VWmotion.lv • Apskatīt tēmu - Padomi autovadīšanai atkusnī

Satiksmes drošība

Padomi autovadīšanai atkusnī

Viss par satiksmes drošības jautājumiem. Pamācoši stāsti, klipi, linki.
Reklāma
 

Padomi autovadīšanai atkusnī

Atbildēt ajms » 2013/Feb/27, 17:51

Vairāk jau kā atgādinājums,šajā laika periodā :wink:

Attēls

Transportlīdzekļu vadītāji parasti ir priecīgi, kad ziema tuvojas noslēgumam un no ceļu virsmas pazūd sniegs un ledus. Var likties, ka šādi laikapstākļi ir daudz piemērotāki autovadīšanai nekā liels aukstums un sniegs. Taču atkusnis mēdz būt arī bīstams. Tas var būt saistīts ar slīdēšanu un akvaplanēšanu, kā arī melnais ledus ir diezgan bieža parādība uz ceļiem.

Slapjas ceļa virsmas, kas ir raksturīgas atkusnim, saistītas ar akvaplanēšanas risku, proti, saķeres zaudēšanas ar ceļu ūdens slāņa dēļ, kas atrodas starp riepām un ceļa virsmu. "Akvaplanēšana nozīmē, ka ritenis, kas griežas, savāc daudz vairāk ūdens, kā spēj no tā atbrīvoties, tāpēc rodas ūdens slānis starp riepu un ceļa virsmu, kā rezultātā automašīna sāk slīdēt. Jo lielāks braukšanas ātrums un ūdens daudzums uz ceļa virsmas, jo lielāka akvaplanēšanas iespēja. Papildus risks rodas arī tad, ja tiek izmantotas nolietotas riepas," brīdina Zbignevs Veseli, "Renault" Braukšanas skolas direktors.

Īpaši uzmanīgiem autovadītājiem jākļūst, ja parādās sajūta, ka stūre kļūst "pārāk brīva" un automašīna sāk slīdēt. Ja rodas šāda situācija, tad noteikti vajadzētu pēc iespējas samazināt stūres kustības, izvairīties no nevajadzīgiem manevriem un straujas bremzēšanas. Ieteicams noņemt kāju no akseleratora pedāļa, un tas varētu palīdzēt atgūt kontroli pār automašīnu. "Ja nepieciešams bremzēt un automašīna nav aprīkota ar ABS, tad to vajadzētu darīt maigi, izmantojot pulsējošo bremzēšanas metodi," iesaka "Renault" instruktori.

Ūdens uz ceļa virsmām saistīts ar vēl kādu risku – tas var aizsegt pat visdziļākās bedres, kuru skaits pēc ziemas sezonas beigām ir ievērojami pieaudzis.

Ziemas noslēgums saistīts ar straujām temperatūras izmaiņām, it īpaši agri no rīta un naktīs. Tieši tad kūstošais sniegs, mitrais gaiss, lietus vai migla izveido plānu ledus slāni uz ceļa virsmas, ko dēvē par melno ledu. Šis slānis liek ceļa virsmai izskatīties vienkārši slapjai. Vēl viena zīme, kas liecina par melno ledu, ir vaļīga stūre un iztrūkstošā skaņa, ko rada riepu saķere ar slapju ceļa virsmu. Šādā situācijā gan strauja bremzēšana, gan pēkšņi manevri ir ļoti bīstami.

"Atkušņa laikā ieteicams ievērot lielāku distanci ar priekšā esošo transportlīdzekli un pielāgot braukšanas ātrumu apstākļiem," aicina "Renault" instruktori.

http://www.delfi.lv/auto/zinas/padomi-a ... d=43100714
AJmotorsports-Auto remonts un apkope(VAG,BMW uc).Jaunas auto rezerves daļas.Jaunas Riepas,diski.
VCDS,AutoCom diagnostika.
Autosports(šoseja,drifts)-risinājumi,konsultācijas,treneris,īre.
t.29217130 (P.O.T.C.P.: 10:00-19:00) ajms2@inbox.lv https://www.facebook.com/ajmotorsports.lv/
Lietotāja avatars
ajms
VWmotion atbalstītājs
 
Atbildes: 15307
Pievienojies: 2004/Feb/08, 17:22
Atrašanās vieta: Riga-Dārziņi-AJmotorsports
Braucu ar: VW Polo 6R ,BMW E60
Dzinējs: 1.6cr, 2,2g/b

Atgriezties uz Satiksmes drošība

cron

Kas ir Pieslēdzies

Lietotāji, kuri atrodas šajā forumā: Nav reģistrētu lietotāju un 0 viesi