VWmotion.lv • Apskatīt tēmu - Sajūga / spararata maiņa

Ritošā daļa

Sajūga / spararata maiņa

Piekares, transmisijas problēmas
Reklāma
 

Sajūga / spararata maiņa

Atbildēt sirual » 2016/Jan/26, 9:07

Labs rīts,

manai Jettai (1.9 TDI, 2008. g.) pirms kāda laika sāka parādīties dīvainības - klaudzoņa no motortelpas tikko iedarbinot, sajūga pedāļa vibrācijas un ļoti reti, bet grūtības ielikt ātrumā.

Aizdzinu uz servisu, tur teica, ka jāmaina sajūga komplekts un divmasu spararats. Izmaksas gandrīz 1k EUR. Ko vajag, to vajag, bet, par cik summiņa ir paliela, gribētos atrast veidu ietaupīt.

Paziņa teica, ka dārgā divmasu spararata vietā var likt vienmasas, kas ir krietni lētāks. Gribēju jums pajautāt, vai to var darīt un kāda vispār ir atšķirība starp šiem abiem spararatu veidiem. Vai es to kaut kā braucot jutīšu? Paķemmējot internetus, neko daudz neatradu, tik vien, ka tā dara un ka vienmasas esot ilgmūžīgāks.
sirual
 
Atbildes: 4
Pievienojies: 2015/Feb/13, 10:46
Braucu ar: 2008 VW Jetta
Dzinējs: 1.9 TDI

Re: Sajūga / spararata maiņa

Atbildēt iv4o » 2016/Jan/26, 9:23

Sveiks!
Skrien prom no ta serivsa pa 1k euro ;)

DMS jauns izmaksa aptuveni 550-600 euro
VMS jauns Valeo ar 100-150euro letak

Tev karba ir a 5 vai 6 robi ?
iv4o
 
Atbildes: 774
Pievienojies: 2014/Mar/24, 18:00
Atrašanās vieta: Riga/Jurmala
Braucu ar: VW Passat B5, 05.2000g.
Dzinējs: 1.9 TDI ATJ 85kw

Re: Sajūga / spararata maiņa

Atbildēt sirual » 2016/Jan/26, 11:00

5 ātrumi + atpakaļgaita
sirual
 
Atbildes: 4
Pievienojies: 2015/Feb/13, 10:46
Braucu ar: 2008 VW Jetta
Dzinējs: 1.9 TDI

Re: Sajūga / spararata maiņa

Atbildēt nin2 » 2016/Jan/26, 12:53

Pirmkārt jau par divmasnieku nekādā veidā nevajadzētu saskriet 1k.

Runājot par vienmasnieku - man arī nesen bija pārdomas par un pret DMS, tāpēc drusku ievācu info. Secinājums bija tāds, ka, ja auto ir 228mm sajūgs, tad var likt vienmasnieku. Un nav starpības vai ir 5 vai 6 ātrumi, galvenais, lai būtu 228mm. MK5 platformā 1.9tdi komplektējās ar 228mm, bet 2.0tdi ar 240mm sajūgiem. Tātad Tavam arī ir 228mm.

Var likt vai nu gatavu vienmasas sajuga/spararata komplektu (piemēram no Valeo), vai arī lētāks variants - sajūgu/spararatu var sakomplektēt arī pats - atrast labu lietotu vienmasas spararatu (der no visādiem 1.9tdi Passat B4 utt, arī 1.8 G60, kuru gan pie mums praktiski nav, kam oriģināli nāca vienmasnieki) + jaunu sajūga komplektu. Sajūga komplekts der arī no VR6. Uzliekot vienmasas spararatu var sākt grabēt kārba, bet to var atrisināt kārbā ielejot biezāku eļļu.

Es savam 1.9 touran nesen uzliku vienmasas spararatu un VR6 sajūga komplektu + ielēju biezāku eļļu. Nekāda vaina. Manam ir 6 ātrumu kārba.

Uz 2.0tdi (4.golfveidīgajiem arī 1.9tdi 130 un 150 zs versijās) nāk savādāka 6.ātrumu kārba ar 240mm sajūgu, šīm kārbām vienmasniekus likt neesot labi, jo bojā kārbu (sinhronizatorus vai ko tur).
nin2
 
Atbildes: 679
Pievienojies: 2010/Nov/27, 23:37
Atrašanās vieta: Rīga
Braucu ar: touran

Re: Sajūga / spararata maiņa

Atbildēt sirual » 2016/Jan/26, 13:08

Paldies par info, bet kādas tad īsti ir atšķirības? Pagaidām saprotu, ka VMS ir lētāks, bet var sākt grabēt kārba :) Visādi citādi nevarēs just atšķirību, pārslēdzot ātrumus?
sirual
 
Atbildes: 4
Pievienojies: 2015/Feb/13, 10:46
Braucu ar: 2008 VW Jetta
Dzinējs: 1.9 TDI

Re: Sajūga / spararata maiņa

Atbildēt nin2 » 2016/Jan/26, 13:33

Teorētiski būtu jābūt "lielākam komfortam", bet es nejūtu nekādu atšķirību. Ja nu vienīgi, ka sajūgs tagad drusku vieglāk spiežās, kas, manuprāt, ir labi nevis slikti.
Citos topikos par šo tēmu, cilvēki kā DMS priekšrocības minēja "maigāku un komfortablāku sajūga atlaišanas momentu", bet es neko tādu nejūtu, man ar veco sajūgu un divmasnieku, uzsākot braukt, auto drusku noraustījās, jo sajūgs bija pusdzīvs. Ar jauno nekā tāda nav un sajūtas ir daudz patīkamākas, nekādas raustīšanās nav.

Galvenais arguments par DMS interneta kaujās parasti ir "ražotājs tā ir paredzējis, tātad tas ir pareizi", kas man šķiet ļoti subjektīvi, sevišķi ņemot vērā, ka uz citiem auto ar praktiski tādu pašu kārbu un motoru tas pats ražotājs nez kāpēc tomēr ir licis pat salīdzinoši jauniem auto vienmasniekus (piemēram, uz škoda roomster 1.9tdi)
nin2
 
Atbildes: 679
Pievienojies: 2010/Nov/27, 23:37
Atrašanās vieta: Rīga
Braucu ar: touran

Re: Sajūga / spararata maiņa

Atbildēt ajms » 2016/Jan/26, 14:24

sirual rakstīja:Paldies par info, bet kādas tad īsti ir atšķirības? Pagaidām saprotu, ka VMS ir lētāks, bet var sākt grabēt kārba :) Visādi citādi nevarēs just atšķirību, pārslēdzot ātrumus?


Šiem VW principā ir 3 veidu kārbas.Kodus nerakstīšu,nav vajadzība,bet būtību uzrakstīšu.1 veids 5ātrumi,otrs - 6ātrumi maziem Zs,trešais 6ātrumi 130zs .Šīs atšķirās konstrukcijā.Pirmās divas +- ir vienādas un nav īpaši grabošas kā tautā saka,bet kārba 6ātr 130zs ir mazliet citada konstrukcijā,kuras ir "grabošas".Protams,tas viss ir nosacīti un jau pabrauktiem auto 250tkm +.Lai gan uz visiem ir likti vienmasas,ir kas sūdzās ir kas nē.Viss jau atdurās naudā.kam 50-100eur ir liela nauda,kam nav un liek to ,kam jābūt.Nu jau cenās liela atšķirība nav,kam 50 eur ,kam 100eur starpība.PD 130zs 6ātrumi lielais 240mm sajūgs DMSun vienmasas ir pat vienā cenā.
Šim konkrētam 1.9tdi 228mm 5 atrumi starpība ir ap 100 eur.Protams jāliek ir DMS kā noteicis ražotājs un ,tad lietotājam prāts būs mierīgs gan galvā ,gan praktiski,gan meistariem nebūs ko pārmest ;)Tas būtu pareizi.Ir izvēle.Tajā laikā ap 2000.gadu ,kad DMS maksāja 2x vairak kā tagad,tad vnk šādu veidu izdomāja.Arī tie kas tūnē,ceļ jaudas izmanto vienmasas.Tas ir pareizāk.Ny ta īsumā ;)
AJmotorsports-Auto remonts un apkope(VAG,BMW uc).Jaunas auto rezerves daļas.Jaunas Riepas,diski.
VCDS,AutoCom diagnostika.
Autosports(šoseja,drifts)-risinājumi,konsultācijas,treneris,īre.
t.29217130 (P.O.T.C.P.: 10:00-19:00) ajms2@inbox.lv https://www.facebook.com/ajmotorsports.lv/
Lietotāja avatars
ajms
VWmotion atbalstītājs
 
Atbildes: 15307
Pievienojies: 2004/Feb/08, 17:22
Atrašanās vieta: Riga-Dārziņi-AJmotorsports
Braucu ar: VW Polo 6R ,BMW E60
Dzinējs: 1.6cr, 2,2g/b

Re: Sajūga / spararata maiņa

Atbildēt dziņa » 2016/Jan/26, 16:45

ajms rakstīja:
sirual rakstīja:Paldies par info, bet kādas tad īsti ir atšķirības? Pagaidām saprotu, ka VMS ir lētāks, bet var sākt grabēt kārba :) Visādi citādi nevarēs just atšķirību, pārslēdzot ātrumus?


Šiem VW principā ir 3 veidu kārbas.Kodus nerakstīšu,nav vajadzība,bet būtību uzrakstīšu.1 veids 5ātrumi,otrs - 6ātrumi maziem Zs,trešais 6ātrumi 130zs .Šīs atšķirās konstrukcijā.Pirmās divas +- ir vienādas un nav īpaši grabošas kā tautā saka,bet kārba 6ātr 130zs ir mazliet citada konstrukcijā,kuras ir "grabošas".Protams,tas viss ir nosacīti un jau pabrauktiem auto 250tkm +.Lai gan uz visiem ir likti vienmasas,ir kas sūdzās ir kas nē.Viss jau atdurās naudā.kam 50-100eur ir liela nauda,kam nav un liek to ,kam jābūt.Nu jau cenās liela atšķirība nav,kam 50 eur ,kam 100eur starpība.PD 130zs 6ātrumi lielais 240mm sajūgs DMSun vienmasas ir pat vienā cenā.
Šim konkrētam 1.9tdi 228mm 5 atrumi starpība ir ap 100 eur.Protams jāliek ir DMS kā noteicis ražotājs un ,tad lietotājam prāts būs mierīgs gan galvā ,gan praktiski,gan meistariem nebūs ko pārmest ;)Tas būtu pareizi.Ir izvēle.Tajā laikā ap 2000.gadu ,kad DMS maksāja 2x vairak kā tagad,tad vnk šādu veidu izdomāja.Arī tie kas tūnē,ceļ jaudas izmanto vienmasas.Tas ir pareizāk.Ny ta īsumā ;)


PD 130zs nočipojot, DMS ātrāk var nobirt nekā vienmasnieks, ja standartā paredzēts DMS?
dziņa
 
Atbildes: 491
Pievienojies: 2007/Aug/08, 11:42
Atrašanās vieta: Jūrmala
Braucu ar: Sharan
Dzinējs: 1,9 TDI ASZ

Re: Sajūga / spararata maiņa

Atbildēt ajms » 2016/Jan/26, 17:03

Es rakstīju virspusēji,neiedziļinoties īpašajās vajadzībās.Vienmasnieki ir dažādi, standarta un tad jau paaugstinātām jaudām,griezēm,pat ar 2 sajūga diskiem.DMS īsti pec konstrukcijas neder sporta vajadzībām.Saprotiet to,ka iejaukšnās virs standarta,kas ir aprēķināts,prasa jau citus aprēķinus un standarta detaļas jau var neizturēt un ,tad sakās pielāgošana no tiem modeļiem ,kam ir lielāka jauda. Skatoties cik ir + tā jauda.Teorētiski standarta sajūgs(arī citi mezgli) var izturēt un ir aprēķināts ar 20-25% rezervi.
Tapēc jau tā ir praktiski,kā nočipo,tā tas jau pabrauktais sajūgs nobeidzās...Un tad arī sakās diskusijas,ko vajag,ko nē un gandrīz neviens negrib samaksāt par to,kam būtu īstenība jabūt ;)
AJmotorsports-Auto remonts un apkope(VAG,BMW uc).Jaunas auto rezerves daļas.Jaunas Riepas,diski.
VCDS,AutoCom diagnostika.
Autosports(šoseja,drifts)-risinājumi,konsultācijas,treneris,īre.
t.29217130 (P.O.T.C.P.: 10:00-19:00) ajms2@inbox.lv https://www.facebook.com/ajmotorsports.lv/
Lietotāja avatars
ajms
VWmotion atbalstītājs
 
Atbildes: 15307
Pievienojies: 2004/Feb/08, 17:22
Atrašanās vieta: Riga-Dārziņi-AJmotorsports
Braucu ar: VW Polo 6R ,BMW E60
Dzinējs: 1.6cr, 2,2g/b

Re: Sajūga / spararata maiņa

Atbildēt dziņa » 2016/Jan/27, 12:56

ajms rakstīja:Es rakstīju virspusēji,neiedziļinoties īpašajās vajadzībās.Vienmasnieki ir dažādi, standarta un tad jau paaugstinātām jaudām,griezēm,pat ar 2 sajūga diskiem.DMS īsti pec konstrukcijas neder sporta vajadzībām.Saprotiet to,ka iejaukšnās virs standarta,kas ir aprēķināts,prasa jau citus aprēķinus un standarta detaļas jau var neizturēt un ,tad sakās pielāgošana no tiem modeļiem ,kam ir lielāka jauda. Skatoties cik ir + tā jauda.Teorētiski standarta sajūgs(arī citi mezgli) var izturēt un ir aprēķināts ar 20-25% rezervi.
Tapēc jau tā ir praktiski,kā nočipo,tā tas jau pabrauktais sajūgs nobeidzās...Un tad arī sakās diskusijas,ko vajag,ko nē un gandrīz neviens negrib samaksāt par to,kam būtu īstenība jabūt ;)


skaidrs :)
dziņa
 
Atbildes: 491
Pievienojies: 2007/Aug/08, 11:42
Atrašanās vieta: Jūrmala
Braucu ar: Sharan
Dzinējs: 1,9 TDI ASZ

Re: Sajūga / spararata maiņa

Atbildēt zarsss » 2016/Jan/29, 13:16

Negribu jaunu tēmu taisīt. Pašlaik ņemu kārbu nost, mainīšu spararatu. Kā no kārbas atvieno pasažieru puses pusasi? Un vai dzesēšanas šķidruma šļaukas ir jāvieno nost, vai var noņemt ar visu to radiatoru? Un pēdējais jaut., vai tas lielais alumīnija rāmis apakšā arī ir jāskrūvē nost? Paldies.

Sent from my SM-N920C using Tapatalk
Lietotāja avatars
zarsss
 
Atbildes: 232
Pievienojies: 2006/Apr/12, 21:57
Atrašanās vieta: Ādaži
Braucu ar: Seat Ateca
Dzinējs: 2.0 TDI 190 PSI

Re: Sajūga / spararata maiņa

Atbildēt ajms » 2016/Jan/29, 15:06

zarsss rakstīja:Negribu jaunu tēmu taisīt. Pašlaik ņemu kārbu nost, mainīšu spararatu. Kā no kārbas atvieno pasažieru puses pusasi? Un vai dzesēšanas šķidruma šļaukas ir jāvieno nost, vai var noņemt ar visu to radiatoru? Un pēdējais jaut., vai tas lielais alumīnija rāmis apakšā arī ir jāskrūvē nost? Paldies.

Sent from my SM-N920C using Tapatalk


Pusass ir uz 6 skrūvēm,tapat kā kreisā puse.Vajag atskrūvet tikkai, jānem nost nav.Kreisā īsā ir jānem nost.
Rāmis nav jānem nost.
Ja ir DSG tad uz kārbas ir radiators mazs kantains,tās trubas jāatvieno.
AJmotorsports-Auto remonts un apkope(VAG,BMW uc).Jaunas auto rezerves daļas.Jaunas Riepas,diski.
VCDS,AutoCom diagnostika.
Autosports(šoseja,drifts)-risinājumi,konsultācijas,treneris,īre.
t.29217130 (P.O.T.C.P.: 10:00-19:00) ajms2@inbox.lv https://www.facebook.com/ajmotorsports.lv/
Lietotāja avatars
ajms
VWmotion atbalstītājs
 
Atbildes: 15307
Pievienojies: 2004/Feb/08, 17:22
Atrašanās vieta: Riga-Dārziņi-AJmotorsports
Braucu ar: VW Polo 6R ,BMW E60
Dzinējs: 1.6cr, 2,2g/b

Re: Sajūga / spararata maiņa

Atbildēt zarsss » 2016/Jan/29, 15:15

Nav man 6skrūves, truba pa taisno kārbā iet iekšā.

Sent from my SM-N920C using Tapatalk
Lietotāja avatars
zarsss
 
Atbildes: 232
Pievienojies: 2006/Apr/12, 21:57
Atrašanās vieta: Ādaži
Braucu ar: Seat Ateca
Dzinējs: 2.0 TDI 190 PSI

Re: Sajūga / spararata maiņa

Atbildēt ajms » 2016/Jan/29, 15:25

zarsss rakstīja:Nav man 6skrūves, truba pa taisno kārbā iet iekšā.

Sent from my SM-N920C using Tapatalk


Jāvelk ārā.Bet vispirms no stupicas.Šitā visa jāņem nost.
AJmotorsports-Auto remonts un apkope(VAG,BMW uc).Jaunas auto rezerves daļas.Jaunas Riepas,diski.
VCDS,AutoCom diagnostika.
Autosports(šoseja,drifts)-risinājumi,konsultācijas,treneris,īre.
t.29217130 (P.O.T.C.P.: 10:00-19:00) ajms2@inbox.lv https://www.facebook.com/ajmotorsports.lv/
Lietotāja avatars
ajms
VWmotion atbalstītājs
 
Atbildes: 15307
Pievienojies: 2004/Feb/08, 17:22
Atrašanās vieta: Riga-Dārziņi-AJmotorsports
Braucu ar: VW Polo 6R ,BMW E60
Dzinējs: 1.6cr, 2,2g/b

Re: Sajūga / spararata maiņa

Atbildēt zarsss » 2016/Jan/29, 15:28

Paldies, iepriecināji :)

Sent from my SM-N920C using Tapatalk
Lietotāja avatars
zarsss
 
Atbildes: 232
Pievienojies: 2006/Apr/12, 21:57
Atrašanās vieta: Ādaži
Braucu ar: Seat Ateca
Dzinējs: 2.0 TDI 190 PSI

Nākošais

Atgriezties uz Ritošā daļa

Kas ir Pieslēdzies

Lietotāji, kuri atrodas šajā forumā: Nav reģistrētu lietotāju un 0 viesi