O, forša tēma, piefiksēšu arī šeit savus murgus
LV ir pieņemts ka tankiem ir jāgāž klāt biodīzelis pie parastās degvielas, šķiet ka 5% bija...Briseles gudrās galvas līdz 2020.g. laikam gribēja panākt ka tiek līdz 10% piejaukumam. Ziemā tanki parasti nejauc klāt, bet līdz ar to vasarā vairāk, lai izpildītu normu. Tā ka visi, kas pildās tankos pa vasaru, tāpat viņu nedaudz dabū
Sencis reizēm iegāž kādā traktorā, bet nu pēdējā laikā nav taisījis vairs degvielu priekš sevis. Izdevīgāk ir pārdot eļļu vai rapsi un nopirkt degvielu bez akcīzes. Kas norāda uz to, ka valsts gudrās galvas joprojām nav neko prātīgu izdomājušas kā šo sfēru normāli iedzīvināt.
Ja degvielas sistēmā ir gumijas, tad tās saēd - cik zinu, tad PD ar to nav problēmu.
Patēriņš nedaudz lielāks, bet par to esmu dzirdējis dažādas atsauksmes, jeb zinātnieki vēl strīdas
Toties smaržo pēc pankūkām
Biodīzelim ir tīrošas īpašības, līdz ar to ja taisies ar viņu piegāzt pilnu bāku, tad apsver domu drīz vien mainīt degvielas filtru, jo pirmkārt jau patīrīsi degvielas sistēmu, ieskaitot bāku un tas viss kustas dzinēja virzienā caur filtru - nedomāju ka bāka un trubas tev pilnīgi tīras
Arī ja sen neesi mainījis filtru, tad labāk pirms tam to nomaini, nedaudz pabrauc un maini atkal. Kad degvielas sistēma būs iztīrījusies, tad varēs vairs tik bieži nemainīt. Principā var atgriezties pie iepriekšējiem filtra maiņas intervāliem, kaut gan esmu dzirdējis ka varot pat retāk mainīt kā iepriekš.
Cik zinu, tad biodīzelim ir arī labākas eļļošanas īpašības kā parastajam, līdz ar to foršajām sprauslām, kā PD, viņš varētu būt pat saudzīgāks. Kaut gan no otras puses, parastajai degvielai tankos jauc klāt piedevas, lai saglabātu eļļošanās īpašības kādas kādreiz bija kad sēra daudzums bija krietni lielāks. Nemācēšu pateikt ko tie tanki gāž klāt, cik daudz un cik liela ir eļļošanās atšķirība gala rezultātam. Labi vien ir ka sēra daudzumu samazināja, galu galā kas notiek ja sērs sajaucas ar ūdeni? Un uz ko ir spējīga sērskābe un sērs, jeb atbilde uz iepriekšējo jautājumu
Savukārt ziemā jādomā ar galvu, biodīzelis ātrāk sabiezē un sasalst kad temperatūra krītas. Par piejaukumiem nezinu, bet gan jau var izdomāt ko piejaukt klāt lai tik ātri nesasalst. Var pa ziemu pāriet atpakaļ uz parasto degvielu, bet tad nevajadzētu aizmirst par filtra maiņu kad pavasarī pāriet atpakaļ uz biodīzeli...
Par saistību ar DPF nezinu, bet īstenībā interesanti ko tas biodīzelis tādu sliktu dara DPF...ātrāk nomirst un tiek beidzot izgriezts? - bet tas tak tikai pluss nevis mīnuss
Gan jau atradīsies kāds oponents