VWmotion.lv • Apskatīt tēmu - 1.8 atmosfeernieka jaudas palielinaashana

Dzinēja tūnings

1.8 atmosfeernieka jaudas palielinaashana

Diskusijas par dzinēja jaudas un darbības uzlabošanu
Reklāma
 

Atbildēt Bebris » 2006/Nov/21, 0:42

Skatiijos cauri shos parametrus, ko GintsK ielika un man iekrita shis motoriits aciis, ne deelj taa, ka diizelis, bet gan taadeelj, ka shim virzulja gaajiens ir 80 mm un max virzulja diametrs 84,5! :)
1.6D CRANK
Block = ABA : 236mm
Rod Length = 159mm
Stroke = 80mm
ROD RATIO = 1.99
Bore = 84.5mm
Displacement = 1794cc
Compression Height = 37mm
Nu labi, ja piekombineetu veel to pareizo galvu (taisno), tad shitaadu komplektaaciju vareetu sastuteet kopaa? :wink:

Jaa, un otrs, ar ko atshkjiras 1.6 diesel un 1.6 benziin dzineejs, neskaitot virzuljus! Vai shiem dzineejiem atshkjiras virzulja gaajiens? :roll:
Lietotāja avatars
Bebris
 
Atbildes: 272
Pievienojies: 2006/Jūl/19, 14:49
Atrašanās vieta: Ventspils<-> Rīga

Atbildēt Bebris » 2006/Nov/21, 0:52

ajms rakstīja: ps apskataties manu rezultaatu official dragreis top 105


Piedod, bet es nesapratu, kur varu sho palasiities!? :oops:
Lietotāja avatars
Bebris
 
Atbildes: 272
Pievienojies: 2006/Jūl/19, 14:49
Atrašanās vieta: Ventspils<-> Rīga

Atbildēt GintsK » 2006/Nov/21, 1:00

Tev jaasaprot, ka VW nav taada motora ar 84.5 virzuli :( Tas ir lielaakais uz ko boree. Virzuljus taadus piedaavaa. Bet ne taisnajai galavai, domaaju. Taadi buutu jaasuuta uztaisiit.

Par standarta motoru parametriem lasi te: http://www.doppel-wobber.de/

Ajms, kaa tur ir ar to taisno galvu. Vai parastajaas 1.8Gti nevar tik lielus vaarstus un kanaalus iegriezt?

Bet Inc ir taisniiba: ja tajaa pirmiitii ieliktu vinja buuveetu TDI, speele buutu vienos vaartos: diizelim jauda tad ir ne tikai lielaaka, bet arii ilgaaka. Tomeer tas ir turbomotors...

Pats es aizvien saaku sliekties uz 1.6...1.7 16V turbo. Taadu, kas briivi griezhas 8k
Lietotāja avatars
GintsK
Guru
 
Atbildes: 2152
Pievienojies: 2004/Dec/25, 22:22
Atrašanās vieta: Āgenskalns

Atbildēt GintsK » 2006/Nov/21, 1:04

Bebris rakstīja:
ajms rakstīja: ps apskataties manu rezultaatu official dragreis top 105


Piedod, bet es nesapratu, kur varu sho palasiities!? :oops:

http://www.vwmotion.lv/forum/viewtopic.php?t=2016
Lietotāja avatars
GintsK
Guru
 
Atbildes: 2152
Pievienojies: 2004/Dec/25, 22:22
Atrašanās vieta: Āgenskalns

Atbildēt degvins » 2006/Nov/21, 9:57

Bebris rakstīja:Skatiijos cauri shos parametrus, ko GintsK ielika un man iekrita shis motoriits aciis, ne deelj taa, ka diizelis, bet gan taadeelj, ka shim virzulja gaajiens ir 80 mm un max virzulja diametrs 84,5! :)
1.6D CRANK
Block = ABA : 236mm
Rod Length = 159mm
Stroke = 80mm
ROD RATIO = 1.99
Bore = 84.5mm
Displacement = 1794cc
Compression Height = 37mm
Nu labi, ja piekombineetu veel to pareizo galvu (taisno), tad shitaadu komplektaaciju vareetu sastuteet kopaa? :wink:

Jaa, un otrs, ar ko atshkjiras 1.6 diesel un 1.6 benziin dzineejs, neskaitot virzuljus! Vai shiem dzineejiem atshkjiras virzulja gaajiens? :roll:

Teoretiski idealai virzuļa-gājiena attiecībai(ROD RATIO) vajadzētu būt 1.75
Lietotāja avatars
degvins
 
Atbildes: 79
Pievienojies: 2005/Sep/17, 23:05
Atrašanās vieta: Ādaži
Braucu ar: A80q

Atbildēt GintsK » 2006/Nov/21, 11:02

degvins rakstīja: Teoretiski idealai virzuļa-gājiena attiecībai(ROD RATIO) vajadzētu būt 1.75

Kāpēc?
Lietotāja avatars
GintsK
Guru
 
Atbildes: 2152
Pievienojies: 2004/Dec/25, 22:22
Atrašanās vieta: Āgenskalns

Atbildēt degvins » 2006/Nov/21, 11:30

GintsK rakstīja:
degvins rakstīja: Teoretiski idealai virzuļa-gājiena attiecībai(ROD RATIO) vajadzētu būt 1.75

Kāpēc?

Te atradu vienu rakstiņu,citēju.
Dzinēju teorijā ir tāds jēdziens, kā klaņa garuma attiecība pret virzuļa gājienu. Šis lielums nosaka dzinēja “elpošanu“, jo pēc savas būtības iekšdedzes dzinējs ir sūknis, kas noteiktā laika periodā izsūknē caur sevi noteiktu degmaisījuma daudzumu.

Šajā rakstā mēs apskatīsim klaņa garuma un virzuļa gājiena attiecības ietekmi uz dzinēja darbību. Angļu valodā šī attiecība tiek saukta par R/S=rod to stroke ratio un tam tiek veltīta nopietna uzmanība konstruējot sporta dzinējus. Daudzos avotos tiek minēts, ka R/S ideālā attiecība ir 1.75.

Internetā Jūs paši varat uzmeklēt pietiekami daudz ģeometrijas aprēķinus priekš Honda dzinējiem. Vairumā gadījumu tie ir attiecināmi uz praktiski ikvienu neliela tilpuma dzinēju (līdz 2.0l). Piemēram šeit ir dati par vienu no leģendāriem Honda dzinējiem B16A (tilpums 1587 cm3, maksimālā jauda 160 z/s, relatīvā jauda ~ 100z/s no litra.)

Klaņa garums 134mm

Virzuļa gājiens 77 mm

R/S=1.74 , t.i. maksimāli tuvu teorētiskam ideālam.

Ja piemēra pēc apskatām kādu VAZ dzinēju, rezultāti sanāk sekojoši:

VAZ 2108 –1580 cm3
- klaņa garums 121 mm

- virzuļa diametrs 82 mm

- virzuļa gājiens 74.8 mm

- R/S = 1,62 (121/74.8)

-


Liela R/S ietekme:

Par: virzulis ilgāk atrodas augšējā maiņas punktā, kas nodrošina labāku degmaisījuma degšanu, t.i. degmaisījums sadeg pilnīgāk, palielinās gāžu spiediens uz virzuli tam virzoties uz leju darba takts laikā, vienlaicīgi ir lielāka temperatūra sadegšanas kamerā – termiskā efektivitāte palielinās.

Iegūstam :

Labu griezes momentu vidējos un augstos apgriezienos;
Garš klanis samazina berzi virzuļa/cilindra pārī, kas ir īpaši patīkami lietderības palielināšanai.


Pret: Dzinējs, kas uzbūvēts ar samērā zemu R/S attiecību, nespēj nodrošināt labu cilindru piepildījuma koeficientu pie zemiem un vidējiem RPM, jo degmaisījuma plūsmas ātrums ir relatīvi mazāks. To nosaka virzuļa nelielais ātrums tam izejot no augšējā maiņas punkta – tieši tad, kad ieplūdes vārsts ir vaļā. Liela varbūtība, ka paaugstinātās temperatūras dēļ, kā arī dēļ tā, ka virzulis ilgstoši atrodas augšējā maiņas punktā, degmaisījums var detonēt.

Maza R/S ietekme:

Par: Tiek nodrošināts labs cilindra piepildījuma koeficients pie zemiem un vidējiem RPM, jo virzuļa ātrums pēc maiņas punkta ir lielāks, ieplūdes retinājums pieaug straujāk, lielāks plūsmas ātrums nodrošina labāku degmaisījuma sajaukšanos degkamerā un tas deg vienmērīgāk. Nav tik augstas prasības pret gāžu sadales mehānisma ieplūdes/izplūdes kanālu sagatavošanu, kā tas ir dzinējiem ar lielu R/S.

Pret: Maza R/S attiecība nosaka lielāku klaņa leņķi pret virzuli, līdz ar to samērā lieli spēki tiks patērēti grūžot virzuli gandrīz horizontālā plaknē, kas mums nemaz nav vajadzīgs. Rezultātā:

Liela slodze uz klani un īpaši uz tā centru, kas palielina klaņa sabrukšanas risku. Paša klaņa sabiršana gabalos nav uzskatāma par augsti iespējamu, tomēr tā lūzums pie augšējā vai apakšējā gala 45 grādu leņķī pret tā garenasi – tas gan iespējams.
Palielināta slodze uz cilindru sienām, virzuļiem/gredzeniem, kā rezultātā – palielināts dilums un smagi eļļas darbības apstākļi. Cilindra dilumu nosaka – virzuļa pirksta ass nobīde no virzuļa ass un no klaņa maksimālā leņķa pret virzuli. Līdz ar to izmantojot kaltos virzuļus, kam vairumā gadījumu pirksta ass sakrīt ar virzuļa asi, cilindra dilums būs būtiski mazāks nekā ar standarta virzuli.
Īsāks klanis vienlaikus nosaka arī lielāku virzuļa ātrumu – palielinās dilums un berze. Virzuļa maksimālais ātrums tiek sasniegts ~ 80 grādus pēc augšējā maiņas punkta.


Par vienu no būtiskākiem ir jāatdzīst sakarība starp virzuļa paātrinājumu un klaņa garumu. (Jo īsāks klanis, jo lielāks virzuļa paātrinājums). Lielāki paātrinājuma rādītāji pozitīvi ietekmē cilindra piepildījuma koeficientu pie zemiem RPM, kas nodrošina labus griezes rādītājus. Savukārt pie augstiem RPM dēļ plūsmas inerces ieplūdes kolektorā rodas “noslēgšanas” process ieplūdes vārsta tuvumā, t.i. cilindra tilpums virs virzuļa aug ātrāk, kā tas var piepildīties caur vārsta atvēruma platību, kas pasliktina cilindra piepildījumu un samazina maksimālās jaudas jaudas rādītājus. Šeit varam runāt par nepieciešamību palielināt vārsta platību, bet – arī tam ir savi konstruktīvie ierobežojumi. Īsa klaņa gadījumā pie zemiem RPM notiek degmaisījuma izmešana plūsmai pretējā virzienā (=slikts piepildījums), bet pie augstiem RPM nav iepriekš minētā “noslēgšanas” efekta...

Tūninga detaļu klāstā ir atrodami dažādu garumu klaņi... arī esmu dzirdējis par iespējām “saspiest” klani, tādejādi samazinot tā garumu. Par šo “saspiešanu” gan nevaru komentēt, jo lāga neizprotu kā tad ir darāms, kāds būs rezultāts, utt. Īsāk sakot – vaicājiet metālapstrādes speciālistiem. Cik esmu redzējis četru sporta klaņu komplekta cena svārstās ap 200,-EUR, kas nav nemaz demokrātiski... Vēl ir jāatceras, ka virzuļa gājiena palielināšanos var kompensēt samazinot virzuļa augstumu (dažus mm var novirpot no virzuļa pieres, vai arī pārvietot virzuļa pirkstu)...šo darbību kopums ir vērsts uz R/S palielināšanu un – tas nebūs lēti ;-)
Lietotāja avatars
degvins
 
Atbildes: 79
Pievienojies: 2005/Sep/17, 23:05
Atrašanās vieta: Ādaži
Braucu ar: A80q

Atbildēt GintsK » 2006/Nov/21, 11:58

Jaa, esmu ieveerojis, ka nets ir pilns ar sho info. Ieprieksheejais raksts ir Shadow no http://www.tigerracing.lv/LV/lv_main.htm Re ku veel smuki: http://victorylibrary.com/mopar/rod-tech-c.htm

Bet jaapiemin, ka netaa ir ljoti maz runaats par virzulja videejaa aatruma ietekmi uz motora parametriem, kas man liekas daudz buutiskaaka.

Manam 9A blokam ir 1.55
ABF , 2E uc jaunaakiem motoriem ir 1.71
1.8L motoriem ir 1.67

Visi vinji iet. Paari par 200Zs var ieguut no abiem 2L 16V.
Man vienkaarsi liekas, ka taa ir miitiski paarspiileeta lieta. Varbuut kljuudos.

Varbuut Ajms pakomentees?
Lietotāja avatars
GintsK
Guru
 
Atbildes: 2152
Pievienojies: 2004/Dec/25, 22:22
Atrašanās vieta: Āgenskalns

Atbildēt ajms » 2006/Nov/21, 14:09

GintsK rakstīja:Jaa, esmu ieveerojis, ka nets ir pilns ar sho info. Ieprieksheejais raksts ir Shadow no http://www.tigerracing.lv/LV/lv_main.htm Re ku veel smuki: http://victorylibrary.com/mopar/rod-tech-c.htm

Bet jaapiemin, ka netaa ir ljoti maz runaats par virzulja videejaa aatruma ietekmi uz motora parametriem, kas man liekas daudz buutiskaaka.

Manam 9A blokam ir 1.55
ABF , 2E uc jaunaakiem motoriem ir 1.71
1.8L motoriem ir 1.67

Visi vinji iet. Paari par 200Zs var ieguut no abiem 2L 16V.
Man vienkaarsi liekas, ka taa ir miitiski paarspiileeta lieta. Varbuut kljuudos.

Varbuut Ajms pakomentees?


pareekini muusu sporta golfiem
diametrs 81
gaajiens 77,4
es nezinu cik garss klanis ,,nekad neesmu meeriijis :?

ps lasot augssaak mineeto,,,,klani ir spiesti Vaz motoriem,,,
klana kakla(ssaalu|) vieta ir taisiita no 47mm uz 45 tiVW ,,,utt
metodes ir dazzaadas
par cenaam jaa,,,kaa ir sporta taa cena ir augsta,,,taapeec piemeero dazzaadas leetakas metode,kuras jau mineeju
teiksim sporta virzuli ar gredzeniem,pirkstiem 1.6 motoram maksaa ~~400 Ls un vairaak
AJmotorsports-Auto remonts un apkope(VAG,BMW uc).Jaunas auto rezerves daļas.Jaunas Riepas,diski.
VCDS,AutoCom diagnostika.
Autosports(šoseja,drifts)-risinājumi,konsultācijas,treneris,īre.
t.29217130 (P.O.T.C.P.: 10:00-19:00) ajms2@inbox.lv https://www.facebook.com/ajmotorsports.lv/
Lietotāja avatars
ajms
VWmotion atbalstītājs
 
Atbildes: 15307
Pievienojies: 2004/Feb/08, 17:22
Atrašanās vieta: Riga-Dārziņi-AJmotorsports
Braucu ar: VW Polo 6R ,BMW E60
Dzinējs: 1.6cr, 2,2g/b

Atbildēt ajms » 2006/Nov/21, 14:37

[quote="GintsK"]Tev jaasaprot, ka VW nav taada motora ar 84.5 virzuli :( Tas ir lielaakais uz ko boree. Virzuljus taadus piedaavaa. Bet ne taisnajai galavai, domaaju. Taadi buutu jaasuuta uztaisiit.

Par standarta motoru parametriem lasi te: http://www.doppel-wobber.de/

Ajms, kaa tur ir ar to taisno galvu. Vai parastajaas 1.8Gti nevar tik lielus vaarstus un kanaalus iegriezt?

Bet Inc ir taisniiba: ja tajaa pirmiitii ieliktu vinja buuveetu TDI, speele buutu vienos vaartos: diizelim jauda tad ir ne tikai lielaaka, bet arii ilgaaka. Tomeer tas ir turbomotors...

Pats es aizvien saaku sliekties uz 1.6...1.7 16V turbo. Taadu, kas briivi griezhas 8k[/quote

GTi 1,8 galvai ,kas ar saibaam jau iepluude ir 40 mm,,,lielaakus manliekaas ka nevar vairs,
a plakanai galvai EG iepluude 37 var 40,5 uztaisiit,
nu taa apmeeram
re kur mana sporta galva,,,1,8 Gti ar lieliem vaarstiem

Attēls
AJmotorsports-Auto remonts un apkope(VAG,BMW uc).Jaunas auto rezerves daļas.Jaunas Riepas,diski.
VCDS,AutoCom diagnostika.
Autosports(šoseja,drifts)-risinājumi,konsultācijas,treneris,īre.
t.29217130 (P.O.T.C.P.: 10:00-19:00) ajms2@inbox.lv https://www.facebook.com/ajmotorsports.lv/
Lietotāja avatars
ajms
VWmotion atbalstītājs
 
Atbildes: 15307
Pievienojies: 2004/Feb/08, 17:22
Atrašanās vieta: Riga-Dārziņi-AJmotorsports
Braucu ar: VW Polo 6R ,BMW E60
Dzinējs: 1.6cr, 2,2g/b

Atbildēt GintsK » 2006/Nov/21, 15:39

ajms rakstīja:
GTi 1,8 galvai ,kas ar saibaam jau iepluude ir 40 mm,,,lielaakus manliekaas ka nevar vairs,
a plakanai galvai EG iepluude 37 var 40,5 uztaisiit,
nu taa apmeeram
re kur mana sporta galva,,,1,8 Gti ar lieliem vaarstiem



Nu bet kur tad ir tas plakanaas galvas labums :shock: :?: Degkamera sanaak kaut kaada, virzulji - smagaaki, iepluude - mazaaka. Jaunajiem 1.6L tak shitaadu nelika, ja pareizi atceros?
Lietotāja avatars
GintsK
Guru
 
Atbildes: 2152
Pievienojies: 2004/Dec/25, 22:22
Atrašanās vieta: Āgenskalns

Atbildēt GintsK » 2006/Nov/21, 15:45

Ir bijushi kaut kaadi 136mm klanji, bet Mk2 1,6L un 1.8L mmotoriem klanji ir viena detaljas nummura - sanaak 144mm.
Re ku smuks vaacu sporta detalju katalogs: http://www.luepertz-motorsport.de/html/ ... rsicht.htm
Lietotāja avatars
GintsK
Guru
 
Atbildes: 2152
Pievienojies: 2004/Dec/25, 22:22
Atrašanās vieta: Āgenskalns

Atbildēt ajms » 2006/Nov/21, 17:35

GintsK rakstīja:
ajms rakstīja:
GTi 1,8 galvai ,kas ar saibaam jau iepluude ir 40 mm,,,lielaakus manliekaas ka nevar vairs,
a plakanai galvai EG iepluude 37 var 40,5 uztaisiit,
nu taa apmeeram
re kur mana sporta galva,,,1,8 Gti ar lieliem vaarstiem



Nu bet kur tad ir tas plakanaas galvas labums :shock: :?: Degkamera sanaak kaut kaada, virzulji - smagaaki, iepluude - mazaaka. Jaunajiem 1.6L tak shitaadu nelika, ja pareizi atceros?


EG motoram 1.6(110 Zs standartaa)
diametrs 79,5
gaajiens 80
ti Mk1 GTi naaca plakanaa galva,,degkamera cilindraa,,,
Subeckis kas novinneeja sogad Nacionaalo klasi ,brauca ar ssaadu motoru,,man arii taads ir bijis,,,tipa 1.6 EZ vai citu "jaunaa parauga bloku ,kas naaca no 1984 gada) apakssa,nu virzuli gan citi,,,vai nem nost no virzuliem tik cik vajag kompresijas pakaapi,,,sanaak pat vienu ellas no[pluudes caurumu ar cieto metaalu lipinaat ciet,jo tas caurums blokaa nesapas.
red\z kas ir,,to galvu ir patyeiciigaak taisiit sporta,,vinja labaak iet :!:
bet taas galvas jau tagad gruuti dabuut.
veel laba kombinaacija ir likt A4 sprices galvu,,,taa jau ir kaa sporta,bet mums sporta noteikumi neatlauj,,vina naaca saakot ar golf3

ja ir 144 mm tad/77,4 gaajiens ir 1,86
136 mm klani bija tad EG motoram,,tam ir citi,,iisaaki,taatad 136/80=1,7 re kur ir ideaali :!:
nu taapeec man vinji patika labaak,,grieze bija lielaaka 8)
ir man doma atgriezties pie ssaa motora


ir man bijis taads motors
144/80=1,8
tas gan gaaja,,bet tad lika 80 gaajiena klokeni,garos klanus,,bet tad bija jaaudzina klana kakli uz 45 mm no 47mm
AJmotorsports-Auto remonts un apkope(VAG,BMW uc).Jaunas auto rezerves daļas.Jaunas Riepas,diski.
VCDS,AutoCom diagnostika.
Autosports(šoseja,drifts)-risinājumi,konsultācijas,treneris,īre.
t.29217130 (P.O.T.C.P.: 10:00-19:00) ajms2@inbox.lv https://www.facebook.com/ajmotorsports.lv/
Lietotāja avatars
ajms
VWmotion atbalstītājs
 
Atbildes: 15307
Pievienojies: 2004/Feb/08, 17:22
Atrašanās vieta: Riga-Dārziņi-AJmotorsports
Braucu ar: VW Polo 6R ,BMW E60
Dzinējs: 1.6cr, 2,2g/b

Atbildēt Bebris » 2006/Nov/22, 0:42

Ja runaa par EG dzineejiem, tad shiem standartaa jau naaca tas klanja garums 136 mm un 80 mm virzulja gaajiens? :roll: Starpcitu, ajms, tas motoriits, ko kaadreiz biji uztaisiijis - EG, tev bija ar standarta bloku, virzuljiem un klanjiem (orgjinaalaa izmeera)? :)
Kas notiktu tajaa gadiijumaa, ja shaada pasha tipa dzineejam palielinaatu virzulja diametru, bet gaajienu un klanja garumu atstaatu orgjinaalaa garuma? :-k Tas tak R/S neietekmeetu, bet gan dotu kko citu, tikai ko? :?
Lietotāja avatars
Bebris
 
Atbildes: 272
Pievienojies: 2006/Jūl/19, 14:49
Atrašanās vieta: Ventspils<-> Rīga

Atbildēt GintsK » 2006/Nov/22, 1:13

ajms rakstīja:
ir man bijis taads motors
144/80=1,8
tas gan gaaja,,bet tad lika 80 gaajiena klokeni,garos klanus,,bet tad bija jaaudzina klana kakli uz 45 mm no 47mm
Aaa, atceros! Horeliks ar taadu diezgan aatri brauca! :)
Lietotāja avatars
GintsK
Guru
 
Atbildes: 2152
Pievienojies: 2004/Dec/25, 22:22
Atrašanās vieta: Āgenskalns

IepriekšējaisNākošais

Atgriezties uz Dzinēja tūnings

cron

Kas ir Pieslēdzies

Lietotāji, kuri atrodas šajā forumā: Nav reģistrētu lietotāju un 8 viesi