VWmotion.lv • Apskatīt tēmu - Ekobraukšanas pamatelementi

Satiksmes drošība

Ekobraukšanas pamatelementi

Viss par satiksmes drošības jautājumiem. Pamācoši stāsti, klipi, linki.
Reklāma
 

Ekobraukšanas pamatelementi

Atbildēt MarisX » 2008/Jūl/01, 11:37

Attēls
http://www.statoil.lv

Mājaslapā vari uzzināt vairāk par ekodegvielu un ekobraukšanu. «Statoil ekoceļš» ir autovadīšanas veids, kas apvieno ekonomiju, braukšanas kultūru, satiksmes drošību un draudzīgu attieksmi pret vidi. Braucot videi draudzīgi, tu vari ietaupīt līdz pat 40% degvielas tikai uz pareizas autovadīšanas rēķina.

Ekobraukšanas pamatelementi

1. Izmanto zemus motora apgriezienus pie augstiem pārnesumiem!

Visekonomiskākais ātrums ir sasniedzams ar augstāko iespējamo pārnesumu un minimāliem, stabiliem motora apgriezieniem, t.i., braucot ar 5. pārnesumu.
Izmantojot augstāko iespējamo pārnesumu pie mazāka ātruma nekā 100 vai 90 km/h, iespējams ietaupīt vismaz 2-3 l/100 km degvielas bez kaitējuma motoram.
2. Uzsāc dinamisku braukšanu ekonomiskā režīmā

Braukšanu bez lieka degvielas patēriņa var uzsākt arī strauji. Gāzes pedāli var spiest no 2/3 līdz pat 3/4 no iespējamā. Degvielas patēriņš ievērojami palielinās tikai tad, ja motora apgriezienu skaits minūtē pārsniedz 2500.
3. Brauc dinamiski ekonomiskā režīmā!

Pārnesumi nav jāpārslēdz bieži. Pietiekami efektīvu vilci var panākt, ieslēdzot piekto pārnesumu jau pie 50 km/h. Dzinēja dinamika būs pietiekama, lai netraucētu satiksmes plūsmai.
Samazinot ātrumu, pārnesumi uz leju jāpārslēdz pēc iespējas vēlāk.
4. Paredzi notikumus uz ceļa!

Paredzot situācijas uz ceļa, izvairies no manevriem un liekas bremzēšanas. Ātruma uzņemšana pēc bremzēšanas ik reizi izraisa papildu degvielas patēriņu.
Tā vietā, lai pirms krustojumiem vienmēr bremzētu ar motoru un apstātos, var laikus ieslēgt neitrālo pārnesumu, ļaut mašīnai ripot un tikai tad, ja nepieciešams, piebremzēt.
Attēls
VW passat B5 1.8i
VW Lupo 1.4 16v
VW Golf mk4TDI
VW Passat B6 2.0TDI
VW Transporter T5 2.5TDI
Lietotāja avatars
MarisX
 
Atbildes: 920
Pievienojies: 2008/Mar/13, 13:18
Atrašanās vieta: ..............Gulbene - Lizums
Braucu ar: T5
Dzinējs: VW T5 2,5 TDI R5

Atbildēt sicc » 2008/Jūl/01, 19:23

aha EKOCEĻŠ korķos :gargt:

izlasiju jau mēnesi atpakaļ to grāmateli-secinājums -ne tai valstij nodrukāta :lol:
Lietotāja avatars
sicc
 
Atbildes: 4146
Pievienojies: 2005/Dec/04, 23:27
Atrašanās vieta: Rīga
Braucu ar: E36

Atbildēt Alien » 2008/Jūl/01, 20:41

herņa
pēc tam visus dīzeļus met ārā no apskates par dūmainību
Lietotāja avatars
Alien
 
Atbildes: 8751
Pievienojies: 2004/Dec/08, 16:51
Atrašanās vieta: Ķekava
Braucu ar: JEEP
Dzinējs: CRD+chipsis

Atbildēt MarisX » 2008/Jūl/02, 0:43

nu labāk nekā Lohotroni, tabletes un sazin kas vēl tur ir :)

var palasīt moš gudrāks paliek Attēls :arrow: WWW
VW passat B5 1.8i
VW Lupo 1.4 16v
VW Golf mk4TDI
VW Passat B6 2.0TDI
VW Transporter T5 2.5TDI
Lietotāja avatars
MarisX
 
Atbildes: 920
Pievienojies: 2008/Mar/13, 13:18
Atrašanās vieta: ..............Gulbene - Lizums
Braucu ar: T5
Dzinējs: VW T5 2,5 TDI R5

Atbildēt Storms » 2008/Jūl/11, 0:57

MarisX rakstīja:nu labāk nekā Lohotroni, tabletes un sazin kas vēl tur ir :)

var palasīt moš gudrāks paliek Attēls :arrow: WWW

Tas viss ir baltiem diegiem šūts. Šitādi te skurpulozie ekobraucēji spēj nenormāli izbesīt. Kamēr šis sāk ripināties pie zaļā tikmēr jau zaļais ir galā. Rezultātā dēļ šitāda jampampiņa 10 mašīnu vietā izbrauc 5. Esmu pamēģinājis braukt maršrutu darbs-mājas dinamiski un neizmantojot maģistrālās ielas, un barucot pēc Statoila "rekomendācijām". Rezultātā tusējot pie luksoforiem, kamēr pārējie uzsāk braukt lēnām un bez gāzēšanas... +2 litri uz 100km un +20 minūtes ceļā.
V topku!
Grāmatvedība, nodokļu optimizācija un konsultācijas. IT risināumi. Forex. storms[at]mansmaks.lv
Lietotāja avatars
Storms
 
Atbildes: 12858
Pievienojies: 2004/Mai/15, 13:23
Atrašanās vieta: Rīga
Braucu ar: VW Passat B3
Dzinējs: 2E

Atbildēt Storms » 2008/Jūl/11, 1:08

MarisX rakstīja:nu labāk nekā Lohotroni, tabletes un sazin kas vēl tur ir :)

http://www.statoil.lv/public/25990.php
Izlasi no 5. līdz 7. mītus un aizej stūrī nokaunies. Statoils lieto tieši tās pašas piedevas ko citi tirgo atsevišķi. Viss ir atkarīgs no tā cik kura piedeva ir efektīva. Protams, piedevas tirgotājs un ražotājs slavēs savu piedevu un piedēvēs tām mistiskas īpašības. Lai pateiktu konkrēti kas ir sūds un kas tomēr kaut ko dod - ir pašam vien jātestē. Statoil ultimu esmu iztestējis, man spriedums - manam auto viņš negaršo. Pie dinamiska braukšanas stila motora iekšas paliek sterili tīras arī ar tīru benzīnu bez jebkādām piedevām. Pukšķinot uz 1500-2000rpm neviena piedeva nespēs novērst turbīnu aizaugšanu un izpūtēju pietaisīšanu. A šo problēmu novēršana maksā sākot ar dārgi un beidzot ar ellīgi dārgi.
Grāmatvedība, nodokļu optimizācija un konsultācijas. IT risināumi. Forex. storms[at]mansmaks.lv
Lietotāja avatars
Storms
 
Atbildes: 12858
Pievienojies: 2004/Mai/15, 13:23
Atrašanās vieta: Rīga
Braucu ar: VW Passat B3
Dzinējs: 2E

Re: Ekobraukšanas pamatelementi

Atbildēt yanis » 2008/Jūl/11, 1:34

MarisX rakstīja:Attēls
http://www.statoil.lv


Pārnesumi nav jāpārslēdz bieži. Pietiekami efektīvu vilci var panākt, ieslēdzot piekto pārnesumu jau pie 50 km/h. Dzinēja dinamika būs pietiekama, lai netraucētu satiksmes plūsmai.


nu ne ar manu kaarbu :D
vinai robi tik gari ka 4tais tik sakot no 50-55km/h adekvati braucams ir,
by the way 6tais ierulleee.. 2000apgr/min @ ~110km/h
Lietotāja avatars
yanis
 
Atbildes: 365
Pievienojies: 2007/Nov/10, 15:27
Atrašanās vieta: Riga, Liepaja
Braucu ar: optimismu
Dzinējs: 2.0 TDi BKP

Atbildēt MarisX » 2008/Jūl/11, 14:03

Storms rakstīja:
MarisX rakstīja:nu labāk nekā Lohotroni, tabletes un sazin kas vēl tur ir :)

http://www.statoil.lv/public/25990.php
Izlasi no 5. līdz 7. mītus un aizej stūrī nokaunies. Statoils lieto tieši tās pašas piedevas ko citi tirgo atsevišķi. Viss ir atkarīgs no tā cik kura piedeva ir efektīva. Protams, piedevas tirgotājs un ražotājs slavēs savu piedevu un piedēvēs tām mistiskas īpašības. Lai pateiktu konkrēti kas ir sūds un kas tomēr kaut ko dod - ir pašam vien jātestē. Statoil ultimu esmu iztestējis, man spriedums - manam auto viņš negaršo. Pie dinamiska braukšanas stila motora iekšas paliek sterili tīras arī ar tīru benzīnu bez jebkādām piedevām. Pukšķinot uz 1500-2000rpm neviena piedeva nespēs novērst turbīnu aizaugšanu un izpūtēju pietaisīšanu. A šo problēmu novēršana maksā sākot ar dārgi un beidzot ar ellīgi dārgi


tas ka visādus sūdus tur gāž tas jau bija zināms. a ko padarīsi.
un tas ka rīga nevar pabraukt tipa eco tas jau zināms jau sen :lol: tur jau pilns ar agresīvajiem un nervoziem kam dir.... deg :twisted:
es pa jelgavu un gulbeni varu izvēlēties eco ceļu :wink: Tā nev spiesta lieta ,ka gribi tā brauc :?
VW passat B5 1.8i
VW Lupo 1.4 16v
VW Golf mk4TDI
VW Passat B6 2.0TDI
VW Transporter T5 2.5TDI
Lietotāja avatars
MarisX
 
Atbildes: 920
Pievienojies: 2008/Mar/13, 13:18
Atrašanās vieta: ..............Gulbene - Lizums
Braucu ar: T5
Dzinējs: VW T5 2,5 TDI R5

Atbildēt karlix_23 » 2008/Jūl/11, 14:39

Pa Jelgavas bedrēm? :O Ja piļī pa taisni visam pāri un mašīnu nežēlo tad ok. Tava izvēle bendēt padvesku mašīnai lai ietaupītu pāris piles benzīna.
PS. Statoil nepildos, jo ar Nestes benzīns manējam garšu vislabāk ;)
Lietotāja avatars
karlix_23
 
Atbildes: 252
Pievienojies: 2007/Jan/03, 12:24
Atrašanās vieta: Jelgava, Rīga

Atbildēt MarisX » 2008/Jūl/11, 14:45

nav jau tik traki protams ir dažas ielas galīgā dir..... bet tāpēc izvēlies maršrutu ar labu ceļa segumu 8)
VW passat B5 1.8i
VW Lupo 1.4 16v
VW Golf mk4TDI
VW Passat B6 2.0TDI
VW Transporter T5 2.5TDI
Lietotāja avatars
MarisX
 
Atbildes: 920
Pievienojies: 2008/Mar/13, 13:18
Atrašanās vieta: ..............Gulbene - Lizums
Braucu ar: T5
Dzinējs: VW T5 2,5 TDI R5

Atbildēt karlix_23 » 2008/Jūl/11, 14:52

MarisX rakstīja:nav jau tik traki protams ir dažas ielas galīgā dir..... bet tāpēc izvēlies maršrutu ar labu ceļa segumu 8)

Nu kuras tad ir ielas ar labu segumu? Pasta(ne visā garumā), Rīgas, Rūpniecības(ar ne visā garumā) un tikko saremontētā Tērvetes? Un tāpatās uz viņam eco braukšana sanāk tik nakts stundās kad luksofori atrubīti... A ja vajag nos no šitām ielām? Jelgava nav īstā vieta eco braukšanai. Un mēs esam apskatijuši tik vienu faktoru - ceļu segumu. Par citiem nerunāšu - piemēram par satiksmes plūsmu, mācībniekiem, braukšanas kultūru, satiksmes organizāciju...
Lietotāja avatars
karlix_23
 
Atbildes: 252
Pievienojies: 2007/Jan/03, 12:24
Atrašanās vieta: Jelgava, Rīga

Atbildēt karlix_23 » 2008/Jūl/11, 14:56

MarisX rakstīja:nav jau tik traki protams ir dažas ielas galīgā dir..... bet tāpēc izvēlies maršrutu ar labu ceļa segumu 8)
Dažas ielas nav tādā stāvoklī tikai. Vecīt es visu savū īso mūžu esu vērojis kā tik sūdīg*kas un sūdīg*kas paliek Jegavas ielas. Uz vienu salaboto ielu parādās 3-4 kritiskā stāvoklī. Ja atceries pagājušogad bij akcija "Jelganvieki pret bedrēm" un kāds bij rezultāts? Visā Jelgavā noņēma zīmes 70, lai neprotestētu ka mašīnas baigi jāj Jelgavas ceļi?
Lietotāja avatars
karlix_23
 
Atbildes: 252
Pievienojies: 2007/Jan/03, 12:24
Atrašanās vieta: Jelgava, Rīga

Atbildēt karlix_23 » 2008/Jūl/11, 14:58

Uzreiz būtu atzinies ka Statoil strādā un miers. Lielākā daļa šejieniešu nemaz nemāk pārvietoties lēnām un mierīgi :twisted:
Lietotāja avatars
karlix_23
 
Atbildes: 252
Pievienojies: 2007/Jan/03, 12:24
Atrašanās vieta: Jelgava, Rīga

Atbildēt androns » 2008/Jūl/11, 15:08

Šitās idejas ir labaakas !!!!

http://auto.delfi.lv/zinas/raksts/5778


Vairākās diskusijās un sabiedriskās domas pētījumos tika noskaidrotas parādības, kas visvairāk neapmierina gan satiksmes ekspertus, gan vienkāršus autovadītājus. Rezultātā izdots 10 pieklājīgas braukšanas principu buklets un auto uzlīme.

1. Brīvību krustojumiem!
Nepaliec pusceļā – lai kāds būtu sastrēgums, iebrauc krustojumā tikai tad, kad ir iespēja no tā izbraukt. Citādi paliksi krustojuma vidū pie sarkanās gaismas, satiksme kļūs vēl lēnāka un nervozāka, bet Tavs reālais ieguvums būs tikai daži metri.

2. Pagrieziens nav noslēpums!
Tu neesi slepenais aģents naidnieka nometnē. Laikus ziņo par nākamo manevru (lai pagrieziena rādītājs noklikšķ vismaz četras reizes), un citiem vadītājiem būs vieglāk rēķināties ar Tevi.

3. Pieklājība kā stafete.
Vadītājs, kurš sastrēgumos rēķinās ar citiem satiksmes dalībniekiem un dod ceļu, nodrošina vienmērīgāku satiksmes plūsmu. Tā ir kā stafete – Tu ļauj kādam izkļūt no sarežģītas situācijas, kāds cits palīdzēs Tev.

4. Turies pie labās!
Turies pie brauktuves labās malas, atstājot brīvu kreiso joslu manevriem. Kad to apgūs vairākums autovadītāju, kreisā josla pašiem noderēs.

5. Pāreja, nevis pārbrauktuve!
Uzmanīgs autovadītājs vienmēr samazina ātrumu pirms gājēju pārejas, jo gājēji var parādīties negaidot. Svarīgi, lai citi autovadītāji aiz Tevis paspētu nobremzēt, un atceries, ka Tu pats esi gājējs, tiklīdz izkāp no auto!

6. Nestāvi uz nerviem!
Kad savu auto neprecīzi vai neatļautā vietā novieto citi, Tu redzi, cik tas ir kaitinoši un bīstami satiksmei. Atšķiries pozitīvi – korekta auto novietošana liecina par vadītāja prasmi un ietaupa vietu, kā arī pasargā auto no nejaušiem triecieniem.

7. Ar cieņu pret īpašām vajadzībām.
Neaizņem invalīdu stāvvietas! Tu vari nostāties jebkur, bet invalīdiem būs daudz ērtāk izkāpt no auto īpaši iekārtotajā stāvvietā, jo tā ir nedaudz platāka.

8. Iekļaujies plūsmā!
Pārāk ātra, kā arī pārāk lēna braukšana ir bīstama, jo rada nestandarta situācijas. Citiem autovadītājiem var būt grūti tām piemēroties, tāpat kā Tev.

9. Paldies priecē!
Parādi paldies autovadītājiem, kuri dod Tev ceļu. :)

10. Plānošana atmaksājas.
Pirms sākt ceļu, izplāno brauciena maršrutu, lai izvairītos no straujiem manevriem, pēkšņiem pagriezieniem un liekiem līkumiem, tā ietaupot laiku un degvielu.
Lietotāja avatars
androns
 
Atbildes: 10933
Pievienojies: 2004/Jan/26, 15:19
Atrašanās vieta: Rīga
Braucu ar: Tosteri
Dzinējs: 2.0

Atbildēt sicc » 2008/Jūl/11, 15:13

šito liekas ka P.Timrots taisija :roll:
viens prātīgs cilvēks
Lietotāja avatars
sicc
 
Atbildes: 4146
Pievienojies: 2005/Dec/04, 23:27
Atrašanās vieta: Rīga
Braucu ar: E36

Nākošais

Atgriezties uz Satiksmes drošība

cron

Kas ir Pieslēdzies

Lietotāji, kuri atrodas šajā forumā: Nav reģistrētu lietotāju un 0 viesi