Sveiki audi fani.
Pārlūkojot interesējošās tēmas internetā nejauši uzdūros relejam ar ko aprīkotas jaunākās VAG
(un ne tikai) automašīnas. Tas ir pagriezienu relejs ar komforta funkciju. Dzīvē tas izpaužas šādi - standartā piespiežot nefiksējot pagriezienu uz pa labi/kreisi normāli tas vienu reizi iemirgojas. Komforta funkcija liek pagriezienam signalizēt 3-5 reizes, atkarībā no tā, kā tas ir ieprogrammēts.
Šāds aprīkojums mani ieinteresēja un es nolēmu mēģināt to uzstādīt arī savā B4. Pētot sīkāk es atklāju, ka šo releju kā uzlabojumu dažādās komplektācijās var oficiāli pasūtīt no VAG dīlera.
000 998 229 - univērsālais komplekts.
Ietilpst relejs, releja ligzda, vadu savienojumi un pamācība.
000 998 229 A - komplekts, kas paredzēts priekš jaunākām automašīnām ar pagriezienu releju integrētu avārijas signāla pogā, piemēram, Audi A3, pēdējie A4 un A6, kā arī VW Golf 3, 4, Passat u.c.
Ietilpst relejs, releja ligzda ar papildus štekeriem, savilcējs un pamācība.
Šo komplektu vecākos Audi var ielikt bez vadu lodēšanas, tomēr, tā kā tas ir paredzēts jaunākiem modeļie, vadu krāsas ir atšķirīgas - nepieciešams nedaudz paštukot.
Pēc kāda laika manās rokās nonāca pats relejs ar kodu 000 953 227 A. Tam ir divas versijas - viena ar, savukārt otra bez A burta beigās. Abas versijas ir aizvietojamas. Radiodaļu bodē iegādājos releja ligzdu un iesāku
miniuzlabojumu.
Lai pieslēgtu releju manā gadījumā vajadzēja noņemt viduskonsoli. Lai to izdarītu sākumā ir jānoņem pečkas
grozāmie puļķīši. Tam ir jāizmanto neliels spēks.
Nākamais solis ir izņemt viduskonsoles
ventilācijas restītes. To vajag darīt uzmanīgi, ērtāk no apaksas, piemēram, ar plānu, stingru nazi. Kā arī nepieciešams atskrūvēt
divas skrūves zem pečkas kloķīšiem.
Pēc tam ar 8mm muciņu vajag atskrūvēt
skrūves katrā viduskonsoles stūrī. Skrūves ir apmēram 4-5cm dziļumā. Lai pēčkas regulēšanas mehānisms netraucētu, nepieciešams atskrūvēt
četras skūves, kas to fiksē.
Kad viduskonsole ir atskrūvēta, uzmanīgi izņemam to ārā. Pēc tam ir jāatvieno slēdžu un radio kontakti - tas jādara uzmanīgi, bez lieka spēka izmantošanas. vidduskonsoles slēdži ar to ligzdām sakrīt pēc krāsām, ja krāsas ir vienādas, tad formas atšķirās, tā kā pēc tam, ja kāds nav kaut ko ķīmiķojis, neko nebūs iespējams sajaukt. Ar audiosistēmu ir jāskatās individuāli.
Atrodam starp vadu buntītēm Avārijas signāla slēdža buntīti. Ligzda parasti ir melnā krāsā ar violetu vadu stiprinājumu - tā pat kā aizmugurējo logu apsildei, tās gan nav vienādas, tā kā liekot kopā neko nevar sajaukt. Pēc tam ir jānoņem auduma izolācija, kā arī jāattīra nepieciešamie
vadi no izolācijas, lai varētu pielodēt komforta pagriezienu releja ligzdu. to var lodēt jebkurā vietā pēc pašu izvēles, tomēr jāņem vērā, ka aiz viduskonsoles nav ļoti daudz vietas gaisa trubu dēļ. Es izvēlējos šādi:
Jaunās releja ligzdas vadus aptinu ar auduma izolāciju, lai tā būtu līdzīga oriģinālajiem vadiem.
Visu salodēju un aptinu ar auduma izolāciju. Jāņem vērā, ka šis relejs tiek slēgts paralēli jau esošajam pagriezienu relejam.
Lai pārbaudītu, saspraudu releju un Avārijas signāla slēdzi tiem atbilstošajās ligzdās. Ieslēdzu aizdedzi un paspēlējos ar pagrieziena rādītājiem.
Tā kā nebiju paredzējis speciālu stiprinājumu, releju un ligzdu aptinu ar pūkaino
auduma izolāciju, lai tas negrabētu pret plastmasām.
Pēc tam viss ir jāsaliek atpakaļ līdzīgi kā tika izjaukts.
Pēc dokumentācijas releju ir iespējams programmēt tā, lai tas liktu pagriezieniem mirgot 3-5 reizes. Tā kā man pilnīgi pietiek ar standarta 3 reizēm, es šo intervālu neesmu mēģinājis izmainīt.
Shēma pēc kuras es vadījos. Tajā ir redzams
Avārijas signāla slēdzis,
pagriezienu slēdzis,
pagriezienu relejs un pārējās šīs sistēmas komponentes.
Pie Avārijas gaismu signāla slēdža vadiem
releju pieslēdz sekojoši:
3. izeja ar
zilu/
sarkanu vadu pie releja 15. kanāla, jeb 6. kontakta,
4. izeja ar
brūnu vadu pie releja 31. kanāla, jeb 4. kontakta,
5. izeja ar melnu/
baltu vadu pie releja "Links" kanāla, jeb 2. kontakta,
6. izeja ar melnu/
zaļu pie releja "Rechts" kanāla, jeb 5. kontakta,
7. izeja ar melnu/
baltu/
zaļu vadu pie releja 49a kanāla, jeb 8. kontakta.
Šī shēma,
ļoti iespējams, sakrīt arī ar Audi B3/C3/C4 u.c. Audi vadu shēmām.
p.s. Es neuzņemos nekādu atbildību par to, ko šāds uzlabojums var nodarīt jūsu automašīnām. Šis ir tikai apraksts par to, kā es veicu šo uzlabojumu.
p.p.s. Visas bildes ir klikojamas, lai varētu tās apskatīt pilnā izmērā.