Nu tā. Autiņam 15 gadi, kuri visi ir redzami virsbūves krāsojumā... Sarkaniem autiņiem vairāk, citiem mazāk. Ja nomazgā autiņu un neievasko tad krāsas visrma izskatās kā armijas džipam - ne mazākā atstarojuma un raibs kā suns. Pasarg Dies' ar šitādu servisā tikt - meistaru pirkstu nospiedumi rēgosies vēl vismaz pus gadu lai ar cik cītīgi tie tiktu mazgāti nost.
Ko darīt? Krāsot - ļoti dārgi, pulēt - arī dārgi (50-80Ls), vaskot - pilnīgākā bezjēdzība, neskatoties uz to ka širpotreba bodēs nopērkamajiem vaskošanas līdzekļiem rakstīta noturība 12-24 mazgāšanas reizes, jau pēc pāris nedēļu lietus un vienas mazgāšanas no tās zaptes nebūs vairs ne miņas (pārbaudīts).
Izvēlējos pulēt, bet pats, žaba davit 80Ls maksāt.
Ingredienti:
- Priekšmazgāšanas līdzeklis (Polar ražojuma litrīgā pudelē ar izsmidzinātāju. Briesmīga smaka, bet ņem superīgi);
- Auto šampūns Vici, bez vaska, koncentrāts;
- Švamme etc mazgāšanas pribambasi.
- Pulējamā pasta, vidēja "kalibra". TAS NAV VASKS! Tās smukās pudelītes veikalā uz kurām rakstīts ka tas ir pulēšanai reāli ir vaskošanas šļuras! Ritīgai pulējamai pastai no vaska un tamlīdzīgām lietām nav ne smakas. Tas ir uz ūdens bāzes taisīta pasta kura izžūstot pārvēršas par krītveidīgu pulveri. Pārdodas litrīgās pudelēs un maksā kaukas virs 20Ls. Vienai pulēšanas reizei ar ~200 gramiem pietiek (~5Ls). Šai konkrētajai pastai nosaukumu nezinu, šo man Kraasotajs iedeva.
- Formula 1 vasks (tas kas ir bleķa bundžā komplektā ar švammi). Nopērkams veikalā Formula kas Biķernieku 1 (~4Ls).
- Pulējamās salvetes - nopērkamas tur pat Formulā (~0,11Ls/gab, pietiek ar 8-10 salvetēm).
- Pulējamā ripa - porolona ripa ar ko notiek pats process. Nopērkams formulā (4-5Ls).
- slīpmašīna vai bormašīna ar ko veikt procesu. Max apgriezieni bez slodzes 2000rpm.
- Disks ko iestiprināt slīpmašīnā un pie kura tiek pielipināta pulēšanas ripa. Nopērkams būvmateriālu veikalos (~1,5-2Ls).
- Krāsotāju līmlenta. Tipa vienkārša papīra līmlenta kas neatstāj pēdas. Dabūjams būvmateriālu veikalā pa ~1,5Ls rullī. Vajadzēs vismaz 2 ruļļus ar plato un 1 rulli ar šauro lentu.
- Pudele ar izsmidzinātāju ūdenim.
Darba vide: Mazgājam kur gribam, pulējam un vaskojam ēnā, pie laba apgaismojuma - garāža IMHO ir labākais.
Process:
Ar priekšmazgāšanas līdzekli sirsnīgi noklājam visu autiņu. Lai pastāv dažas minūtes. Noskalojam ar ūdeni.
Nomazgājam autiņu ar šampūnu BEZ VASKA. Mazgājam kārtīgi, nevis kā tie dīkdieņi automazgātuvēs.
Pagaidam lai nožūst un aplīmējam ar līmlentu visas plastmasas un gumijas uz kurām varētu trāpīt pulējamā pasta, vai nedo Dies', pulējamā ripa. It sevišķi tas attiecas uz grubuļainām virsmām - attīrīt citādi būs nereāli. Tā kā taupīt uz līmlentu nav ieteicams.
Pulējamo ripu kārtīgi izmērcējam lai tā paliek mīksta, izgriežam un lai nedaudz notekas/apžūst. Ripai ir jābūt nedaudz mitrai, bet nekādā gadījumā ne slapjai.
Uz pulējamās ripas uzliekam pastu. Pašā sākumā nedaudz vairāk, jo tā iesūksies švammē. Darba gaitā ik pa brīdim liekam virsū pavisam nedaudz - aptuveni mazā pirkstiņa naga lielumā un pašā ripas centrā. Ripa visu laiku jāuztur nedaudz mitra - tāpēc ik pa laiciņam ripas centrā uzpūšam ūdeni.
Slīpējot ja ir šļakatas tad ir par slapju, ja paliek gar malām dubļi uz virsmaz tad par daudz pastas.
Slīpējot aiz ripas ir jāpaliek tīrai un spīdīgai virsmai. Tikko pēc pastas uzlikšanas vai ūdens uzsmidzināšanas virsma paliks noklāta plānā kārtiņā ar pastu - tai vietai būs jāiet pāri vēlreiz kad ripa beigs atstāt pēdu.
Smagākās vietas, kur krāsa visvairāk bojāta - kapots, priekšējie spārni, pasātiem priekšējā "slēpe", jumts, nāksies atkārtot slīpēšanu.
Jāuzmanās no stūriem/izvirzījumiem - varot noraut krāsu slīpējot ar mašīnu (man neizdevās
).
Vietas kur ripa netiek klāt (gropes, rokturu padziļinājumus) un stūrus/izvirzījumus jāslīpē ar rociņām - pulējamā salvete, nedaudz mitrumu, mazliet pastas un pulējam ar rociņām.
Pulējamās pastas paliekas var noslaucīt ar pulējamo salveti, bet var arī neslaucīt - tālāk paskaidrošu.
Procesa laikā pasta NEPALIEK uz krāsas! Pasta ir tikai līdzeklis ar kuru tiek noņemta mikroskopiska virskārta krāsai. Tiek noņemta bojātā krāsas/lakas kārta un viss. Tas kas pēc slīpēšanas spīd ir pati krāsa nevis vasks vai pasta.
Jārēķinās ar zināmu putekļu devu pulēšanas laikā. Nezinu vai tā tam ir jābūt, bet man nu tā bija. Sanāca sarīties tos putekļus diezgan neganti.
Pēc tam kad viss ir nopulēts plēšam nost līmlentu. Dzenam autiņu no garažas ārā un skalojam ar ūdeni. Ta ka noskalots tad ziedojam vienu pulējamo salveti un apslaukam visas vietas kas tika pulētas lai noslaucītu pastas atliekas. Vēlreiz noskalojam. Nožāvējam. Izpētam vai nav palicis kāds nenopulēts pleķis, vai kautkur nav palikusi vēl pulējamā pasta - nenopulēto nopulējam, atliekas ar salveti noslaukam. Autiņam IR PERFEKTI JĀSPĪD!
Tad kad tas ir paveikts tad ķeramies klāt vaskošanai. Ar līdzi esošo švammi uzklājam vasku uz neliela laukuma (spārns, vienas durvis...) (iesaku izstudēt instrukciju - tā par apbrīnu ir laba, atšķirībā no Maximas instrukcijām kur sarakstītas pilnīgas dumjības) un ar tīru pulējamo salveti to pulējot noslaukam. Un tā pa gabaliņam kamēr novaskots viss autiņš. Ar vienu vaska bundžu sanāk vismaz 3-4 vaskošanas reizēm. Vasku neesot ieteicams uzklāt stiklam un salona detaļām. Bet pārbaudīju ka pamperus, moldingus, rokturus un tamlīdzīgas detaļas arī izskatās diezgan OK pēc šitā vaska.
Logu apstrādāšanai jāizmanto kāda cita zapte. Par cik notiekas tādi apjomīgi darbi tad pie viena iesaku arī logus apstrādāt.
Pašās beigās aplejam autiņu ar ūdeni - uzreiz būs redzams kur ir normāli novaskots, a kur nav trāpījis.
Un te pāris bildītes no procesa:
Priekšējo bamperi un dvorņikus par maz aplīmēju - dvorņikus daudzmaz izdevās atmazgāt, bet bamperi
:
Stoika vēl nav pulēta, spārns ir nopulēts. Kontrasts acīm redzams:
Uzmini nu kura jumta puse ir nopulēta
:
Kapots pēc pulēšanas (tie kas atceras kāds man bija kapots sapratīs atšķirību):
Un te jau nomazgāts un novaskots:
Te vēl pāris bildes un te var arī lielākā formātā šīs papētīt -
http://fotki.lv/?x=OS5RKFxDRy06RDxIU1M5 ... IoXEZWR1FA
Skolotājs: Kraasotajs
Tehniskais konsultants: Kraasotajs
Uzraugs: Sievastēvs (viņa garažā tas viss notikās)
Pārpublicēšanas gadījumā norāde uz Kraasotaju obligāta.
P.S. - Gadu atpakaļ es šo pašu procesu centos izveikt ar turtlevax color back, bet rezultāts nebija ne tuvu šim, pie kam pēc pāris mēnešiem autiņš bija tāds pats kā pirms turtlevax.
Grāmatvedība, nodokļu optimizācija un konsultācijas. IT risināumi. Forex. storms[at]mansmaks.lv