ajms » 2013/Feb/28, 14:54
Prakstiski un vidēji .Mainam zobsiksnas vidēji 1 reizi nedēļā dažādiem auto.VAG pārsvarā.
Dīzeļiem ap 90t km jau ir viss slikti.Sākās pamazām viss jukt.Plaisas spriegotāja korpusā,uz zobsiksnas iekšpusē,ūdenssūknis sāk pamazām sulot,ruļļi jau padiluši un paskaļi. šis piemērs Lauris Bora 1,9 tdi AHF,tāds sliktāks, ko atceros un, kas mainīts pie mums pirms 90t km.
PD ievērots, ka varbūt mazliet ilgāk.Bet tas 90 t km ir tāds gals varētu teikt.
Tas vis ar labām detaļām - contitech siksnas,ina vai skf ruļļi ,ū/sūkņi- airtec,graf,skf.Nu tas, kas labākais mums ir pieejams.Eļļai arī nedrīkst tecēt gar blīvslēgiem.
Ir jau zināmi,redzēti 120t km un stipri +,bet tur jau ir katastrofa. Viens Golfs 5 2009.g bija ap 150t km ,nu diezgan slikti.Auto labs,kopts,iespējams mierīgi(dzinējs) ekspluatēts ,tāpēc saglābās iespējams.Daudz atkarīgs no braukšanas stila,tas ir cik griežam.
Benzīna dzinēji. Tiem parasti zobenes šaurākas ,vairāk griežās un tas kalpošanas ilgums mazāks ,varētu teikt ap 60-80t km kautkur.Tad jau jāsāk domāt par maiņu.
Protams zobsiksnas vecums arī ietekmē.Gumija ir gumija.5-6 gadi.
Nesens piemērs .C2 1,4 ap 90t km.Zobsiksnai aprāvās zobi.Protams ,vārsti utt.pārējais arī bija viss uz izjukšanu.Zinu, ka Citroens iesaka klientiem jau pie 70-80t km mainīt.Instrukcijā 120t km kā mūsdienās visiem +-.Tam C2 dzinējam nu nekas nav izmainījies kopš 80tajiem gadiem,no kurienes pēkšņi 120t km,tāpat kā VAG dažiem dzinējiem .Ir tādi vēl mūsdienās.
Agrāk(pirms 2000 gada) intervāli arī bija tos kādus nosaucu.Te pēkšņi visiem ražotājiem pieauga.Iespējams teorētiski,jaunas tehnoloģijas dzinējiem spriegošanas mehānismos utt., zobsiksnas citādāks materiāls,spriegotāji gudrāki ,parazītruļļi salikti,mazāk rāvienu,labāk amortizējās un tamlīdzīgi.
Ko atcerējos ,agrāk vēl rakstīja literatūrās,ka zobsiksnu mainam ap 40-50t km,ruļļi uz 80t km.Teiksim vag vecajos 1,6-2,0 dzinējos spriegotājs nemaz nevilka tik ilgi.Bet ,kas to var izčekot/pārbaudīt ,ja pērk/pārdod tos auto.
Tāpēc tā no pieredzes runājot, tie kalpošanas intervāli ir diezgan subjektīvi.Tāpēc ,lai nebūtu pārsteigumi,labāk mazliet ātrāk nomainīt.
AJmotorsports-Auto remonts un apkope(VAG,BMW uc).Jaunas auto rezerves daļas.Jaunas Riepas,diski.
VCDS,AutoCom diagnostika.
Autosports(šoseja,drifts)-risinājumi,konsultācijas,treneris,īre.
t.29217130 (P.O.T.C.P.: 10:00-19:00) ajms2@inbox.lv https://www.facebook.com/ajmotorsports.lv/