lai tas pasākums neļurinās tik daudz un būs super!
No novērojumiem varu teikt, ka kaut kas ir jādara ar ieplūdes kolektora izolēšanu. Acīmredzot, dēl tā, ka tā ir nosacītā saskarsmē ar galvu, tas visu laiku ir diezgan karsts. Esmu redzējis, ka var nopirkt speciālas karstumu izolējoša materiāla blīves. Tad nu tas varētu būt neslikts variants ieplūdes temperatūras samazināšanai.
Daru saraksts, kurus šajā etapā ir jāizdara ir garš un viens no tiem ir cita aizmugurējā stabilizatora uzlikšana. Lieta ir tāda, ka šim auto stabilizatora bukses vairs neražo. Tā kā biju kādreiz izpētījis, to, ka VW Golf 2 Syncro aizmugurējā piekare ir identiska, un šim aparātam
Powerflex tomēr, ražo bukses, tad tika nolems sameklēt donoru un uzlikt no tā. Jocīgi ir tas, ka Pasātam stabilizatora diametrs ir 14mm, bet golfam 18 un pat 20mm Rally izpildījumā! Tad redzēsim, ko tas mainīs auto uzvedībā.
Bet ir viena nianse ar stabilizatoru. Pasātam izpūtēju ir paredzēts laist pa apakšu stabilizatora, par ko liecina izvirzījums uz augšu, bet Golfam pa augšu. Bildi ielikšu nākam reiz. Manā gadījumā tas nozīmē, ka atkal gaidāms seks un būs nedaudz jāpārtaisa izpūtējs.
Vēl viena lieta veicamo uzdevumu sarakstā bija saprašana kāpēc vakuumpumpis nestrādā pietiekami labi. Bremžu vakuumnieks tika pārbaudīts un atzīts par labu esam, un tad ķērāmies klāt pie pumpja defektācijas. Aizdomīgi šķita tas, ka no visiem galiem, tas bija nosmērēts ar hermētiķi. Tādad, kaut kas kādam nav paticis. Tad nu pēc pilnīgas izjaukšanas sapratu, kur suns aprakts. Kāds no iepriekšējiem saimniekiem ir bijis kapeik pisējs. Kārtējais, kas nevis atrod problēmas cēloni un to novērš, bet gan mēģina visu salabot vai nu ar saviclēju, vai nu izolācijas lentas vai kā redzams šajā gadījumā, ar hermētiķa palīdzību.
vakuumsūknī ir vairāki vienvirziena vārstiņi, kas neļauj gaisam, jeb šajā gadījumā vakuumam, kaut kur pazust. Tad nu viens vārsts, acīmredzami, bija defektains un gabaliņš membrānas nolūza, kas radīja sūci. Tad nu pa šo caurumu no motora sāka sūkties cauri eļļa un švakā blīvējuma dēļ tā bija sākusi plūst garām sūknim. Tad nu problēma tika atrisināta ar lielu daudzumu hermētiķa. Un tik tiešām eļļa vairs nav smērējusi motortelpu, bet bremzes ar vairs nebija tik efektīgas kādām tām būtu jābūt!
Tā ka lūdzu piedāvājat man vienu šādu vārstiņu vai arī par nelielām naudām visu sūkni.
Starp citu vai ir pieejami remkomplekti šiem sūkņiem. Man tur iekšā visas blīves tādas kocīgas un cietas..
Tas pagaidām viss!
Saraksts vēl garš. Tā kā esmu izprasījies, lai man nākamo nedēļu iedod brīvāku, tad ceru, ka darbi kustēsies ātrāk uz priekšu nekā tas ir bijis parasti.