MārtiņšX rakstīja:E ku smuks 3D demo, kaa tas meesls uzbuuveets:
http://www.youtube.com/watch?v=YnaXB8q3uzQ
Shitaads ir beigts:
http://www.youtube.com/watch?v=bFnLMQNKKH8&NR=1
Un labs:
http://www.youtube.com/watch?v=kIg3S_n5F4E&NR=1
Patenteets arii shamais ir:
http://www.freepatentsonline.com/EP1046834.html
Taa teikt izgliitojoshie materiaali
New range of 4-part kits with rigid flywheel
>> Description
The 4-part Kit with rigid flywheel is a replacement product for the Dual Mass Flywheel, specifically developed by Valeo for the aftermarket.
The Dual Mass Flywheel aftermarket is an emerging market, resulting from developments in Original Equipment over the past few years. This new technology has led to an increase in the cost of the clutch function, which translates as a considerable increase in clutch repair cost when it becomes necessary. Valeo has developed the concept of the 4-part kit, enabling a considerable reduction in this extra cost, by proposing a more economical alternative.
>> Features
In the 4-part kit, made of a rigid flywheel and a traditional 3-part kit, the vibration & noise filtering function, normally performed by the Dual Mass Flywheel, is transferred to the WX disc, which thanks to its long travel damper, has a high filtering capacity while transferring a high engine torque.
This new technical solution from Valeo therefore replaces the Dual Mass Flywheel and the original clutch kit, when a full system replacement is required.
>> Benefits
The 4-part kit with rigid flywheel enables cost savings of up to 30% on the part price, a real advantage for a product intended for vehicles that are already less than new.
For some vehicle applications, the 4-part kit also increases the lifetime of the part, by
increasing the friction surface.
>> Applications
Following the resounding success of the first kit launched in 2004, Valeo is extending the range with two new part numbers to fit popular vehicles.
More generally, Valeo has launched a development program on this product range, and in the coming months will introduce regular range extensions, in order to cover a considerable number of vehicles originally fitted with Dual Mass Flywheels.
imants rakstīja:Golfam oriģinālais bija Sachs komplekts un nevis Valeo
evelyn rakstīja:Mmmm... īstenībā ļoti interesanti.... 16vLietotājs tomēr gribējā zāģēt uz puseem un apskatīties kas lācītim vēderā... Ir vēl vēlme?
Manējais dm spararats ir metams un zinātnes attīstības nolūkos dabonams
16vLietotājs rakstīja:evelyn rakstīja:Mmmm... īstenībā ļoti interesanti.... 16vLietotājs tomēr gribējā zāģēt uz puseem un apskatīties kas lācītim vēderā... Ir vēl vēlme?
Manējais dm spararats ir metams un zinātnes attīstības nolūkos dabonams
Ne jau zāģēt Salīdzināt viņu ar savu 1.8T spararatu, lai zinātu vai arī dīzelim var uzlikt tādu kombinaciju kā es uzliku savam auto.Man interesē dažādi diametri, biezumi, skrūvju daudzumi........tādas lietas.
Atzāģējies es viņus jau darbā esmu līdz nelabumam
Tur ir divi konstrukciju varianti: Tādi kā Youtube klipiņos ar atsperēm un ir ar sešiem maziem amortizatoriņiem arī iekšā (tas gan vairāk franču mašīnam raksturīgi)
alnis rakstīja:Taadu Valeo maiņas komplektu ar parsto spararatu esmu uzlicis savam Mk4:
+ komplekts sajūgs+spararats maksaa krietni lētāk nekā pliks divmasu spararats
+ garantija, ka spararatu vairs nenaaksies mainiit nekad, kas nav mazsvariigi
- vieniiigais miinuss - laizhot sajuugu valjaa vairaak juutaas briidis, kad savienojas spararats ar sajuugu....
cakijs rakstīja:alnis rakstīja:Taadu Valeo maiņas komplektu ar parsto spararatu esmu uzlicis savam Mk4:
+ komplekts sajūgs+spararats maksaa krietni lētāk nekā pliks divmasu spararats
+ garantija, ka spararatu vairs nenaaksies mainiit nekad, kas nav mazsvariigi
- vieniiigais miinuss - laizhot sajuugu valjaa vairaak juutaas briidis, kad savienojas spararats ar sajuugu....
Kura vieta ALNIS tu sev dabuji to mainas komplektu, . Laiks mainit.
Varbut kads cits zin