mdude rakstīja:vispar jau loti parliecinoshi par labu 98 !
par tiem 15,000 gan nepiekritu. par biezhu jau nebus ja pec 10,000 maina ellu. ietaupit jau tochna ta neko nevar.
Yep, bet eļļu mainu vienā konkrētā privātkantorī kur kvalitāte un attieksme vienmēr ir ļoti augstā līmenī. Aiz kam man nav iemesla neuzticēties meistara noteiktajiem 15000km. Šādā režīmā ap 70000km nobraukti.
10000 it kā nosaka automašīnas ražotājs tajā brīdī kad auto noripo no konveijera. Bet reāli tas tiek noteikts baltoties uz eļļas ražotāja noteiktajiem parametriem. Tajos tālajos gados širpotreba autiņi tika komplektēti ar parasto eļļu, kurai bija 10000km. Sintētika tolaik skaitījās vēl ekskluzīva lieta, tādēļ tā arī netika izskatīta kā iespējamība.
Un šī kilometrāža nav atkarīga no dzinēja. Tas ir atkarīgs no tā cik ilgi eļļa spēj saglabāt pietiekoši augstu kvalitāti. Gan 10000km vecajām eļļam, gan 15000 jaunajām sintētikām ir jau ar ļoooti lielu rezervi. Tāpēc mainīt biežāk kā to noteicis eļļas ražotājs vienkārši nav jēgas. Eļļa nemaina savas īpašības ik pēc 1000km.
P.S. - Reizē ar eļļu vienmēr mainu arī visus filtrus, ieskaitot degvielas filtru. Kaut degvielas filtram noteikts ir daudz ilgāks kalpošanas laiks. Jo mūsu DUSos diemžēl ir vairāk piemaisījumu kā pedantiskais vācietis spēj iedomāties. Tādēļ labāk biežāk nomainīt degvielas fitru nekā dabūt pārsteigumu nosprāguša degvielas sūkņa veidā.
Grāmatvedība, nodokļu optimizācija un konsultācijas. IT risināumi. Forex. storms[at]mansmaks.lv