Edzja » 2011/Apr/05, 10:03
Sveiki! Pie šīs pašas problēmas paturpināšu par savu cīņu ar elektriskajiem stiprekļiem. Saliekot kopā visus faktorus un vērojumus, sāk iezīmēties nedaudz skaidrāka aina.
Pielikumā ievietoju dažas bildes.
Šie abi ir no manas kolekcijas. Pats pirmais gan palika centrā. Vēl sanāca papētīt arī nesen nosprāgušo no 67 t.km. noskrējuša 5.golfa. Ja labi ieskatās, šie ir diezgan dubļaini. It kā jau nothing special, ja vien nebūtu "sadzērušies" ūdeni, kas skaidri redzams 2. bildē. No pēdējā noņemtā vēl izlēju ūdeni, kas bija mikroshēmu nodalījumā. Jaucot un laužot visu vaļā, meklēju vietas, kur varēja tikt ūdens iekšā. Šķiet, visas plastmasas un citas daļas ir perfekti hermētiskas. Arī no iekšpuses, kur korpusā ieiet štekeru spailes, viss aizliets ar mīkstu mastiku. It kā visam vajadzētu būt ok, jo, piemēram, saimniecībā izmantojamie ūdens sūkņi gadiem stāv iegremdēti ūdenī un nekas.
Taču ir kāda nianse - stipreklim kreisajā pusē redzamais vārstiņš, kuram agrāk nemaz nepievērsu uzmanību. Pagaidām vienīgais loģiskais mitruma ceļš ir tieši caur šo vārstiņu. Ja skatāmies 3. bildē, tad var redzēt vārstiņa vidū apdriskātu, cauru, baltu materiālu (tipa polietetilēns). Kāda šim vārstiņam nozīme un kādam tam jābūt, to var būt kāds zinās labāk. Es pagaidām citu izskaidrojumu neatrodu, jo visu man zināmo stiprekļu bojāejas cēlonis ir tieši ūdens mikroshēmu - kontaktu nodalījumā.
Kāpēc man aizgāja pa vienam katru gadu? Tur laikam vismaz 50% būs mani braukšanas paradumi. Jāsaka - nu nebraucu es lēni un peļķēm arī nepievērsu nekādu dižo uzmanību līdz šim. Vēl kas ir svarīgi - aizsargpanna. Kad mašīnu nopirku, tad tā bija tāda pussadriskāta. Biju pat uz kādu laiku to noņēmis nost un tad atremontēju - piekniedēju skārdu, nostiprināju, taču paveicu arī vienu "gudrību". Lai nevajadzētu pie eļļas maiņas katru reizi to ņemt nost, izgriezu caurumu tieši zem kartera skrūves. Tagad domāju, ka arī tas deva savu artavu ātrākai ūdens savākšanai. Vēl arī šajās ziemās paforsēju kupenas uz priekšu un atpakaļ, kas gan jau arī piedzina visas brīvās vietas ar sniegu.
It kā jau stipreklis ir pārklāts ar skārda aizsargu, taču ar to nepietiek.
Bet ko darīt? Es nopirku šrotā oriģinālo paaugstinātā klīrensa Oktāviju metāla pannu, tad noskatīju vietas, kur vēl varu pastiprināt aizsardzību no dubļiem un sniega. Bet nopietni apsveru arī domu tā vārstiņa vietā hermētiski piestiprināt vai pielīmēt kaut kādu trubiņu, kuru uzvilkt līdz motortelpai (tipa skurstenis), lai maksimāli izslēgtu ūdens piekļuvi šajā sistēmā.
Kad būšu to izpētījis un paveicis, ko domāju izdarīt šonedēļ, tad noteikti uzrakstīšu. Pagaidām šķiet, ka bijusi taisnība tiem foruma biedriem, kuru viedoklis bija par kādu apslēptu, nepamanītu knifu.