Urmas rakstīja:Otrajā bildē redzamais verķis nav gaisa daudzuma mērītājs. Tas ir tā saucamais CO-Potenciometrs. Vienā korpusā ir apvienotas divas funkcijas (tāpēc arī 3 kontakti) no kurām viena ir - noteikt motorā ieplūstošā gaisa temperatūru, bet otra - skābekļa saturu ieplūstošajā gaisā. Gaisa daudzuma mērītājs ir iebūvēts pašā ECU, tas ir kristāliskas uzbūves sensors kas reaģē uz vakuumu / spiedienu mainot formu un līdz ar to savu pretestību, šim nolūkam uz ECU iet vakuuma šļauciņa no ieplūdes kolektora. Ja kādam ienāk doma šo šļauciņu graizīt - rokas nost, jo viņai jābūt precīzi 1m garai, ja tā nav var sākties problēmas, jo sensors uztver pulsāciju ieplūdes kolektorā (tās var redzēt kad izslēdzot aizdedzi apstājas motors kam ir pievienota boost gauge), un savādāka garuma šļauka maina signālu.
Thanx par izskaidrojumu!
Nosaucu to par gaisa mērītāju, lai teksts būtu iespējami vienkāršs. Beigās sanāca, ka termins tiek vienādots ar "gaisa daudzuma mērītāju"
Starpcitu, Urmas, klāj vaļā visu zināmo info/nianses par PG un tā ECU darbību.
Protams, ja vien ir tāda vēlme un laiks..