VWmotion.lv • Apskatīt tēmu - TDI dzinēja būvēšana no nulles

Dzinēja tūnings

TDI dzinēja būvēšana no nulles

Diskusijas par dzinēja jaudas un darbības uzlabošanu
Reklāma
 

Re: TDI dzinēja būvēšana no nulles

Atbildēt immens » 2012/Nov/14, 23:31

Kā ir ar tām PD apakšām viņas arī ar kaut ko atšķiras ar izturību vai arī cik kuram liela turbo un vadibas bloka programās ir tā atšķirība zirgos
Lietotāja avatars
immens
 
Atbildes: 571
Pievienojies: 2011/Jūl/15, 1:02
Atrašanās vieta: Bēne
Braucu ar: mk1 Caddy, Passat B5 Syncro
Dzinējs: 1,9TDI , 1,9TDI

Re: TDI dzinēja būvēšana no nulles

Atbildēt GintsK » 2012/Nov/14, 23:38

Brand rakstīja:
tas pa lielam viss. ar šādu setapu var mierīgi pāri 200zs dabūt. bet zs tdi dzinējiem nav noteicošais rā'ditājs. noteicošais ir griezes moments ;)

Palabošu: sporta/sacīkšu auto svarīgs griezes moments pie lieleim apgriezieniem. Ja tu izbrauc ar savu 140Zs mašinīti sacīkšu trasē, ātri vien saproti, ka motors mokas apgriezienos, kur griezes vairs nav...

Es atkartošos - IMHO sportam paredzētā auto jāapsver doma iztikt bez VNT. Vai arī jāliek reāli liels VNT, kurš netiek mocīts ručkā ar kosmiskiem izplūdes spiedieniem un temperatūrām.

----
Te ir smuka līknīte http://forums.tdiclub.com/showthread.php?p=3959907
Lietotāja avatars
GintsK
Guru
 
Atbildes: 2152
Pievienojies: 2004/Dec/25, 22:22
Atrašanās vieta: Āgenskalns

Re: TDI dzinēja būvēšana no nulles

Atbildēt Marsian » 2012/Nov/15, 0:23

sapūst jau var daudz - jautājums ir cik ilgi ? :shura:
mums motors "ne ielas" režīmā nogāja ~1500km un izbeidzās nevis apakša(STD AHU) vai turbīna bet galva - diemžēl vēl nēsam jaukuši un nevaru komentēt kas tieši un kāpēc
nāksies pagaidīt


par apgriezieniem viennozīmīgi japiekrīt
kas ir arī mūsu starpsezonas galvenais uzdevums
atrast iespēju to motoru ar atdevi izgriezt līdz vismaz 5500(diezgan optimistiski :mrgreen: )
+ pārdomu līmenī ir kārbas garums
+ ir vēl idejas par dažiem sīkumiem un uz "?" ir sadalene


p.s. kloķene slīpēta + labas šāles = viss ir kārtībā

http://www.kaross-chip.lv/lv/mani-darbi/seat-ibiza-19tdi-1000km-grand-prix-riga-2012/14
Lietotāja avatars
Marsian
 
Atbildes: 320
Pievienojies: 2008/Jan/20, 2:02
Braucu ar: wagonu
Dzinējs: pššššš

Re: TDI dzinēja būvēšana no nulles

Atbildēt karlitooo » 2012/Nov/15, 0:33

Protams šosejā galvenais ir griezes moments un pēc iespējas lielāks paātrinājuma diapazons, zirgi var būt mazāki, lai mazinātu slodzi lielajos apgriezienos, kārbu var uztaisīt garāku
karlitooo
 
Atbildes: 7
Pievienojies: 2012/Sep/20, 10:59
Braucu ar: Mašīnām
Dzinējs: no1.6 līdz 2.3

Re: TDI dzinēja būvēšana no nulles

Atbildēt GintsK » 2012/Nov/15, 10:16

karlitooo rakstīja:Protams šosejā galvenais ir griezes moments un pēc iespējas lielāks paātrinājuma diapazons, zirgi var būt mazāki, lai mazinātu slodzi lielajos apgriezienos, kārbu var uztaisīt garāku

Nepiekritīšu. Tieši šoseja ir disciplīna kur visveiksmīgāk var iztikt bez plaša griezes diapazona. Bet toties jauda ir vajadzīga ("gals").
Ja runa ir par kartodromu, tad cita lieta. Tur vajag mazliet virs 200 zirdziņiem un plašu diapazonu...
Tamdēļ varbūt labāk precizēt kādai disciplīnai ir doma to auto būvēt?

Marsian. Manuprāt 5500 ir nereāli. Uz TDI motoriem tur kaut kas nesanāk. Jākoncentrējas uz 4000...5000 rajonu. Jāliek "liela" turba, lai motors elpo nevis smok savos karstajos bezdeļos...

Vot priekškameras dīzeļus nez kamdēļ griež kosmosā (123 drifta mersis). Kāds dīzeļu spečuks varbūt var pateikt kamdēļ tā?
Lietotāja avatars
GintsK
Guru
 
Atbildes: 2152
Pievienojies: 2004/Dec/25, 22:22
Atrašanās vieta: Āgenskalns

Re: TDI dzinēja būvēšana no nulles

Atbildēt karlitooo » 2012/Nov/15, 10:36

Motors domāts 1000km un nekādiem kartadromiem, protams ka "gals" ir ļoti svarīga lieta šosejā, bet es izteicu kā minējumu "noņemt mazliet nost no gala" regulējumā, ar domu, lai motors nepašķīst jau pirmajos kilometros, nezināju, ka ar lielāku turbīnu var noņemt slodzi. Man dīzeļi melna bilde :(
karlitooo
 
Atbildes: 7
Pievienojies: 2012/Sep/20, 10:59
Braucu ar: Mašīnām
Dzinējs: no1.6 līdz 2.3

Re: TDI dzinēja būvēšana no nulles

Atbildēt GintsK » 2012/Nov/15, 11:17

Es domāju, ka problēma nav apgriezienos, bet mežonīgā izplūdes spiedienā dēļ kā arī degkameras temperatūras kļūst nejēdzīgi augstas. IMHO vajag vienkārši "lielu" turbīnu.

Es izskatītu 16V variantu bez VNT. 16V, jo ir cerība, ka motors pie gala labāk elpos. Bez VNT - izturībai.
Ja nevar 16V, tad baigi jāpiestrādā pie 8V galvas kanāliem, ieplūdes. Un jāmeklē sadalene.Jo 8V nu galīgi nav radīts labai elpošanai.
Ja tomēr VNT, tad kaut ko lielu. No kāda 3L motora, kuram standartā jauda ir virs 250Zs.

Atkal atkārtošos, man nav grūti,: motoram ir jābūt jaudīgam jau kā atmosfēriskajam. Ja tas kā atmo attīsta vien 60Zs, tad vislabākajā gadījumā pūšot 1.5bar dabūsim vien 60*2.5=150Zs. Ja motors būs sagatavots, ka atmo variantā tas attīstītu 100Zs, tad pie tā paša spiediena jau teorētiski varētu izcelt jau 250Zs.
Var protams pirmajā pūst 3bar virsspiedienu un dabūt tos 250. Bet 1) kura standarta turbīna efektīvi un ilgspēlējoši dos tos 3bar 2)starpdzesētājs būs vajadzīgs daudz lielāks 3) griezes diapazons viennozīmīgi būs mazāks, jo turbīnas aukstajam galam mehāniski jāpievada daudz lielāka jauda, lai piegādātu to pašu gaisa daudzumu. To mēs dabūjam no atgāzēm, kuras jau tā pat nav kā sugas mūsu nosacītajam 60Zs motoram.
Lietotāja avatars
GintsK
Guru
 
Atbildes: 2152
Pievienojies: 2004/Dec/25, 22:22
Atrašanās vieta: Āgenskalns

Re: TDI dzinēja būvēšana no nulles

Atbildēt Jonix » 2012/Nov/15, 13:13

Es neatmestu domu par VNT, bet tā noteikti nebūtu VNT20.
Pareizi saregulēta un uzstādīa GTB2260XXxx būtu laba izvēle, jo ir daudz izturīgāka par iepriekšējās paaudzes VNT, precīzi darbojas, ir ļoti viegli kontrolējama un vienlaikus nodrošina mazāku pretestību izplūdes gāzēm (pie pareiza regulējuma).
Lielāka VNT turbīna gan nebūtu nekas labs, jo tad dzinējam pilnībā pazustu apakšas.
Chiptuning
DPF serviss
Autoserviss
Diagnostika
IMMO off

www.Remap.lv
+371 2-9861-891
Lietotāja avatars
Jonix
 
Atbildes: 1928
Pievienojies: 2006/Okt/05, 21:46
Atrašanās vieta: audi-style.lv
Braucu ar: A4 TDI

Re: TDI dzinēja būvēšana no nulles

Atbildēt GintsK » 2012/Nov/15, 13:46

Manā linkā augstāk kā reizi šitā turba ir izmantota. 16V.

Diapazons joprojām ir mega. Ir pilnīgi OK, ja šosejas motoram lietojama ir tikai augšējā trešdaļa. Nu OK, kārba neriktīga - tad 40%. šitam sanāk virs 50%.

Attēls
Lietotāja avatars
GintsK
Guru
 
Atbildes: 2152
Pievienojies: 2004/Dec/25, 22:22
Atrašanās vieta: Āgenskalns

Re: TDI dzinēja būvēšana no nulles

Atbildēt ajms » 2012/Nov/15, 14:34

karlitooo rakstīja:Motors domāts 1000km un nekādiem kartadromiem, protams ka "gals" ir ļoti svarīga lieta šosejā, bet es izteicu kā minējumu "noņemt mazliet nost no gala" regulējumā, ar domu, lai motors nepašķīst jau pirmajos kilometros, nezināju, ka ar lielāku turbīnu var noņemt slodzi. Man dīzeļi melna bilde :(


kārli,papēti ar ko leiši brauc( golf 5 sarkanais) .viņam ir pamatā 2litri 16 v ,cik zinu(kad interesējos), ka bija parastā turbīna.Es ilgi pētīju šajās 1000 km ozolā ar dažādien pilotiem.vizuāli brauca ātri,nesamocīti 1;40 robežās ,ātrākais 1:38.484 ,un 4.vieta absolūti un nav tur baigi ātrie piloti.boksos nebiju un nebija iespēja papētīt un aprunāties..2010 .gadā tam bija 2.litri 16V 205zs ar parastu turbo ,stan sprauslām.kā viņi teica ,parasti nočipots,pēc tam tūnēs tālāk.un nu ir rdzams.
kad mums bija interese ,tad saruna bija ar Inc par šo tēmu ko gribi uzzināt.Gints K velk paralēles tajā pašā virzienā ar 16 v un uz CR ,ka tikkai nevajag.

otrs ,tikkai nevajag teikt ka dīzelim ir po kāda kārba,kā daži te izteicās ,un nu jau mazliet savādāk cik redzu domā.
AJmotorsports-Auto remonts un apkope(VAG,BMW uc).Jaunas auto rezerves daļas.Jaunas Riepas,diski.
VCDS,AutoCom diagnostika.
Autosports(šoseja,drifts)-risinājumi,konsultācijas,treneris,īre.
t.29217130 (P.O.T.C.P.: 10:00-19:00) ajms2@inbox.lv https://www.facebook.com/ajmotorsports.lv/
Lietotāja avatars
ajms
VWmotion atbalstītājs
 
Atbildes: 15307
Pievienojies: 2004/Feb/08, 17:22
Atrašanās vieta: Riga-Dārziņi-AJmotorsports
Braucu ar: VW Polo 6R ,BMW E60
Dzinējs: 1.6cr, 2,2g/b

Re: TDI dzinēja būvēšana no nulles

Atbildēt GintsK » 2012/Nov/15, 14:54

Tādam standarta tūnētam dīzelim toč kārbas pārnesumi pa ir lielam bijuši nebijuši. Kapēc: ja mēs paskatāmies jaudas līknes, tad redzam, ka viena un tā pati jauda noturas ļoti ilgi. Līdz ar ko vairs nav ižškiroša nozīme mums ir 3000 vai 4000rpm. Ja skatāmies atmo benzinnieka līkni, tur ir pavisam savādāk: max jauda ir ļoti īsu brīdi - tur vajag katrai trasei savu kārbu...

http://i053.radikal.ru/1205/ec/b3f8e58fef36.jpg
http://www.wilkinsonsvehiclesolutions.c ... -After.jpg
http://www.tdiblog.com/app/wp-content/u ... 08dyno.jpg
Attēls
Pēdējo reizi labojis GintsK - 2012/Nov/15, 15:04, labots 1 reizi.
Lietotāja avatars
GintsK
Guru
 
Atbildes: 2152
Pievienojies: 2004/Dec/25, 22:22
Atrašanās vieta: Āgenskalns

Re: TDI dzinēja būvēšana no nulles

Atbildēt GintsK » 2012/Nov/15, 14:59

Turpretim, ja skatāmies tā 300Zs brīnuma līkni, tad tur jau ir jāsāk mazliet domāt par kārbu, lai varētu turēt tos 4000...5000rpm. Parastā dīzelene visdrīzāk sanāktu mazliet par garu. Jāliek no SDI vai benzzinnieka, ja vien tās "tur"...

Bet jebkurā gadījumā tas ne tuvu nav tik kritiski kā atmosfēriskajiem mazlitrāžas benzinniekiem. Ar labi saprogrammētu tādu 300Zs motoriņu braukt varētu spēlējoties arī ar oriģinālo kārbu. Bet nu jā - programmējums ir būtisks: griezei ir jābūt labi vadāmai ar pedāli.
Lietotāja avatars
GintsK
Guru
 
Atbildes: 2152
Pievienojies: 2004/Dec/25, 22:22
Atrašanās vieta: Āgenskalns

Re: TDI dzinēja būvēšana no nulles

Atbildēt ajms » 2012/Nov/15, 15:26

GintsK rakstīja:Turpretim, ja skatāmies tā 300Zs brīnuma līkni, tad tur jau ir jāsāk mazliet domāt par kārbu, lai varētu turēt tos 4000...5000rpm. Parastā dīzelene visdrīzāk sanāktu mazliet par garu. Jāliek no SDI vai benzzinnieka, ja vien tās "tur"...

Bet jebkurā gadījumā tas ne tuvu nav tik kritiski kā atmosfēriskajiem mazlitrāžas benzinniekiem. Ar labi saprogrammētu tādu 300Zs motoriņu braukt varētu spēlējoties arī ar oriģinālo kārbu. Bet nu jā - programmējums ir būtisks: griezei ir jābūt labi vadāmai ar pedāli.


nu tur parastā benzīna vai sdi izjuks,tā jau tā pati 020 kārba ;) no vienas puses jau dīzelim atkrīt tās ņemšanās ar kārbām .

ps cik atceros ,ka skat'jamies LT , 2.0 16V Tdi BKD ,ar kārbu ,vadiem,pedāli 1000eur,bet tas bija 2010/11 gads .
AJmotorsports-Auto remonts un apkope(VAG,BMW uc).Jaunas auto rezerves daļas.Jaunas Riepas,diski.
VCDS,AutoCom diagnostika.
Autosports(šoseja,drifts)-risinājumi,konsultācijas,treneris,īre.
t.29217130 (P.O.T.C.P.: 10:00-19:00) ajms2@inbox.lv https://www.facebook.com/ajmotorsports.lv/
Lietotāja avatars
ajms
VWmotion atbalstītājs
 
Atbildes: 15307
Pievienojies: 2004/Feb/08, 17:22
Atrašanās vieta: Riga-Dārziņi-AJmotorsports
Braucu ar: VW Polo 6R ,BMW E60
Dzinējs: 1.6cr, 2,2g/b

Re: TDI dzinēja būvēšana no nulles

Atbildēt lauriko » 2013/Mar/25, 22:22

Ku, ku, no kāda motora bij jāliek galvas skrūves uz AFN lai drošāk var savilkt galvu un nestiepjas tās skrūves pec tam!
VAG grupas auto apkope, remonts, rezerves daļas!
AUTOSTIKLI
www.StikluMeistars.lv
Lietotāja avatars
lauriko
VWmotion atbalstītājs
 
Atbildes: 5903
Pievienojies: 2007/Jūn/11, 11:38

Re: TDI dzinēja būvēšana no nulles

Atbildēt envy » 2013/Mar/25, 22:23

ARL
Lietotāja avatars
envy
VWmotion atbalstītājs
 
Atbildes: 9016
Pievienojies: 2005/Dec/01, 11:16
Atrašanās vieta: Rīga
Braucu ar: Husky & 911
Dzinējs: 2T & flat6

IepriekšējaisNākošais

Atgriezties uz Dzinēja tūnings

cron

Kas ir Pieslēdzies

Lietotāji, kuri atrodas šajā forumā: Nav reģistrētu lietotāju un 0 viesi