VWmotion.lv • Apskatīt tēmu - Diskusija: VP dīzeļmotora smidzinātji, uzbūve/ darbība

Dzinēja tūnings

Diskusija: VP dīzeļmotora smidzinātji, uzbūve/ darbība

Diskusijas par dzinēja jaudas un darbības uzlabošanu
Reklāma
 

Diskusija: VP dīzeļmotora smidzinātji, uzbūve/ darbība

Atbildēt GintsK » 2013/Jan/30, 0:02

A kā vispār smidzinātāji ir jāizvēlas? Gradācija tur tomēr diezgan smalka.
Lietotāja avatars
GintsK
Guru
 
Atbildes: 2152
Pievienojies: 2004/Dec/25, 22:22
Atrašanās vieta: Āgenskalns

Re: HFLOX smidzinātāji (200zs no 1.9 TDI)

Atbildēt Kaross » 2013/Jan/30, 0:07

Atkarībā no smidzinātāju lieluma attiecīgais jaudas slieksnis.
Tāpat arī cenu atšķirība.

No tā visa izriet pārējās pārbūves un nepieciešamie ieguldījumi. Manuprāt ļoti labi, ka ir tāda izvēle. Mazākajiem pietiekams jaudas pieaugums, lai nebūtu nepieciešamas pārbūves. Tālāk jau turbīna, sajūgs, izplūde, ieplūde, IC, sadales vārpsta u.t.t.
Nesaucu gan pārbūves hronoloģiskā secībā, bet domai aptuveni jābūt skaidrai. Jo lielāki smidzinātāji, jo vairāk jāmaina pārējais.
Pirmais ko jautāju parasti cilvēkam ir cik daudz viņš var ieguldīt un ko aptuveni vēlas iegūt un tad jau varam izrunāt tālāko.
Auto elektronika, TDI. Jauta PM.
Nestandarta auto elektronikas darbi.
Chiptuning, imobilaizeri
Serviss Lapsu iela 6. www.kaross-chip.lv
26265465
Lietotāja avatars
Kaross
 
Atbildes: 1307
Pievienojies: 2009/Apr/21, 23:23
Atrašanās vieta: Rīga
Braucu ar: TDI Quattro
Dzinējs: 2.5TDI

Re: HFLOX smidzinātāji (200zs no 1.9 TDI)

Atbildēt envy » 2013/Jan/30, 0:23

Ja Kaross un Jonix nestaipītu savā starpā ādiņas, tad būtu riktīgi sakarīgas tehniskās diskusijas un abi (un citi forumieši) iemācītos vēl daudz ko jaunu :thumright:

Pēdējā laikā viena no retajām diskusijām jūsu starpā, tikai var just joprojām to "a davai vēl biki piesiešos" vēlmīti :shura:
Lietotāja avatars
envy
VWmotion atbalstītājs
 
Atbildes: 9016
Pievienojies: 2005/Dec/01, 11:16
Atrašanās vieta: Rīga
Braucu ar: Husky & 911
Dzinējs: 2T & flat6

Re: HFLOX smidzinātāji (200zs no 1.9 TDI)

Atbildēt GintsK » 2013/Jan/30, 11:26

Labi, pārfrāzēšu: kas notiek, ja ieliek pārāk lielu smidzinātāju. Un kas notiek, ja ieliek pārāk mazu? Degkamerā kas notiek?
Lietotāja avatars
GintsK
Guru
 
Atbildes: 2152
Pievienojies: 2004/Dec/25, 22:22
Atrašanās vieta: Āgenskalns

Re: HFLOX smidzinātāji (200zs no 1.9 TDI)

Atbildēt black_smoke » 2013/Jan/30, 13:30

Jonix rakstīja:Es nerunāju par to čali no laukiem, tur, kā izskatās, viss ir :emo:
Ar firadiem kausējuši ir daudzi, tipiskākais LV piemērs ir Rinalds ar vienkāršu, pat šim brīdim mierīgu un ļoti drošu INC čipu - Firadi ar 10-15 tūkstošu nobraukumu un izkusuši virzuļi.

Bet te pat no foruma lietotājs kikirixis ar zilo toledo nobrauca 4 gadus ar firad smidzinātājiem un nekas nekusa un problēmu nebija.
Tagad, ja informācija ir pareiza, tad šie konkrētie smidzinātāji no kikirixis toledo ir pie xplod,jo kikirixis uz pārdošanu ielika 0,216.
Būtu interesanti dzirdēt no xplod vai šie firad smidzinātāji ir kaut kur ielikti un vai pirms uzlikšanas uz auto ir pārbaudīti-čurā vai nē?
metināšanas darbi/auto remonts/vag diagnostika

Dīzelis kūp, jo Dievs nemīl,ka nabagi trako...
Lietotāja avatars
black_smoke
 
Atbildes: 506
Pievienojies: 2011/Mai/04, 10:21
Atrašanās vieta: Smiltene
Braucu ar: suni bagāžniekā
Dzinējs: d-power

Re: HFLOX smidzinātāji (200zs no 1.9 TDI)

Atbildēt denbass » 2013/Jan/30, 21:18

envy rakstīja:Ja Kaross un Jonix nestaipītu savā starpā ādiņas, tad būtu riktīgi sakarīgas tehniskās diskusijas un abi (un citi forumieši) iemācītos vēl daudz ko jaunu :thumright:

Pēdējā laikā viena no retajām diskusijām jūsu starpā, tikai var just joprojām to "a davai vēl biki piesiešos" vēlmīti :shura:


+1
Lietotāja avatars
denbass
 
Atbildes: 223
Pievienojies: 2011/Mai/06, 0:00
Braucu ar: B5.5 quattro
Dzinējs: amx

Re: HFLOX smidzinātāji (200zs no 1.9 TDI)

Atbildēt Kaross » 2013/Jan/31, 0:36

GintsK rakstīja:Labi, pārfrāzēšu: kas notiek, ja ieliek pārāk lielu smidzinātāju. Un kas notiek, ja ieliek pārāk mazu? Degkamerā kas notiek?


Pirmais. Ar lielākiem smidzinātājiem ir iespējams nepieciešamo degvielas daudzumu nogādāt degkamerā īsākā laikā.

Piemēram, 0,215mm smidzinātājs un 0,260mm smidzinātājs.

Lai iesmidzinātu nepieciešamos ~16mg degvielas @2000rpm pie 3,5 gradiem pirms AMP:

*) 0,215mm būs atvērts 0.400ms – sprausla aizvērsies pie 0,8 grādiem pēc AMP
*) 0,260mm būs atvērts 0.280ms – sprausla aizvērsies 0,64 grādus pirms AMP.

Tā ir ~1,44 grādu starpība, kas diezgan vērā ņemams cipars. Minētie apstākļi varētu būt braucot pie 95-100km/h kruīzā.

Nemaz nerunājot par slodzi un 60mg pie 16 grādiem pirms AMP.

Līdz ar to paliek vairāk laika degvielai sadegt degkamerā. Tas jau ir viens pierādījums lietotāju pieredzei ar lielākiem smidzinātājiem – pareizi saregulēts dzinējs ar lielākiem smidzinātājiem paliek ekonomiskāks, bet tajā pašā laikā zem gāzes pedāļa slēpjas potenciāls.
Auto elektronika, TDI. Jauta PM.
Nestandarta auto elektronikas darbi.
Chiptuning, imobilaizeri
Serviss Lapsu iela 6. www.kaross-chip.lv
26265465
Lietotāja avatars
Kaross
 
Atbildes: 1307
Pievienojies: 2009/Apr/21, 23:23
Atrašanās vieta: Rīga
Braucu ar: TDI Quattro
Dzinējs: 2.5TDI

Re: HFLOX smidzinātāji (200zs no 1.9 TDI)

Atbildēt GintsK » 2013/Jan/31, 1:08

A kur tas laiks rodas? Degviela ir nesaspiežama. Plunžeris kustas kā kustas. Lai rastos ilgāks smidzināsans laiks, sistēmā ir jābūt kaut kam, kas maina tilpumu. Trubiņa?

Īsti ar atbildi apmierināts neesmu. Kas notiek, ja ieliek smidzinātājus kuri ir par lielu? Piliens tak paliek aizvien lielāks. Tas tak nav labi. Nē?
Kāpēc no rūpnīcas ir mazi? Lai ilgāk smidzina un vairāk tērē?
Lietotāja avatars
GintsK
Guru
 
Atbildes: 2152
Pievienojies: 2004/Dec/25, 22:22
Atrašanās vieta: Āgenskalns

Re: HFLOX smidzinātāji (200zs no 1.9 TDI)

Atbildēt Kaross » 2013/Jan/31, 1:13

Otrais. Izplūdes gāzu temperatūra jeb EGT.

Mēģinot izspiest max. no mazākiem smidzinātājiem pastāv iespēja pārāk ilgi turēt atvērtu sprauslu, kas noved pie nevajadzīgiem dūmiem, nepilnīgi sadegušas degvielas un līdz ar to nevajadzīgi augstas izplūdes gāzu temperatūras. No pieredzes varu pateikt, VNT mehānismam nepatīk augsta izplūdes gāzu temperatūra.

Nonākam pie tā, ka ar lielākiem smidzinātājiem pie vienādas jaudas būs zemāka temperatūra izplūdē, mazāk dūmu un labāka ekonomija. Galvenā ideja ir iesmidzināt pēc iespējas vairāk degvielas pēc iespējas īsākā laikā.

Sistēmai, protams, jābūt salāgotai. Teorija nestrādās, ja ar 10mm plunžeri centīsies darbināt 0,260mm smidzinātājus. Sprauslām un plunžerim ir jāiet "roku rokā".
Mainīgais tilpums šajā gadījumā ir plunžeris un sprauslu urbumu diametrs.

Kāpēc no rūpnīcas ir mazi?
Tāpēc, ka standarta jaudām 90, 110zs ir pilnīgi pietiekami ar standarta smidzinātājiem.
Kaut gan arī tajā laikā tika eksperimentēts un izlaistas vairākas modifikācijas:

10mm plunžeris ar 0,205mm sprauslām.
11mm plunžeris ar 0,184mm sprauslām (vai pat mazākas, informācija dažādos avotos dalās).
10mm plunžeris un 0,205mm sprauslas ar 220bar iesmidzināšanas spiedienu. (vecākiem tipiem bija 190bar)

Arī ar plunžera kustības ātrumu tika eksperimentēts. Izmantojot dažāda dizaina "cam plates".

Lielāks pacēlums - vairāk degvielas.

Attēls


Attēls
Auto elektronika, TDI. Jauta PM.
Nestandarta auto elektronikas darbi.
Chiptuning, imobilaizeri
Serviss Lapsu iela 6. www.kaross-chip.lv
26265465
Lietotāja avatars
Kaross
 
Atbildes: 1307
Pievienojies: 2009/Apr/21, 23:23
Atrašanās vieta: Rīga
Braucu ar: TDI Quattro
Dzinējs: 2.5TDI

Re: HFLOX smidzinātāji (200zs no 1.9 TDI)

Atbildēt LaXay » 2013/Jan/31, 1:30

Tātad ar 0.260 neregulētiem nebūtu vēlams braukāt?!
'96 Passat B4 AFN + AEL + VNT20 + 12mm + PD130 intake + EVO FMIC = Passarati
You can't treat your VW like you treat your wife
It needs Love
Lietotāja avatars
LaXay
 
Atbildes: 1630
Pievienojies: 2011/Aug/02, 14:42
Atrašanās vieta: Jelgava, Kalnciems
Braucu ar: Passat B4
Dzinējs: AFN

Re: HFLOX smidzinātāji (200zs no 1.9 TDI)

Atbildēt Jonix » 2013/Jan/31, 1:40

Tilpumu, jeb laiku maina N146 - sūkņa augša, kura regulē cik ilgi plunžierī būs spiediens. Karosa attēlā tā ir detaļa, kura apzīmēta ar (E).
Otrs mainīgais ir sprauslu atplūdes - kad smidzinātājs vairs nespēj izlaist cauri degvielu, daļa nonāk atplūdē.

Ja smidzinātājs ir par lielu plunžierim, degviela sliktāk atomizējas, samazinās spiediens iesmidzināšanas posma otrajā daļā, degvielas dozas un iesmidzināšanas moments starp cilindriem nelielu kalibrācijas atšķirību dēļ sāk atšķirties. Rezultāts ir nevienmērīgāka dzinēja darbība pie slodzes, pārmērīga dūmošana - gan balti, gan melni dūmi.
Tieši šī iemesla dēļ ir jāsāk ar plunžieri, nevis smidzinātājiem.

No rūpnīcas mazi smidzinātāji ir galvenokārt ekoloģijas dēļ. Dēļ maza smidzinātāja (priekš plunžiera) paaugstinās degvielas spiediens visā iesmidzināšanas laikā, tātad degviela labāk atomizējas un sadeg, vieglāk iegūt precīzu dzinēja darbību, dēļ EGR darbības tas ir ļoti būtiski.
Ap 1998./1999. gadu nomainījās atvēršanās spiedieni sprauslām no 190 uz 220bar, kā arī mazjaudīgajiem TDI smidzinātāji palika vēl mazāki un tas viss tikai ekoloģijas nolūkā.
Chiptuning
DPF serviss
Autoserviss
Diagnostika
IMMO off

www.Remap.lv
+371 2-9861-891
Lietotāja avatars
Jonix
 
Atbildes: 1928
Pievienojies: 2006/Okt/05, 21:46
Atrašanās vieta: audi-style.lv
Braucu ar: A4 TDI

Re: HFLOX smidzinātāji (200zs no 1.9 TDI)

Atbildēt GintsK » 2013/Jan/31, 9:41

Mazliet labāk.
Neskaidrs joprojām palika: mazs vai liels urbums, degviela ir nesaspiežama. Plunžeris padod vienu un to pat tilpumu/kloķenes grādu. Kur rodas laikā izstieptā iesmidzināšana?? It kā bija jāaug tikai vienai lietai ar maziem smidzinātājiem: spiedienam. Bet degvielai jānonāk kamerā tai pat laika logā un daudzumā kā ar lieliem. Ja sitēmā nav kaut kas elastīgs...
Lietotāja avatars
GintsK
Guru
 
Atbildes: 2152
Pievienojies: 2004/Dec/25, 22:22
Atrašanās vieta: Āgenskalns

Re: HFLOX smidzinātāji (200zs no 1.9 TDI)

Atbildēt Jonix » 2013/Jan/31, 12:26

Nedaudz elastīgas ir degvielas augstspiediena maģistrāles + sprauslu atplūdes, bet tas gan nav tik būtiski.
Savukārt mazākiem un lielākiem smidzinātājiem ir atšķirīgas kalibrācijas vadības blokā, kuras tiešā veidā ietekmē degvielas dozu un N146 pozīciju, tātad laiku kuru tiek padota degviela, jeb, pārfrāzējot, plunžiera tilpums tiek dinamiski mainīts. Tas nekas, ka pilns plunžierga gājiens vienmēr ir vienāds. Tikko noteiktā degvielas doza ir sasniegta atveras plunžiera pārplūde jeb N146 un tālākajā darbība vairs nav efektīva - degviela netiek padota.
Chiptuning
DPF serviss
Autoserviss
Diagnostika
IMMO off

www.Remap.lv
+371 2-9861-891
Lietotāja avatars
Jonix
 
Atbildes: 1928
Pievienojies: 2006/Okt/05, 21:46
Atrašanās vieta: audi-style.lv
Braucu ar: A4 TDI

Re: HFLOX smidzinātāji (200zs no 1.9 TDI)

Atbildēt Kaross » 2013/Jan/31, 13:50

GintsK rakstīja:Mazliet labāk.
Neskaidrs joprojām palika: mazs vai liels urbums, degviela ir nesaspiežama. Plunžeris padod vienu un to pat tilpumu/kloķenes grādu. Kur rodas laikā izstieptā iesmidzināšana?? It kā bija jāaug tikai vienai lietai ar maziem smidzinātājiem: spiedienam. Bet degvielai jānonāk kamerā tai pat laika logā un daudzumā kā ar lieliem. Ja sitēmā nav kaut kas elastīgs...



Uzskatamākais piemērs ir bildē augstāk. Cam plate ir viena iespēja kā mainīt tilpumu.
Otrais un vissvarīgākais lielums neiejaucoties sūknī ir control sleeve jeb kontroles ripiņa ar kuras palīdzību sūkņa elektonika (N146 - dozators) kontrolē iesmidzināšanas laiku/ilgumu.

p.s. Ir pieņemts uzskatīt, ka šķidrumi ir nesaspiežami, bet tā nebūt nav. Zināmos apstākļos saspiežamība ir jāievēro. Bet laikam ne šajā gadījumā.
Auto elektronika, TDI. Jauta PM.
Nestandarta auto elektronikas darbi.
Chiptuning, imobilaizeri
Serviss Lapsu iela 6. www.kaross-chip.lv
26265465
Lietotāja avatars
Kaross
 
Atbildes: 1307
Pievienojies: 2009/Apr/21, 23:23
Atrašanās vieta: Rīga
Braucu ar: TDI Quattro
Dzinējs: 2.5TDI

Re: HFLOX smidzinātāji (200zs no 1.9 TDI)

Atbildēt GintsK » 2013/Jan/31, 15:13

Kaross, plunžeris ir spējīgs padot vienu un to pat tilpumu/kloķenes grādu neatkarīgi no smidzinātāja. Pareizi? Kas sistēmā ir elastīgs, ja šis lenķiskais daudzums mainās? Tu gribi teikt izciļņpalte padodas?
Trubiņa? Kāda hrena pēc nav tūninga trubiņu?
Labāk tak būtu močīt ar lielāku spiedienu caur mazu sprauslu, lai piliens sanāk mazs.
Lietotāja avatars
GintsK
Guru
 
Atbildes: 2152
Pievienojies: 2004/Dec/25, 22:22
Atrašanās vieta: Āgenskalns

Nākošais

Atgriezties uz Dzinēja tūnings

cron

Kas ir Pieslēdzies

Lietotāji, kuri atrodas šajā forumā: Nav reģistrētu lietotāju un 0 viesi